hur stöldsäkra baslåda/slutsteg?

vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

vad är bästa sättet??

jag kan komma på ett par saker.

1: skruva fast ordentligt?
2: gömma steget i reservhjulsbaljan?
3: göra någon låsmekanism till bakluckan?
4: gravera adress och namn i basen?
5: kom med förslag....!!

men vad händer om tjuven upptäcker att baslådan sitter fast som berget med 10 torx bultar med loctite? slår dom sönder hela bilen? kör dom en skruvmejsel rakt genom högtalaren?

kom med egna erfarenheter om inbrott som nu råkat ut för! hjälp andra att behålla sina grejer! hoppas denna tråden kommer att var till hjälp för många, inte bara mig själv.

mvh//Tommie

PoLoud =D
__Marcus Whitetrash
28 november 2007 · 589 Inlägg

Får dom inte med sig det dom vill ha, men får hålla på ostört, så kommer du troligen att möta trasiga grejer när du öppnar bilen efteråt.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

__Marcus skrev:
Får dom inte med sig det dom vill ha, men får hålla på ostört, så kommer du troligen att möta trasiga grejer när du öppnar bilen efteråt.

det är lite detta jag är rädd för! att såna svin existerar..

PoLoud =D
kimmy89 Like it German
28 november 2007 · 378 Inlägg

om lådan sitter som berget lär dom väl bara lyfta ut elementet de e juh det som e pengarna...

man skulle sätta ström på grejerna eller nått big_smile

en bra grej att ha grejerna ifred är juh att ha bilen helst i ett garage och mycket rörelse detector lampor utsatta det skrämmer iväg dom...

Hur många skruvar fick du över?....
Domiseven f.d. Robospine
28 november 2007 · 208 Inlägg

se till att det inte syns att du har nåt i bilen..

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd
kimmy89 Like it German
28 november 2007 · 378 Inlägg

en bra grej är. om man har schyssta grejer i hatthyllan som man inte vill visa kan man sätta i elementen  i hyllan sen klä om hyllan i tyg så högtalarna ligger under tyget..

Hur många skruvar fick du över?....
Nemo
28 november 2007 · 210 Inlägg

det bästa för att ha kvar grejorna är att inte väcka uppmärksamhet me dom.
de näst bästa är inte att skruva fast grejorna utan att se till att dom inte kommer in i bilen från första början. ett larm tex, eller någon mekanism på dörrar osv.

som skrivet längre upp, det är ju elementen man vill ha så dom skruvar man ju bara loss istället...

sik
28 november 2007 · 1 072 Inlägg

Man "bilanpassar" lådan. Dvs för att få ut den behöver man demontera en del innan. Basen tar de alltid oavsett. Men ett vettigt larm som har nivå/glasskross sensorer osv är väll alltid en bra början.

evilaudio
28 november 2007 · 16 195 Inlägg

skaffa ett garage??? smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Kornz Solfilmsmontör
28 november 2007 · 947 Inlägg

tona rutorna om du har kombi och spela inte på som sören när du är i större folk massor?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Berra_
28 november 2007 · 82 Inlägg

Ordna så att man bara kan öppna bagageluckan via nyckeln. Funkar perfekt i en sedan så det blir skitsvårt att få ut. Men visst ett vettigt garage är att föredra men inte alltid det går.

Phaetoon
28 november 2007 · 8 156 Inlägg

Skaffa ett separat larm till dom?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
PeLa Frågvis
28 november 2007 · 70 Inlägg

vw_performance skrev:
vad är bästa sättet??

jag kan komma på ett par saker.

1: skruva fast ordentligt?
2: gömma steget i reservhjulsbaljan?
3: göra någon låsmekanism till bakluckan?
4: gravera adress och namn i basen?
5: kom med förslag....!!

men vad händer om tjuven upptäcker att baslådan sitter fast som berget med 10 torx bultar med loctite? slår dom sönder hela bilen? kör dom en skruvmejsel rakt genom högtalaren?

kom med egna erfarenheter om inbrott som nu råkat ut för! hjälp andra att behålla sina grejer! hoppas denna tråden kommer att var till hjälp för många, inte bara mig själv.

mvh//Tommie

6: Liten GPS-givare i lådan som du kan söka dig till... wink
Typ en sån som jägaren sätter på sin hund för att se vart helvetet springer vilse hela tiden...lol

vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

evilaudio skrev:
skaffa ett garage??? smile

jag har ett garage.. men jag menar i största allmänhet.. inte bara frågat för min skull utan även för andra. men självklart är detta den bästa lösningen. kan tyvärr inte ställa in bilen för det står så mkt skit ivägen, och jag orkar inte städa tongue

men snart ska en stor Carpower streamer på bilen så det får nog bli att städa ändå tongue

PoLoud =D
vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

PeLa skrev:

vw_performance skrev:
vad är bästa sättet??

jag kan komma på ett par saker.

1: skruva fast ordentligt?
2: gömma steget i reservhjulsbaljan?
3: göra någon låsmekanism till bakluckan?
4: gravera adress och namn i basen?
5: kom med förslag....!!

men vad händer om tjuven upptäcker att baslådan sitter fast som berget med 10 torx bultar med loctite? slår dom sönder hela bilen? kör dom en skruvmejsel rakt genom högtalaren?

kom med egna erfarenheter om inbrott som nu råkat ut för! hjälp andra att behålla sina grejer! hoppas denna tråden kommer att var till hjälp för många, inte bara mig själv.

mvh//Tommie

6: Liten GPS-givare i lådan som du kan söka dig till... wink
Typ en sån som jägaren sätter på sin hund för att se vart helvetet springer vilse hela tiden...lol

då blir det inte kul för den som råkar "ha" lådan just när man hittar den tongue
jag blev av med min rockford p3 10" och ett skapligt steg för ett tag sen, lovar att jag hade gjort något dumt med dom som gjort det.

PoLoud =D
TT-Avant
28 november 2007 · 6 851 Inlägg

Bästa sättet är att inte skylta med att man har eller inte  har i bilen.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
luunggan
28 november 2007 · 956 Inlägg

bäst är bara att hindra dom från att ta sig in i bilen. tex när brorsan fick inbrott i sin bil, dom snodde stereo och slutsteg, men baslådan fick dom inte, då den satt fast. Så den snittade dom 2 revor i. Så det som dom inte kan ta har dom troligtvis sönder och istället för att dra utt lågnivåkablarna från steget klippte dom.
sen är det väll som folk har sagt, att man inte ska visa så lite som möjligt. har sett ett par gånger på tex cruisingar, då någon person står och antecknar reg, nr på bilar som basar på lite x-tra.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

TT-Avant skrev:
Bästa sättet är att inte skylta med att man har eller inte  har i bilen.

du menar som att sätta upp en jättestor logga med "tillverkare" på tongue

PoLoud =D
vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

luunggan skrev:
bäst är bara att hindra dom från att ta sig in i bilen. tex när brorsan fick inbrott i sin bil, dom snodde stereo och slutsteg, men baslådan fick dom inte, då den satt fast. Så den snittade dom 2 revor i. Så det som dom inte kan ta har dom troligtvis sönder och istället för att dra utt lågnivåkablarna från steget klippte dom.
sen är det väll som folk har sagt, att man inte ska visa så lite som möjligt. har sett ett par gånger på tex cruisingar, då någon person står och antecknar reg, nr på bilar som basar på lite x-tra.

just därför är det inte så lyckat att ha med sitt regnummer här på garaget om man vill ha sina grejer ifred..

PoLoud =D
_Wallis_
28 november 2007 · 4 506 Inlägg

Det stora problemet är ju inte för tjuven hur hårt baslådan sitter, För då skruvar dom ju bara ut basen, Så Försök att bulta lådan!

Och basen med skruvar som har släta skallar och dra dem med muttrar på insidan av baslådan. Då får du visserligen knäcka lådan när du ska ha ut basen från lådan utav någon anledning.

Kan du andas kan du dö.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang