sinterlamell på 740 turbo

MrWinberg
14 december 2007 · 62 Inlägg

tjenare jag undrar om man kan montera sinterlamell på en 740 turbo med org tryckplatta o få dt o funka bra?

tias aka katten
14 december 2007 · 245 Inlägg

det går, men vet såna som det börjat att slira för, bättre å satsa på en kraftigare platta åxå

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*
BMW 540i/6 (1997)
MrWinberg
14 december 2007 · 62 Inlägg

vrf ska dt börja slira? blir dt för lite tryck på lamellen lr? tongue

edis_87
14 december 2007 · 279 Inlägg

det blirför lite tryck på lamellen. det är ju tryckplattan som håller i inte lamellen. men varför ha sinterlamell? ska du ha så mycket effekt?

bränt gummi luktar kärlek
Volvo 940 ltt "pallbocks racing" (1997)
__hogberg__
14 december 2007 · 1 161 Inlägg

en kompis hade så o de slira ta mej fan inte..
visserligen inte så mkt effekt men de räckte till iaf för att piska dom flesta i stan..

turboforssen Telge Drifting Team
14 december 2007 · 5 398 Inlägg

ska du ha mer än 220 hk så bör du byta till kraftigar tryckplatta åsså funkar väl en stund men sinter

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
NIzmO Ollikkala Racing
14 december 2007 · 1 724 Inlägg

Kompisen körde med sinter och orginaltryckplatta i sin 740 och det funka bra, han hade runt 220 - 250hk i sin beroende på vem man frågade.

Polaren sa 220hk och dom som blev ifrånåkta sa att det var tvunget att vara mkt mer än så wink .

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
turboforssen Telge Drifting Team
14 december 2007 · 5 398 Inlägg

NIzmO skrev:
Kompisen körde med sinter och orginaltryckplatta i sin 740 och det funka bra, han hade runt 220 - 250hk i sin beroende på vem man frågade.

Polaren sa 220hk och dom som blev ifrånåkta sa att det var tvunget att vara mkt mer än så wink .

jo men det är ju inte bara hk som spelar roll  när man drar andra bilar med mina 116 så kan jag pippa bmw:s

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Corpze
14 december 2007 · 1 311 Inlägg

Ska du montera sinterlameller ska du byta till kraftigare tryckplatta, bästa alternativet är fler organiska puckar och mkt starkare platta om du ska åka gata, anledningen till at du ska byta platta i samband med byte till sinter är att börjar det slira får du även byta svänghjul då sinter fungerar som en kapskiva när det slirar!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
MrWinberg
15 december 2007 · 62 Inlägg

okej så dt e bättre o satsa på en bra platta istllet o köra me orginal lr mer organisk lamell ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang