tändnings problem på min nissan 200sx s13.....

steffe105
17 december 2007 · 92 Inlägg

tjena jag har en 200sx s13 å jag har problem med att starta den.. första tändstiftet får ingen tändning har bytt tändspolar+tändmodul. de jag vet som saknas är kontakten på knacksensorn den har gått av å är borta. nått som kan ha me saken att göra? lr vet nån nåågot annat. nån som kanske e bra på dom bilarna som har lust att hjälpa mig att hitta felet för en peng?

MVH stefan

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
17 december 2007 · 137 Inlägg

har du bytt alla spolarna?

Drive It Like You Stole It
steffe105
17 december 2007 · 92 Inlägg

Evaldsson skrev:
har du bytt alla spolarna?

ja jag har ju skrivit att jag bytt dom + tändmodul.

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
17 december 2007 · 137 Inlägg

steffe105 skrev:

Evaldsson skrev:
har du bytt alla spolarna?

ja jag har ju skrivit att jag bytt dom + tändmodul.

ja jag hade samma problem p åmin men det var ett kol på den ena spolen som satt lite fel så det nådde itne riktigt ner till stiftet, men efter det var fixat så gick den igen

Drive It Like You Stole It
Eisenhut
17 december 2007 · 1 827 Inlägg

Lite långsökt kanske...

Har du lyft ur stiften och verkligen kollat så det är tändningen som är problemet?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
steffe105
18 december 2007 · 92 Inlägg

Eisenhut skrev:
Lite långsökt kanske...

Har du lyft ur stiften och verkligen kollat så det är tändningen som är problemet?

jepp har satt en krej mellan som blinkar när de kommer tändning å då får jag tändning på 3 stycken men inte den 4 å de e den främre. de konstiga e att jag fick lite tändning på den förut men inget nu kan de va nått glapp lr nått?

JRP mek
18 december 2007 · 59 Inlägg

börja med att skruva den stiftet o kolla på det om du inte har gjort det!!!

bilmekaniker
är i garaget alla dagar i veckan och kommer på mycket nyttigt där...
är mest intresserad av motorer mest kunskap där
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
18 december 2007 · 137 Inlägg

steffe105 skrev:

Eisenhut skrev:
Lite långsökt kanske...

Har du lyft ur stiften och verkligen kollat så det är tändningen som är problemet?

jepp har satt en krej mellan som blinkar när de kommer tändning å då får jag tändning på 3 stycken men inte den 4 å de e den främre. de konstiga e att jag fick lite tändning på den förut men inget nu kan de va nått glapp lr nått?

om du byter plats på spolarna till en annan cylinder, följer problemet med då?

Drive It Like You Stole It
steffe105
19 december 2007 · 92 Inlägg

nej de e inget problem med spolarna heller de e nått annat. frågan e bara vad antiongen e de nått glapp i en kabel lr så kan de va data boxen kanske finns de nått annat ? hmm :s

Joakim_J Lastbilsmekaniker
19 december 2007 · 328 Inlägg

kan vara kabelbrott i kabeln som går till 1ans tändspole. så vilken tändspole du sätter där så kommer de ändå ingen gnista, prova och mät om kabeln är hel, den kan gått av inne i höljet så man inte ser det. Kan vara så också att koppartråden i kabeln var dålig så bara några enstaka trådag satt ihop, då funka tändningen. Men sen ganska snabbt så blir dom enstaka trådarna varma av strömmen som passerar och då smällter dom av och du har ingen gnista hur du än gör.

Kolla upp alla kablar till spolarna är ett bra tips smile för du har ju gnista till dom andra så det borde gå att fixa gnista till alla.  lycka till  mvh jocke

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang