Volvo V70 R AWD vs Volvo S80 T6 vad skulle ni välja..?

fredda_king Fotograf
13 december 2007 · 1 319 Inlägg

enda för delen med att köpa en s80 mot en v70 är att du kommer få mer nybilskänsla. mot 855an det är det enda. för v70´n  är ju samma bil fast lite andra detaljer:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
John87 Stolt Volvoägare
14 december 2007 · 4 913 Inlägg

fredda_king skrev:
enda för delen med att köpa en s80 mot en v70 är att du kommer få mer nybilskänsla.

Och sen att en grymt fint stylad S80 T6 går en på tio mot snygga V70R (som tyvärr är så vanliga att de inte längre är "woow").

Såg en S80 "R" en gång. En egen tolkning på hur S80 T6 skulle se ut med ett "R-kit".
Vet inte hur motorn var moddad, men utseendet var riktigt rått.
Tittar hellre på den än en V70R som man ser några gånger i veckan iaf.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
J-P-R DO IT LOW STYLE
14 december 2007 · 1 342 Inlägg

Glöm trim med en t6:a om du inte funder på att byta låda i samma veva. Dem håller inte för ett skit såvitt jag vet, knappt ens orginaleffekten.
Jag tycker S80 är svampig, för mkt "amerikansk" i fjädersättningen och framtung i det ledet att den understyr till tusen.
272 hk skulle det vara, känns som minst 100 mindre, problemet misstänker jag ligger i lådan som inte klarar att leverera drivning.
Den passar absolut inte min körstil iaf, där får den starkt underkänt.
Visst du utmärker dig med en stylad S80, men det finns ju en anledning också varför det inte finns många sådana. Och snygga ? Nej inte en endaste hittills.

V70R AWD eller inte, även om jag själv skulle välja en utan AWD då den är av erkännt usel kvalité. Motorn är en trevlig bekantskap, och trimgraden är hög beroende på plånbok.
Köregenskaparna är något bättre än S80:in men vikten gör sig påminnd rätt snabbt vid aktivare körning. Drygt 1800 kilo är inte lite.

Handen på hjärtat så rekomenderar jag ingen av dem, men om du prompt skall välja så välj en V70R utan AWD.

John87 Stolt Volvoägare
14 december 2007 · 4 913 Inlägg

J-P-R skrev:
V70R AWD eller inte, även om jag själv skulle välja en utan AWD då den är av erkännt usel kvalité. Motorn är en trevlig bekantskap, och trimgraden är hög beroende på plånbok.

Är inte alla bilars trimgrad hög beroende av plånbok? roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
14 december 2007 · 1 300 Inlägg

Det verkar ju vara något fel på båda bilarna hur man än gör enligt er som har svarat.

Men en annan fråga då.

VAD I HELSKOTTA SKA MAN HA FÖR BIL?!


Hrm roll Säg någon annan bil som jag ska köpa då..?

Vad som helst förutom Saab. tongue

Och ingen BMW heller, ska det vara BMW ska det vara en M5 (som jag faktiskt har funderat på, men den är dyr tongue).


Thanks smile

I do it my way
John87 Stolt Volvoägare
14 december 2007 · 4 913 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Och ingen BMW heller, ska det vara BMW ska det vara en M5 (som jag faktiskt har funderat på, men den är dyr tongue).

Dyr, ja. Men för dyr? wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Daaze Rent A Retard !
14 december 2007 · 674 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Det verkar ju vara något fel på båda bilarna hur man än gör enligt er som har svarat.

Men en annan fråga då.

VAD I HELSKOTTA SKA MAN HA FÖR BIL?!


Hrm roll Säg någon annan bil som jag ska köpa då..?

Vad som helst förutom Saab. tongue

Och ingen BMW heller, ska det vara BMW ska det vara en M5 (som jag faktiskt har funderat på, men den är dyr tongue).


Thanks smile

spelar ingen roll vilken bil man köper, kan ändå alltid gå sönder.

så köp den bil som du sj vill ha, känn efter vilken bil som du verkligen vill ha, och den köper du, men försök få tag på ett bra exemplar bara smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
14 december 2007 · 1 300 Inlägg

John87 skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
Och ingen BMW heller, ska det vara BMW ska det vara en M5 (som jag faktiskt har funderat på, men den är dyr tongue).

Dyr, ja. Men för dyr? wink

Hehe, det vet man ju aldrig ;P

Jag har ju faktiskt åkt i en M5:a och dem är... trevliga wink så mycket roliga grejer och den går ju som en skållad råtta =P.
Men sen är det ju så att min "man" skulle aldrig gå med på att jag köper en BMW, han skulle nog på en hjärtattack och dö på en gång. =P Ha ha.

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
14 december 2007 · 1 300 Inlägg

Daaze skrev:

BadGirl_854T5 skrev:
Det verkar ju vara något fel på båda bilarna hur man än gör enligt er som har svarat.

Men en annan fråga då.

VAD I HELSKOTTA SKA MAN HA FÖR BIL?!


Hrm roll Säg någon annan bil som jag ska köpa då..?

Vad som helst förutom Saab. tongue

Och ingen BMW heller, ska det vara BMW ska det vara en M5 (som jag faktiskt har funderat på, men den är dyr tongue).


Thanks smile

spelar ingen roll vilken bil man köper, kan ändå alltid gå sönder.

så köp den bil som du sj vill ha, känn efter vilken bil som du verkligen vill ha, och den köper du, men försök få tag på ett bra exemplar bara smile

Ja, det är ju så alla bilkar kan gå sönder, sen om dem gör det eller inte är ju en annan sak.



Jag vill ju verkligen ha en V70 R AWD eller en S80 T6 (mest V70).

Och jag är sådan att jag köper inte första bästa bil.

Kan ju ta min 854 som exempel, köpte den för lite över 1 år sedan, hittade den på blocket ingen bild på den eller så, den hade legat ute för 60 000 men var nere i 39 000 när jag hittade den. Åkte dit och provköder den, köpte den för 38 000. Pedantskött så det var otroligt, en gubbe på 57 år som hade den, han jobbade på volvo och då var den ju alltid servad där. smile

Och den gick ju som en dröm smile Inga fel eller så alls.


Och det är ju en sådan bil jag vill ha igen, alltså bra skött och så och har inte gått alltför långt heller.

I do it my way
horsekiller
16 juli 2008 · 747 Inlägg

köp min V70 R

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Skaune
16 juli 2008 ·

360_sleeper skrev:
köp min V70 R

hahaha! har du sett hur gammal tråden är? Hon har redan köpt en ny bil, en trans am om jag inte minns fel! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang