diff till Nissan 200 s13!?

skytoobs Drifter
26 november 2007 · 57 Inlägg

hej.. har en nissan 200 s13 som jag vill tävla i drifting med, men skulle behöva en annan diff...
Någon som vet var man kan hitta en sådan till ett vettigt pris eller om man kan på något sätt bygga om orginaldiffen så att den funkar?? é tacksam för alla svar! mvh tobias

livet på bredden
Germax
27 november 2007 · 12 086 Inlägg

Ta lamelldiffen från en S14, de ska väl funka om jag minns rätt (?)

Lindgren_
27 november 2007 · 2 644 Inlägg

Är det drifting som gäller så skulle jag helt klart svetsa den.. Många som tävlar i drifting som gjort.. dom flesta skulle jag tro..

Johan Lindgren
John87 Stolt Volvoägare
27 november 2007 · 4 913 Inlägg

Lindgren_ skrev:
Är det drifting som gäller så skulle jag helt klart svetsa den.. Många som tävlar i drifting som gjort.. dom flesta skulle jag tro..

Jobbigt med svetsad diff om man ska ha bilen som en vardagsbil också.

En ren tävlingsbil, visst.
Men använder han bilen utanför banan så skulle jag ta lamelldiffen från s14 som sagt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
shogun
27 november 2007 · 2 117 Inlägg

Kolla i denna projekttråd på sidan 11, där får du svar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=51897/

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
chrno RE-雨宮
27 november 2007 · 481 Inlägg

Ta inte lamelldiffen från S14, den är kass. Ta en 1.5vägs diff om du vill ha mer körbarhet utanför driftingen, eller en 2vägs om du vill gå hela vägen. Dom flesta svetsar INTE diffen. Och det suger fanimej getpu*g. Kanske är vanligast i sverige. Men hur länge har man gjort det i sverige, och hur länge har man gjort det i Japan.
Den som ger tystast gång är Tomei av någon anledning. Dom är larvigt trevliga. Annars är Cusco å Nismo trevliga. Många i jänkarlandet som kör me Kaaz också men jag skulle/kommer satsa på en Japansk diff även om jag nu inte ska drifta me min bil.

RE-Amemiya Kitted FD3S
edineN
27 november 2007 · 83 Inlägg

chrno skrev:
Ta inte lamelldiffen från S14, den är kass. Ta en 1.5vägs diff om du vill ha mer körbarhet utanför driftingen, eller en 2vägs om du vill gå hela vägen. Dom flesta svetsar INTE diffen. Och det suger fanimej getpu*g. Kanske är vanligast i sverige. Men hur länge har man gjort det i sverige, och hur länge har man gjort det i Japan.
Den som ger tystast gång är Tomei av någon anledning. Dom är larvigt trevliga. Annars är Cusco å Nismo trevliga. Många i jänkarlandet som kör me Kaaz också men jag skulle/kommer satsa på en Japansk diff även om jag nu inte ska drifta me min bil.

helt rätt:) 1.5 vägs eller 2 vägs. cusco vet jag säkerligen gör bra diffar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang