japsdämpare låter jätte dålit :(ideer at få ljudet bättre nån?

Rijald
23 november 2007 · 68 Inlägg

tja la in en japsdämpare precis.men den låter nästan ingeting..nån som har ideer hur man får den att låta bättre..tackar

henkebenke
23 november 2007 · 1 703 Inlägg

Vart la du in den? Du får montera den på bilen om det ska låta nåt.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Digital_Kicker
23 november 2007 · 3 721 Inlägg

Rijald skrev:
tja la in en japsdämpare precis.men den låter nästan ingeting..nån som har ideer hur man får den att låta bättre..tackar

Ta bort eventuella mellan dämpare. Införskaffa sportsystem.

Rijald
23 november 2007 · 68 Inlägg

men iom jag tar bort mitten dämparen går den igenom besikt lr...om jag köper en simons mittendämpare

moose46019 study
23 november 2007 · 772 Inlägg

ja det bör den göra. jag körde 3tums system rakt igenom från turbo en katt sedan en japs dämpare på min 200:a lätt lite men den gick igenom.

Rijald
23 november 2007 · 68 Inlägg

tackar..såå jag kan besika utan mitten dämparen..har 2.5 helavägen.

_fillan_ med lem
23 november 2007 · 1 925 Inlägg

du tog väl bort en dämpare innan du satte dit japsen ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
falloutboy
23 november 2007 · 1 723 Inlägg

varför ta bort mittendämparen? den dämpar ju ljudet i kupén och inte bakom bilen...

_fillan_ med lem
23 november 2007 · 1 925 Inlägg

falloutboy skrev:
varför ta bort mittendämparen? den dämpar ju ljudet i kupén och inte bakom bilen...

precis tongue man tar ju bort den bakre dämparen istället smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
volume Blyfot
23 november 2007 · 142 Inlägg

sen kan det även vara så att den inte är inkörd.. det låter värre efter att man har hafft på den ett tag.. det gjorde det på brorsans saab iaf.. men jag kan ha fel..

MVH Martin

Rijald
23 november 2007 · 68 Inlägg

tackar....aa tog bort sista dämparen.kan det va att rören inte e raka..dem e böjda nästan som ett z innan dämparen. men kan det bli bättre ljud om jag lägger in simons som mitendämparen

Senast redigerat av Rijald (23 november 2007)

Darkie dARKiE
23 november 2007 · 5 031 Inlägg

Rijald skrev:
tackar....aa tog bort sista dämparen.kan det va att rören inte e raka..dem e böjda nästan som ett z innan dämparen. men kan det bli bättre ljud om jag lägger in simons som mitendämparen

kan du inte fixa det dära Z då? Med ett bit rör som sitter \ så istället om du fattar. och har du tagit bort insatsen i japsen?  (om det fanns på den modellen) big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Rijald
23 november 2007 · 68 Inlägg

aa ska nog kolla på det..blir det mkt bättre ljud lr?aa insatsen e borta

Darkie dARKiE
23 november 2007 · 5 031 Inlägg

Rijald skrev:
aa ska nog kolla på det..blir det mkt bättre ljud lr?aa insatsen e borta

jadu, det vet jag ju inte! men där är ju inget som stryper på vägen ut då ialf! så borde väl bli lite skillnad.. ingen aning bara ett förslag big_smile

Senast redigerat av Darkie (23 november 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
23 november 2007 · 90 Inlägg

hmm.. jag hade nog gort så här som jag gjorde på volvon. 

Köp inte simons skit.. de dämpar ju fan mer än originalet !   jag gjorde nitlotten o köpte hela kitet Simons 2.5" systemet.. lät ju fan ingenting.!  o lämna tebaka de kunde jag inte =/  men jag drog rakt rör där bakre dämparen satt o bak tills slut"dämparen"  kommer få fint ljud där. ha kvar mitten dämparen för annars kommer du ångra dig sen att du aldrig får de tyst o skönt i bilen wink.. O en japsdämpare är ju en "dämpare" så den går att köra 2.5" hela vägen och bara ha den där bak. men när du besigktar den  måste du ha insatsen i, annars går den icke egenom.

Lycka till! wink

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
falloutboy
23 november 2007 · 1 723 Inlägg

Gamle_Rasken skrev:
hmm.. jag hade nog gort så här som jag gjorde på volvon. 

Köp inte simons skit.. de dämpar ju fan mer än originalet !   jag gjorde nitlotten o köpte hela kitet Simons 2.5" systemet.. lät ju fan ingenting.!

jag köpte simons sats till min förra Golf3a. Det lät helt ok, lite dovare och skönare ljud. Men som nån recerbil lät den inte. Vad ska man förvänta sig av en 1,6liters motorn liksom.

Rijald
23 november 2007 · 68 Inlägg

aa men problemet är att stöd dämparen och bakaxeln stör på siderna tror jag..ska läga upp en bild och visa

Rijald
23 november 2007 · 68 Inlägg

http://www.garaget.org/gallery/archive/48384/195689_badgr3.jpg
detta avgas problemet

Arnie
23 november 2007 · 295 Inlägg

dessa krökar på bilden är bra mycket rakare än vad jag har på min eclipse iaf!!! min går som en jävla fotboll över bakaxeln på min, så det är nog inte där du ha problemet, för min låter gött.   mitt tips är att köpa ny japsdämpare med mindre dämp i.  att köpa den där "stora tuffa" som är nära 60cm lång är inte alltid så bra om du är ute efter lite hårdare ljud.

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
Rijald
24 november 2007 · 68 Inlägg

jaha ok men fan min e bara 50 cm..ska vänta lite tills jag kör in stund fan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang