Hur Många Åker Veteranmoped?

twin_cam Smålänning
18 december 2007 · 7 877 Inlägg

Slänger väll in en blid på min gamle trotjänare också smile På tre år har den gått över 2000 mil...  närmare 2500... SACHS POWER

http://www.garaget.org/gallery/archive/28534/5530/28534-96902.jpg

Bilder är tagen vid fikapausen, Unionsrallyt 2007

Man ör för lite moped numer... Märker det varje gång man kör sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
FireTraXX DFFL
18 december 2007 · 9 020 Inlägg

Reglerna skrev:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Bara jag som tänkt på det?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Glansen
18 december 2007 · 1 310 Inlägg

FireTraXX skrev:

Reglerna skrev:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Bara jag som tänkt på det?

vad tänkte du på ?yikes

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
19 december 2007 · 938 Inlägg

Hade en Cresent mcb (ser ut som compakt, men med tanken på ramen) fram tills för nån månad sen då den blev stulen... sad   Tvåväxlad handväxel, småtrimmad så den var råstark å mycket fräsch för sin ålder...   
Åkte inget sen ja fick körkortet, men tanken var väl att den skulle stå å öka i värde å fixas till lite för å köras för nöjes skull vid typ cruising å sånt...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Glansen
19 december 2007 · 1 310 Inlägg

Jag hade en cresent tramp från 73 smile jag kan se om jag kan fixa en bild smile

FireTraXX DFFL
19 december 2007 · 9 020 Inlägg

racer_mackan skrev:

FireTraXX skrev:

Reglerna skrev:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Bara jag som tänkt på det?

vad tänkte du på ?yikes

Att detta inte är ett moppeforum.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Glansen
19 december 2007 · 1 310 Inlägg

www.moppenet.com är ett moppeforum sj är man medlem där smile

pumpan Dalarna
20 december 2007 · 156 Inlägg

klart som fan den går vidare ... de är ju en SACH:D  och den såg ut att ha vart med om lite färder tongue men de spelar ingen roll som sagt smile

Dalarna
Danne_90 =)
21 december 2007 · 23 Inlägg

puch dakota winktongue

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
21 december 2007 · 1 098 Inlägg

Mcb 1237:)

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
MiWi
21 december 2007 · 442 Inlägg

racer_mackan skrev:
www.moppenet.com är ett moppeforum sj är man medlem där smile

Och jag är administratör där... smile

Trendsetter
21 december 2007 ·

Jag gör det definitivt inte. Mopeder är förövrigt inte min grej.

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
21 december 2007 · 159 Inlägg

http://www.garaget.org/gallery/archive/50087/212776_b7plwc.jpg
min gammla gilera touring 50 -73a som ja helrenoverade   här e min gammla Gilera Touring 50 -73a som ja renoverade då man hade den åldern  de e den enda moppe ja va nöjd med då moppe tiden varade

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
twin_cam Smålänning
21 december 2007 · 7 877 Inlägg

pumpan skrev:
klart som fan den går vidare ... de är ju en SACH:D  och den såg ut att ha vart med om lite färder tongue men de spelar ingen roll som sagt smile

Vet det big_smile en polare åkte DT, så man va ju tvungen att hänga med, även när det gick till skogs big_smile

FireTraXX skrev:

Reglerna skrev:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Bara jag som tänkt på det?

Nä. Men det är bara du som klagat smile Lgger ju i off-topic också. "Här diskuterar vi allt som inte har med bilar att göra".

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Phaetoon
22 december 2007 · 8 156 Inlägg

FireTraXX skrev:

racer_mackan skrev:

FireTraXX skrev:

Bara jag som tänkt på det?

vad tänkte du på ?yikes

Att detta inte är ett moppeforum.

Mopeder och Veteranmopeder är två helt olika saker. Det ena är fjortisrelaterat, det andra är bra mycket mer vuxet.
Det viktigaste är att man är trevlig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
22 december 2007 · 9 020 Inlägg

Phaetoon skrev:

FireTraXX skrev:

racer_mackan skrev:

vad tänkte du på ?yikes

Att detta inte är ett moppeforum.

Mopeder och Veteranmopeder är två helt olika saker. Det ena är fjortisrelaterat, det andra är bra mycket mer vuxet.
Det viktigaste är att man är trevlig.

Det är för mig samma sak, därför jag reagerade.
Men nu vet jag ju iallafall vad som gäller :d

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
RonnieH Ford är min grej!
21 januari 2008 · 582 Inlägg

Ja där ser man va okunniga en del är, o börjar härja innan dom vet vad dom härjar om! TÄNK innan man postar ett gnälligt inlägg i nån annans tråd,tycker jag!

Åter till topic! nu vill jag se fler skriva in här o bekänna sina tvåtakts synder!! ha ha..

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Crall julgran
21 januari 2008 · 214 Inlägg

Har en Zündapp cs50 ute i sommarstugan som man glider lite med på sommaren tongue
Sen har far min 3 st veteran motorcyklar

Ksj
21 januari 2008 · 1 217 Inlägg

Jag har några veteranare här hemma men dom behöver renovering hela bunten.. En 60-tals husqvarna med flinta motor, en Zündapp Ks50-74 samt nån gammal pryl jag fick av farsan, han har kvittot på den liggandes någonstans med köpe år 1948:)

Saab 900 "2.1an" (1992)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
21 januari 2008 · 1 098 Inlägg

Mcb 1237 härsmile Kul å glida på ibland:) Inte alla som har 3" dämpare på en sachsmotor.. Haha

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang