Ang. Färgsprutor

VolvoDanne_
13 december 2007 · 324 Inlägg

Tjena!


Tänkte skaffa mig en färgspruta..

Måste man ha kompressor till alla?

Finns det någon billig kompressorer i såfall?

MVH Danne

Eh? Jaha! Okej!
Xal3 Bilplåtslagare
13 december 2007 · 160 Inlägg

så som jag har förstått det så finns det färgsprutor med en liten "kompressor" inbyggd.. dock är den sorten mest för typ vägg och möbler.. så till bil tror jag du måste ha separat kompressor.. och den behöver ju kunna ge kanska mycket luft per minut.. har provat lite i garaget hemma där jag har ne kompressor modell billig och liten. det gick inge vidare smile men det kan säkert gå att hitta billiga stora också tongue

mitt inlägg kanske inte var så mycket till hjälp men lite iaf wink

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu
Nissan s14a (1998)
Cruizr
13 december 2007 · 417 Inlägg

Var noga med att ha ett seriöst oljefilter mellan kompressor å spruta så du inte får otäcka överraskningar när du ska måla....

mvh//

VolvoDanne_
13 december 2007 · 324 Inlägg

Okej.. Tack ska ni ha..   Vart hittar man en spruta med liten kompressor då? smile

Eh? Jaha! Okej!
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
13 december 2007 · 4 190 Inlägg

Beror helt på va du ska lacka tongue
Menar du airbruch eller ska du lacka bilar?
Kommpressorer finns på jula och alla möjliga ställen, de me mycket tank funkar bäst, måste inte jobba så ofta då för att få nytt tryck i tanken..
Men som föregående talare skrev! kika noga på ett bra vatten och olje avskiljande system!
Jag beställde en ny lackspruta till mig, ska ju bli lackerare, men har dock rabatt,, så jag betalade 2 700 men med 50% rabatt då, så sprutorna ligger i den höjden, om man nu vill ha en fin spruta, för biltemas och julas sprutor brukar det bli sillicon fläckar av.. men du bestämmer, om det inte behöver bli som hos en lackerare så äre bara att köpa enlite dyrare sputa hos din lokala bil lacksfirma (färgfirma)
Hoppas att jag fivk med allt nu.. men skriv om du har några frågor..
ps, använder själv en jula kompressor hemma med vatten och olje avskiljare..
mvh kimpa

VolvoDanne_
13 december 2007 · 324 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Beror helt på va du ska lacka tongue
Menar du airbruch eller ska du lacka bilar?
Kommpressorer finns på jula och alla möjliga ställen, de me mycket tank funkar bäst, måste inte jobba så ofta då för att få nytt tryck i tanken..
Men som föregående talare skrev! kika noga på ett bra vatten och olje avskiljande system!
Jag beställde en ny lackspruta till mig, ska ju bli lackerare, men har dock rabatt,, så jag betalade 2 700 men med 50% rabatt då, så sprutorna ligger i den höjden, om man nu vill ha en fin spruta, för biltemas och julas sprutor brukar det bli sillicon fläckar av.. men du bestämmer, om det inte behöver bli som hos en lackerare så äre bara att köpa enlite dyrare sputa hos din lokala bil lacksfirma (färgfirma)
Hoppas att jag fivk med allt nu.. men skriv om du har några frågor..
ps, använder själv en jula kompressor hemma med vatten och olje avskiljare..
mvh kimpa

Aha okej.. hade tänkt lacka lite små delar bara..  Så behöver inget avancerat..

Tack för ditt svar smile

Eh? Jaha! Okej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang