hur stöldsäkra baslåda/slutsteg?

mellowd Drop Shop
28 november 2007 · 926 Inlägg

skruva fast grejerna med annorlunda skruvar. Typ INTE vanlig stjärnskruv.

vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

mellowd skrev:
skruva fast grejerna med annorlunda skruvar. Typ INTE vanlig stjärnskruv.

ne typ torx:P

PoLoud =D
TT-Avant
28 november 2007 · 6 851 Inlägg

vw_performance skrev:

TT-Avant skrev:
Bästa sättet är att inte skylta med att man har eller inte  har i bilen.

du menar som att sätta upp en jättestor logga med "tillverkare" på tongue

japp det är ett bra sätt..tongue
Har du en bil som ser ganska så "vanlig" ut så är den inte lika intressant som en bil med massa dekaler på om vad som kan finnas innuti bilen.

Men sedan kan man göra bafflar,ringar runt så inte skruvarna syns vid tex. en bas.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Audifantast Fartälskare
28 november 2007 · 390 Inlägg

Om det finns möjlighet. placera någotsorts gummiaktigt material över skruvarna så dom inte kommer ner med skruven och använd MKT ovanliga skruv. en lösning är också att borra sönder mönstret på skruven så dom aldrig får ngt fäste. samt placera basen på sniskan så dom inte kommer åt att förstöra elementet. Jag har en ganska inbrottssäker låda just nu. Man kommer inte in utan kniv, borrmaskin och en slägga smile Steget går alltid gömma. eller som jag. Gjort ett helt nytt golv i skuffen och säkrat den MKT hårt och man får först loss det om man vet vad man ska göra och vart. Under där sitter steget. Små och jävliga lösningar hjälper;) Men hatthyllan har jag inte en aning om hur man skyddar eller stereo. Antar om dom verkligen kan sina grejjer så tar dom det dom vill ha sad Annars har Gordon ett mkt bra larm som har allt. glasskross och nivåkännare, sensor för dörrar och bagage. och även om dom sliter sönder larmet så finns det GPS sändare på den. Samt röst utlösning smile lär skita ner sej när någon skriker till att dom ska backa från bilen. Kusinen köpte en sådan till sin Calibra för endast 1500:- men då får du koppla in det själv med.

Speedparts That´s why.......
zewmah
28 november 2007 · 81 Inlägg

Alltså stöldssäkra inte för mkt, för det finns inget jag tycker är mer irriterande när jag är ute och 'hittar' nya prylar till min volvo än grejer som inte går att få loss.

Brukar bli att jag slår sönder skiten i ren ilska.

Audifantast Fartälskare
28 november 2007 · 390 Inlägg

zewmah skrev:
Alltså stöldssäkra inte för mkt, för det finns inget jag tycker är mer irriterande när jag är ute och 'hittar' nya prylar till min volvo än grejer som inte går att få loss.

Brukar bli att jag slår sönder skiten i ren ilska.

just därför du ska veta hur man får loss det. Inget går att helt stöldsäkra men man kan göra det klurigt för dom som inte vet hur man ska få loss allt.

Speedparts That´s why.......
larsa_wee
28 november 2007 · 35 Inlägg

Skaffa en Rottweiler o ha i Bilen när du går ifrån ? haha skämt åsido, Men de lär vara som alla säger, om dom inte kan sno de så lär dom förstöra tyvärr sad

BMW 320 D (2004)
BMW 530 D (1999)
BMW 325 Tds (1994)
LazerHawke
28 november 2007 · 1 268 Inlägg

I dags läget går det ej att försöka skydda något vill nån åt det så tar dom det det är bara så finns inga medel än som stoppar det.... vill dom verkligen och då menar jag VERKLIGEN ha tag på nåt speciellt så finns inget som stoppar dom sad

Thomas_855r
28 november 2007 ·

man skriver mds på slutsteget så slipper man få det snott iaf smile

twin_cam Smålänning
28 november 2007 · 7 877 Inlägg

Köpa grejer som inte skriker "Hej jag är det västa som finns och är svindyr" utan köpa grejer med lite mer återhållsam design, som kanske t.o.m ser gamla ut.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Phaetoon
28 november 2007 · 8 156 Inlägg

Varför inte montera in slutsteg och liknande i ett äldre skal?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
vw_performance Greve
28 november 2007 · 1 058 Inlägg

Thomas_855r skrev:
man skriver mds på slutsteget så slipper man få det snott iaf smile

haha, den var bra!

nej men ärligt talat, så verkar det som dom flesta här är eniga om att om det sitter för hårt fast så slår dom sönder saker istället.
vilket för den som blir drabbad är minst lika tråkigt som att någon snodde sakerna..

kul i alla falla att så många skriver. mvh//tommie

PoLoud =D
Ronnie.L
29 november 2007 · 914 Inlägg

twin_cam skrev:
Köpa grejer som inte skriker "Hej jag är det västa som finns och är svindyr" utan köpa grejer med lite mer återhållsam design, som kanske t.o.m ser gamla ut.

Det funkar utmärkt.. Haft många människor som sagt till mig, hur fan jag kan gå och köpa en cd på skroten från typ 80 talet till mina kicker högtalare och inte brytt sig mer om den sen. När det är en nakamichi som egentligen sitter där smile

hummer89
29 november 2007 · 442 Inlägg

vw_performance skrev:

Thomas_855r skrev:
man skriver mds på slutsteget så slipper man få det snott iaf smile

haha, den var bra!

nej men ärligt talat, så verkar det som dom flesta här är eniga om att om det sitter för hårt fast så slår dom sönder saker istället.
vilket för den som blir drabbad är minst lika tråkigt som att någon snodde sakerna..

kul i alla falla att så många skriver. mvh//tommie

Jaaa har man försäkring så är det la okey, för om sakerna går sönder får man pengarna tbx och tjuven tjännar la inget på det.... fast dyrt med den försäkringen.

Jag ska fixa non ggr så att om non bryter sig in i bagageluckan utan att ha låst upp den så ska det gå igång non ström med typ 0.5-0.7 A i så den jäveln hamnar i kram och chocktillstånd, då jävlar har jag den jäkeln tongue kanske lika bra att ta 1 A så han dör och sen sätta upp en liiiiten skylt där det står "varning för ström" fast på grekiska så man inte blir anklagad som mördare.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 november 2007 · 5 042 Inlägg

grejjen är det att tjuven slår sönder skiten till 90% om han inte får det han vill ha.
Samma för ett halv år sen blev jag av med min Kicker Comp v 12a. ca 3 tusen kronor men Amatörena snodde inte Mitt SIGNAT LAB 3 steg. Ca 15.000. Ujujuj . Var ju överlycklig när jag öppnade skuffen att den var kvar. Visst var jag sur över basen men va fan är 3 tusen när man har grejjer för 15.

C H E V R O L E T <3
wimhed
29 november 2007 · 510 Inlägg

hummer89 skrev:

vw_performance skrev:

Thomas_855r skrev:
man skriver mds på slutsteget så slipper man få det snott iaf smile

haha, den var bra!

nej men ärligt talat, så verkar det som dom flesta här är eniga om att om det sitter för hårt fast så slår dom sönder saker istället.
vilket för den som blir drabbad är minst lika tråkigt som att någon snodde sakerna..

kul i alla falla att så många skriver. mvh//tommie

Jaaa har man försäkring så är det la okey, för om sakerna går sönder får man pengarna tbx och tjuven tjännar la inget på det.... fast dyrt med den försäkringen.

Jag ska fixa non ggr så att om non bryter sig in i bagageluckan utan att ha låst upp den så ska det gå igång non ström med typ 0.5-0.7 A i så den jäveln hamnar i kram och chocktillstånd, då jävlar har jag den jäkeln tongue kanske lika bra att ta 1 A så han dör och sen sätta upp en liiiiten skylt där det står "varning för ström" fast på grekiska så man inte blir anklagad som mördare.

Ööööh, 1A? Fick en kyss av tändstiften när ja skulle kolla att tändhattarna verkligen satt ... Och det gjorde dom .. Men det va ju inte så man svimmade .. Kändes en del, men gick ju över på 5sek smile ..

Ett sätt att skydda basarna är ju att man bygger dom in emot baksätet ifall man har en sedan (typ 740) .. Eller sätter dom åt sidan .. Så man "kapslar" in dom .. Skruva fast allt med nerfält baksäte/bortplockat så det blir svårare att komma åt .. Och som andra säger, Ovanliga skruvar .. på så sätt är det lådan som tar smällen .. Och spånskivor är nog billigare än en eller flera basar smile .. Mvh Johan

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
Thomas_855r
29 november 2007 ·

andra skruvar


kladda på lite ful färg på sakerna smile


Köp ett dörrlarm på biltema eller nått "reselarm" o försök sätta det på något bra ställe i bagaet kan kanske funka?


Beroende på hur slutsteget och baslådan är byggd går det kanske ta en wire o sätta fast me hänglås i karrossen o lådan/orna


fixa tonade rutor väldigt mörka


Fixa en lampa i bagaget med en strömbrytare som kopplas till bilbatteriet så när baget öppnas så lyser ju lampan här får dem en strålkastare lyssandes lr blinkandes på dem me, beroende hur bra man är på att fixa me strömmen.


montera fast ett överfallslarm (sån me nyckelringsprint) på slutsteg o låda , gömt ska de vara så när nån försöker flytta på nån av basarna stegen så beroende på hur spännt det sitter så börjar d tuta o ha sig.


sen kanske man kan bygga något hemmabygge med "stålramar" över baslådan oh skruva fast i botten i bilen.. en tanke..  har en bild här. där det står s = skruvar. denna ramen ska alltså vara över baslådan

http://img150.imageshack.us/my.php?image=basldaadr9.png



vissa av dessa kanske är överrealistiska men nån kanske funkar ?




mvh

Senast redigerat av Thomas_855r (29 november 2007)

hummer89
29 november 2007 · 442 Inlägg

wimhed skrev:
Ööööh, 1A? Fick en kyss av tändstiften när ja skulle kolla att tändhattarna verkligen satt ... Och det gjorde dom .. Men det va ju inte så man svimmade .. Kändes en del, men gick ju över på 5sek smile ..

Får du 1 A igenom dig så är du stendöd.... en ström på över 10mA igenom dig får du kramper som du inte kan häva dig ifrån först strömmen bryts. och träffar 10mA rakt igenom hjärtat så kan man dö också men för att det ska hända krävs det,  att kroppen utsätts för en viss elektrisk spänning som är beroende av strömmens frekvens, avståndet mellan beröringspunkterna, vad man ätit och så vidare.. Har du inte lärt dig att ström är farligt tongue

Ni kan ju alltid sätta fast en sändare på sakerna(inte för att jag vet vad det skulle ha varit för james bond pryl då men..), så kan ni juh ta o hämta sakerna sen o bovarna kan ni göra vad ni vill med

Senast redigerat av hummer89 (29 november 2007)

ILarsaI
29 november 2007 · 326 Inlägg

hummer89 skrev:

wimhed skrev:
Ööööh, 1A? Fick en kyss av tändstiften när ja skulle kolla att tändhattarna verkligen satt ... Och det gjorde dom .. Men det va ju inte så man svimmade .. Kändes en del, men gick ju över på 5sek smile ..

Får du 1 A igenom dig så är du stendöd.... en ström på över 10mA igenom dig får du kramper som du inte kan häva dig ifrån först strömmen bryts. och träffar 10mA rakt igenom hjärtat så kan man dö också men för att det ska hända krävs det,  att kroppen utsätts för en viss elektrisk spänning som är beroende av strömmens frekvens, avståndet mellan beröringspunkterna, vad man ätit och så vidare.. Har du inte lärt dig att ström är farligt tongue

Ni kan ju alltid sätta fast en sändare på sakerna(inte för att jag vet vad det skulle ha varit för james bond pryl då men..), så kan ni juh ta o hämta sakerna sen o bovarna kan ni göra vad ni vill med

Strömstyrka är farligt, Ohms lag gäller. 12V är helt ofarligt oavsett A. Testa ta på + och - på bilbatteriet, det händer inte ett dugg,  smile

Senast redigerat av ILarsaI (29 november 2007)

viccoA
29 november 2007 · 3 110 Inlägg

Jag hade skippat framrutestreamer iaf, det är väl som att be om inbrott.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang