2822
Sök

bygga turbo motor av en 740 sugmotor? hjälp!

36 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Jag har köpt en volvo 745 89 som jag ska ha som vinterbil......hur gör jag om jag vill bygga om den till en turbo??

Jag har en 530 topp med turbo grenrör i garaget.

Vad måste göras???

10 287 Inlägg
25 november 2007
Hur bra vill du ha det? Yx-bygge eller ska den fungera och bete sig som en fabriksturbo?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

36 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Hur bra vill du ha det? Yx-bygge eller ska den fungera och bete sig som en fabriksturbo?

/Göran

Hej

En turbo motor på ca 165-200hk blir bra och det är väl säkrast att försöka hålla sig till så mycket orginal som möjligt eller vad tycker du? 

Tack på förhand.

10 287 Inlägg
8 december 2007
Då har du själv sagt vad som är säkrast: Dvs köpa en komplett B230FT motor från skroten komplett med turbo och intercooler etc och välta ner i bilen.

Lite snickra blir det dock då batteri och luftburk sitter på fel sida.

/Göran

Gosan skrev:
och det är väl säkrast att försöka hålla sig till så mycket orginal som möjligt eller vad tycker du? 

Tack på förhand.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 december 2007
Är det jag som är känslig (volvoallergi?) eller är det VÄLDIGT mkt frågor om att turbokonvertera 740 och alla resulterar i att man köper en komplett motor?

Hade jag inte vart så totalt befriad från volvokunskap hade det nog blivit en faq...

Är folk väldigt sugna på en faq så finns det mkt plats för fakta i min PM-inbox. Ingen gissningslek utan mkt konkret och korrekt fakta utan fel så kan det bli en faq om det inte blir för mkt övertid o annat oviktigt... Förvänta er dock inget i klass med sugmotortråden för sådana är jag bara involverad i var tionde år tongue
Senast redigerat av bumpe (8 december 2007)

Sök