Någon photoshop-kunnig som skulle kunna hjälpa till med att "styla" nya C70:n?

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 december 2007 · 887 Inlägg

Jo det ligger till som så..
att jag funderar på att köpa nya Volvo C70.
Svart, T5.
Dock så avskyr jag originalfälgarna och de man kan välja som tillägg..
Sitter och klurar på hur denna bil skulle passa i Volvos "gamla" R-fälgar!
Dessa som alla glider runt med..

Personligen så tycker jag att de är bland det finaste som kan sitta på en Volvo.
Därav min undran..

Skulle någon vänlig själ kunna photoshoppa på dessa fälgar på en C70, -07 års mådell?

Detta hade varit guld värt!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
klannebris
15 december 2007 · 62 Inlägg

Här kommer den både som cab & ocabbad!
http://img81.imageshack.us/img81/1322/c70cabsl0.jpg


http://img81.imageshack.us/img81/9739/c70ocabsc3.jpg

Senast redigerat av klannebris (15 december 2007)

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 december 2007 · 887 Inlägg

Tjena klannebris!

Skulle du kanske kunna fixa så dom blir lite mer mörkgråa kanske? Råttgrått på nåt sätt? smile
Hade varit kanon!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
joel91
15 december 2007 · 124 Inlägg

vill du bara ändra färg så kan ja fixa det?

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 december 2007 · 887 Inlägg

Här är min första photoshoppade bild. smile
Tycker det vart rätt bra..
Det är Dessa fälgar jag menar!

Samt spana in originalfärgen på bakfälgen samt färgen jag vill ha på mina. (Framfälgen)
Vad tycker ni?

*Klicka för större bild*
http://img101.imageshack.us/img101/9498/c70ocabsc3kopierask5.th.jpg
*Klicka för större bild*

Senast redigerat av Jojje_ (15 december 2007)

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
joel91
15 december 2007 · 124 Inlägg

du kunnde det där ju riktigt riktigt bra:D

Masterworks
15 december 2007 ·

Jojje_ skrev:
Här är min första photoshoppade bild. smile
Tycker det vart rätt bra..
Det är Dessa fälgar jag menar!

Samt spana in originalfärgen på bakfälgen samt färgen jag vill ha på mina. (Framfälgen)
Vad tycker ni?

*Klicka för större bild*
http://img101.imageshack.us/img101/9498/c70ocabsc3kopierask5.th.jpg
*Klicka för större bild*

Du får väll bjuda på en sväng när du köpt den?  cool

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 december 2007 · 887 Inlägg

Masterworks skrev:

Jojje_ skrev:
Här är min första photoshoppade bild. smile
Tycker det vart rätt bra..
Det är Dessa fälgar jag menar!

Samt spana in originalfärgen på bakfälgen samt färgen jag vill ha på mina. (Framfälgen)
Vad tycker ni?

*Klicka för större bild*
http://img101.imageshack.us/img101/9498/c70ocabsc3kopierask5.th.jpg
*Klicka för större bild*

Du får väll bjuda på en sväng när du köpt den?  cool

Tsss!!!! ALDRIG!!
Du kan glida runt där i din lilla wannabe-Jojje-jänkare. wink wink wink


Såklart man!!
Kanske kunde vi ta lite fräcka bilder på alla tre bilar nångång? Två Vettes vid sidan av en C70? smile

Du kanske t.om kan komma förbi hem till mig o spana in hur steget mår. smile

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 december 2007 · 887 Inlägg

joel91 skrev:
du kunnde det där ju riktigt riktigt bra:D

Haha! Mjo, det vart väl ok.. smile

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
klannebris
15 december 2007 · 62 Inlägg

R fälgarna tycker jag själv är bland det snyggaste du kan sätta på en "stilrent stylad" volvo eller vad man ska säga.
Färgen du valt tror jag blir kanon, kanske dock lite mörkare, det är så jävla svårt o bestämma sig i photoshop, blir ju en annan sak i verkligheten! (:

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
16 december 2007 · 887 Inlägg

klannebris skrev:
R fälgarna tycker jag själv är bland det snyggaste du kan sätta på en "stilrent stylad" volvo eller vad man ska säga.
Färgen du valt tror jag blir kanon, kanske dock lite mörkare, det är så jävla svårt o bestämma sig i photoshop, blir ju en annan sak i verkligheten! (:

Kul med lite åsikter!
Mjo satt och tänkte även jag att dom kanske bör lackas i lite mörkare än min PS bild.
Sitter och småsuktar efter ett komplett Heico-paket till bilen också!

Länken till det paketet finns här!
http://www.heicosportiv.de/mainframe.as … amp;e1=369

Tror ni att R-fälgarna hade passat bra till det paketet? smile

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
10 januari 2008 · 887 Inlägg

Upp upp upp...

Någon som kan ge lite råd eller tankar kring fälgköpet till kommande bilen?

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
camaro67 Meister
10 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Ska du sälja corvetten eller ska du ha båda? Annars så tycker jag att fälgarna och de paketet är snyggt.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
-Akerfeldt-
10 januari 2008 · 2 638 Inlägg

Jojje_ skrev:
Upp upp upp...

Någon som kan ge lite råd eller tankar kring fälgköpet till kommande bilen?

Tror att de kommer att sitta som en smäck på c70:in tongue , heicopaket såg ju riktigt nice ut och kommer att passa mkt bra till bilen wink

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
10 januari 2008 · 887 Inlägg

Aker_s40 skrev:

Jojje_ skrev:
Upp upp upp...

Någon som kan ge lite råd eller tankar kring fälgköpet till kommande bilen?

Tror att de kommer att sitta som en smäck på c70:in tongue , heicopaket såg ju riktigt nice ut och kommer att passa mkt bra till bilen wink

Tack för kommentarerna.
Vad tycker ni om avgassystemet?
Ska jag satsa på Heicos med två eller fyra pipor, eller ska jag ta ett snack med Ferrita här i sverige? hmm

Gällande Corvetten så är den flickvännens. Den säljs inte. cool

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
A_nders
10 januari 2008 · 259 Inlägg

Jojje_ skrev:

Aker_s40 skrev:

Jojje_ skrev:
Upp upp upp...

Någon som kan ge lite råd eller tankar kring fälgköpet till kommande bilen?

Tror att de kommer att sitta som en smäck på c70:in tongue , heicopaket såg ju riktigt nice ut och kommer att passa mkt bra till bilen wink

Tack för kommentarerna.
Vad tycker ni om avgassystemet?
Ska jag satsa på Heicos med två eller fyra pipor, eller ska jag ta ett snack med Ferrita här i sverige? hmm

Gällande Corvetten så är den flickvännens. Den säljs inte. cool

Tycker du ska köra på fyra pipor i vilket fall som helst, det på heicos hemsida var ju riktigt läckert smile

Audi S6-R "M5 for breakfast" (1995)
BMW 530 Xd (2007)
__r0b1n
10 januari 2008 · 726 Inlägg

A_nders skrev:

Jojje_ skrev:

Aker_s40 skrev:

Tror att de kommer att sitta som en smäck på c70:in tongue , heicopaket såg ju riktigt nice ut och kommer att passa mkt bra till bilen wink

Tack för kommentarerna.
Vad tycker ni om avgassystemet?
Ska jag satsa på Heicos med två eller fyra pipor, eller ska jag ta ett snack med Ferrita här i sverige? hmm

Gällande Corvetten så är den flickvännens. Den säljs inte. cool

Tycker du ska köra på fyra pipor i vilket fall som helst, det på heicos hemsida var ju riktigt läckert smile

tycker du ska köra på 2 ovala pipor istället för 4 . fint paket!

klannebris
10 januari 2008 · 62 Inlägg

R fälgarna, HEICOs bodykit & det 4 pipiga avgassystemet & det blir en riktigt fräsch C70 som jag skulle vilja ha om man hade dem pengarna...

camaro67 Meister
10 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Ni kan väll gå ihop och sälja Corvetten och köpa en C6 Z06 istället?  Annars så har du väll råd med en egen Corvette. big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
11 januari 2008 · 887 Inlägg

camaro67 skrev:
Ni kan väll gå ihop och sälja Corvetten och köpa en C6 Z06 istället?  Annars så har du väll råd med en egen Corvette. big_smile

Varken jag eller hon skulle byta ut hennes Victory Edition mot någon Z06.
Hon är nämnligen förälskad i den bilen, och hon har klart och tydligt sagt att hon aldrig, aldrig kommer sälja den. Och jag förstår henne.. smile

Gällande Volvon så blir det garanterat ett Heico paket, det grövre med fyra pipor skulle jag tro..
Gamla Volvo R fälgarna måste jag kolla upp vad det är för bultmönster isåfall och vad man behöver göra om det Inte är samma..

Någon som vet hur det går till då?
Specialbeställer man helt nya fälgar eller går det att konvertera C70:ns hjulupphängning (eller vad det heter) på nåt sätt?

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang