biltemas 39kr solfilm

plikt
1 december 2007 · 45 Inlägg

Var och köpa mig en solfim från biltema idag för 39kr.Jag har redan gjort  klart dörrarna och ska nu göra det längst bak i bilen.Hur funkar solfilmen det är inge lim på den men hur fasnar den på glaset?

Bmw
plikt
1 december 2007 · 45 Inlägg

solfilmen jag gjorde på dörr glasen var från okq8 och kostade 99kr och det var med lim men hur gör man med dom utan lim är det svårare eller lättare att montera då?

Bmw
evilaudio
1 december 2007 · 16 195 Inlägg

inget lim?? va f-n köpte du för film??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
1 december 2007 · 2 933 Inlägg

Biltemas billiga film är inge lim på, dessutom är den återanvändningsbar tongue
Kalas till framdörrarna, riva av dem om polisen inte gillar det, sen sätta upp samma film igen utskuren å klar.. haha.. kanske inte kalas men,  Som alban säger: "ni säger soundcheck, jag säger det fonkar ändå" haha big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Amazon_123GT Driifter;)
1 december 2007 · 1 630 Inlägg

de e bara på me vatten o såpa o slänga dit så e de klart

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
plikt
1 december 2007 · 45 Inlägg

dj_aggwa är det lätt att att lägga solfilmen på bakrutan och blir det bra eller tycker du jag ska köpa ett med lim

Bmw
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
1 december 2007 · 2 933 Inlägg

plikt skrev:
dj_aggwa är det lätt att att lägga solfilmen på bakrutan och blir det bra eller tycker du jag ska köpa ett med lim

Lätt och lätt, det är aldrig lätt att tona och få det bra sad Har bara lyckats en gång och de va på studentbilen big_smile haha..

Men jag skulle nog rekomendera en med lim på, krångligare att ta sig in i bilen med sån film utan att fastna i allt, men när man väl fått in den så brukar det vara lättare än den billiga på biltema + att den sitter kvar mer än i två månader tongue


Mvh

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
plikt
1 december 2007 · 45 Inlägg

okeej tack!

Bmw
xorox_88 Smack that ass!!
1 december 2007 · 2 953 Inlägg

min återanvändings toning från biltema sitter kvar än och jag tonade förra sommaren

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
2 december 2007 · 766 Inlägg

Är det den som är lite tjockare än vanlig film?

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
2 december 2007 · 741 Inlägg

jo men min fick itne sitta nå länge polisen blev sur big_smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Shamborak
8 december 2007 · 35 Inlägg

Jag har testat biltemas billiga film, på en gammal skrotbil. Visst....det funkar...lätt o montera o.s.v men jag tyckte det var skit vafan....ska man tona ska man göra d ordentligt tycker jag.

Blir ba pinsamt o glida runt med en hemmagjord toning. förr eller senare kommer det synas en massa bubblor, veck o.s.v Om den inte lossnar helt.

// Benji
brillmongo
8 december 2007 · 874 Inlägg

fick slita av toningen på mina framrutor när jag besikta bilen i veckan, den var proffstonad och det är ett riktigt skitjobb å få bort det där limmet sen.. höll nog på å gnugga 2 timmar idag med thinner.. aldrig mer tona fram alltså.. *orka** roll

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
J-P-R DO IT LOW STYLE
8 december 2007 · 1 342 Inlägg

Ett tips för att få det att hålla lite bättre, eller ja väldigt mkt bättre, är att värma med hårfön. Givetvis skall du inte hålla hårfönen på samma ställe en allt för lång tid. Men efter denna "behandling" sitter din 39 kr film riktigt ordentligt och lossar inte i första taget utom vid åverkan.

my740is-fantastic
8 december 2007 · 284 Inlägg

Biltemas billiga film sitter kvar tills man tar bort den.
Den är dock mycket tjockare än vanlig film, rutan känns plastig och den blir rätt repig. Vet inte vilken färg du har köpt men jag hade den svarta på min gamla 240 och den är mer svartgrå och dassig.. Blir typ suddigt när man tittar ut genom den. Bättre att satsa på nån vanlig toningsfilm..

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
John87 Stolt Volvoägare
8 december 2007 · 4 913 Inlägg

my740is-fantastic skrev:
Biltemas billiga film sitter kvar tills man tar bort den.
Den är dock mycket tjockare än vanlig film, rutan känns plastig och den blir rätt repig. Vet inte vilken färg du har köpt men jag hade den svarta på min gamla 240 och den är mer svartgrå och dassig.. Blir typ suddigt när man tittar ut genom den. Bättre att satsa på nån vanlig toningsfilm..

05:03? Vissa är morgonpigga yikes

Solfilm är ofta som det mesta annat, man får det man betalar för.
Biltemas går inte att värma lika bra som bättre filmer och som sagt repas den lätt.

Jag hade tagit Biltemas solfilm om det är en "slit och släng-bil", men annars skulle jag offra lite mer pengar för att få en bättre film som har bättre värmeegenskaper.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Rosu Ready for takeoff
9 december 2007 · 367 Inlägg

Vilken solfilm rekommenderar ni som är lite bättre då? Ska man sätta på in eller utsidan? Vad säger lagen om hur mycket du får tona rutorna, tänker mest på framdörrarna?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
evilaudio
9 december 2007 · 16 195 Inlägg

Rosu skrev:
Vilken solfilm rekommenderar ni som är lite bättre då? Ska man sätta på in eller utsidan? Vad säger lagen om hur mycket du får tona rutorna, tänker mest på framdörrarna?

på framdörrarna får inte ha nån film alls .. hur lite de än tonar..


du sätter de såklart på insidan..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Rosu Ready for takeoff
9 december 2007 · 367 Inlägg

Okej, det va ju en tråkig nyhet sad
Okej, jag har hört att det blir finare på utsidan. Men om några fler säger att man ska sätta på insidan så gör jag väll det..

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
evilaudio
9 december 2007 · 16 195 Inlägg

finare på utsidan??  har då aldrig hört nån som sätte de på utsidan...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang