Sinus Live slutsteg Bra/Dåligt??

DieselHora
18 december 2007 · 29 Inlägg

jag funderar på att köpa mej ett Sinus Live SL-A3000 slutsteg som ska leverera 3000WRMS kan detta stämma? är det ett bra/dåligt slutsteg??

Fuck You I Drive Volvo
Volvo 740 GLT 16v Dohc "Mc - Hunter" (1988)
Ford Mustang "Musse" (1966)
Volvo 740 Gle "Snö Pulkan" (1988)
Jolle87
18 december 2007 · 1 585 Inlägg

tror man ska ta watt antalet med en nypa salt, men visst det är nog ett bra steg som driver högtalarna väldigt bra. Men har hört att sinus live stegen inte spelar så rent ljud. Klart att det fins bättre steg men det kostar. Så tror nog Sinus Live steget duger:)

k1mm0 tokfrans
18 december 2007 · 982 Inlägg

försök hitta ett bättre steg för pengarna big_smile

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
Bamse940Ltt
18 december 2007 ·

om watt antalet står i "rms" så skulle jag lita på det. stegen dom levererar mycke effekt det gör dom, sen vågar jag inte svara på hur "rent" ljudet blir... men jag lovar att det kommer spela högt. o du kommer inte bli missnöjd med steget

Senast redigerat av Bamse940Ltt (18 december 2007)

Puttson
18 december 2007 · 296 Inlägg

det beror helt på vad du är ute efter.   men ja antar att du är ute efter effekt så då är dom prisvärda, det finns ju några tävlings bilar som kör med dom,
sen så skulle jag inte "maxa" ett sånt där steg. om ja inte har råd att köpa nytt

vw_performance Greve
18 december 2007 · 1 058 Inlägg

du hittar garanterat inget bättre steg för dom pengarna! att dom inte spelar rent/snyggt kan jag inte heller hålla med om. jag hade ett mutant steg innan jag bytte till det här. det kostade mer pengar än vad det här kostar, och spelar enligt mig sämre.. men det mutant steget har ingen klagat på vad jag vet.. så jag förstår inte vart snacket att sl-a stegen skulle låta så dåligt kommer från?

nu är ju inte jag en finsmakare vad gäller ljud, men det spelar helt klart tillräckligt bra för dom flesta!

PoLoud =D
Muppsi Bessewisser
18 december 2007 · 556 Inlägg

Vet ej vad det där steget är avsäkrat på men det ska finnas ett mindre monoblock i samma serie på 1 500 watt RMS och den är avsäkrad på 150 A så det stämmer nog ganska bra det där med effekten.. Ska själv köpa ett baspaket från carbonize när pengarna räcker till wink

//SkyNard

How low
jimmy-124 Svartlistad
18 december 2007 · 446 Inlägg

säger bara att carbonize grejerna låter sjukt bra för det priset big_smile ,en polare har köpt jätte mkt grejer därifrån och han gnäller inte tongue

Senast redigerat av jimmy-124 (18 december 2007)

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
Decibel
18 december 2007 · 2 911 Inlägg

Det är roliga steg, kika i mitt galleri och mina filmer så återfinner du både filmer och bilder på 1500 och 3000-stegen.
Vi sopade banan fullständigt med sinus stegen på lite lokala tävlingar, på en tävling spelade vi skiten ur MDS-bussen bl.a. smile

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
18 december 2007 · 2 353 Inlägg

Decibel skrev:
Det är roliga steg, kika i mitt galleri och mina filmer så återfinner du både filmer och bilder på 1500 och 3000-stegen.
Vi sopade banan fullständigt med sinus stegen på lite lokala tävlingar, på en tävling spelade vi skiten ur MDS-bussen bl.a. smile

Å andra sidan sopade Henkz banan med sina PG steg och RSD bas på MDS tävlingarna med...

Så det sa ju inte så mycket winkbig_smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
18 december 2007 · 2 353 Inlägg

k1mm0 skrev:
försök hitta ett bättre steg för pengarna big_smile

Definiera "bättre"...

Menar du mer effekt/krona? Någ svårt.
Menar du mer välljud/krona? Lätt.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
BBAD Utbildad hobbymekare
18 december 2007 · 1 125 Inlägg

mycket effekt för pengarna

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Decibel
18 december 2007 · 2 911 Inlägg

jonash skrev:

Decibel skrev:
Det är roliga steg, kika i mitt galleri och mina filmer så återfinner du både filmer och bilder på 1500 och 3000-stegen.
Vi sopade banan fullständigt med sinus stegen på lite lokala tävlingar, på en tävling spelade vi skiten ur MDS-bussen bl.a. smile

Å andra sidan sopade Henkz banan med sina PG steg och RSD bas på MDS tävlingarna med...

Så det sa ju inte så mycket winkbig_smile

mvh Jonas

Säger ganska mycket, var riktigt bra deltagande i år om man jämför med tidigare.

Henkz har inte varit på någon MDS tävling med PG stegen och RSD basarna, allraminst sopat någon bana.
Möjligen att han deltog iår, men vad han sopade vet jag inte vad du syftar på, jag vann, kompanjonen tvåa och Hedman 3;a

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
18 december 2007 · 5 042 Inlägg

Mycket bra steg!
Sinus live ska man inte pajkasta!!!

C H E V R O L E T <3
Phaetoon
18 december 2007 · 8 156 Inlägg

Bamse940Ltt skrev:
om watt antalet står i "rms" så skulle jag lita på det. stegen dom levererar mycke effekt det gör dom, sen vågar jag inte svara på hur "rent" ljudet blir... men jag lovar att det kommer spela högt. o du kommer inte bli missnöjd med steget

Vid 3000WRMS så kanske det inte låter så bra. Men om man bara belastar det med hälften så lär det låta bra. Men samtidigt. Det finns bättre alternativ om man vill ha välljud.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
k1mm0 tokfrans
18 december 2007 · 982 Inlägg

jonash skrev:

k1mm0 skrev:
försök hitta ett bättre steg för pengarna big_smile

Definiera "bättre"...

Menar du mer effekt/krona? Någ svårt.
Menar du mer välljud/krona? Lätt.

mvh Jonas

tihi.. jonas din lilla gnällis 8-)

effet /krona.

välljud, soim sagt svårare.. domlåter bra så länge dom slipper jobba röven av sig smile

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
vw_performance Greve
18 december 2007 · 1 058 Inlägg

vad gäller effekten så lämnar steget 900wrms/12 volt @ 1ohm. uppmätt med konstant motståndslast. vet inte thd men tror det ska vara inom sammagränsvärde som tillverkaren specat steget..

Senast redigerat av vw_performance (18 december 2007)

PoLoud =D
MrCalle Team Autohifi!
18 december 2007 · 865 Inlägg

Sinus steget  vs. Väljud!

Vad är välljud? för vissa är det när man hör dynamic, scen bilder, klanger där alla röste och instrument klangar som det gör vi värkliga värden!
Sen för andra är då när man kan spela så mycket med sina prylar att varje pryl i bilen vibrerar, bröst korgen trycks ihopp och hjärtat bultar i tackt med basen!

Det finns flera olika diffinasioner på detta och det är trots allt up till användaren att säga vad är välljud för mig!

Det finns en grupp som tävlar inom billjud, de har en bild på vad välljud är men den bilden är oftast inte vad den stora massan väljer att kalla välljud.

Välljud kan vara olika saker och vist kanske inte Sinus live stegen platsar i en EMMA tävling men det är sällan de som tävlar inom denna gren kör med stora mono steg som lämnar flera Kw med effekt!

För den som ska köra inom db/bassrace eller popa på staden så är Sinus stegen ett riktigt prisvärt alternativ och säker därför det har blivit så populärt. Detta steg har aldrig sålts för att det ska tävlas inom EMMA med det utan att det ska lämna bra med effekt till en kille/tjej som vill ha mycket bas i bilen för en billig peng!

Man måste sära på den grupp som vill ha välljud alá "EMMA" & "spela skiten ur alla"

Good luck!

vw_performance Greve
18 december 2007 · 1 058 Inlägg

MrCalle skrev:
Sinus steget  vs. Väljud!

Vad är välljud? för vissa är det när man hör dynamic, scen bilder, klanger där alla röste och instrument klangar som det gör vi värkliga värden!
Sen för andra är då när man kan spela så mycket med sina prylar att varje pryl i bilen vibrerar, bröst korgen trycks ihopp och hjärtat bultar i tackt med basen!

Det finns flera olika diffinasioner på detta och det är trots allt up till användaren att säga vad är välljud för mig!

Det finns en grupp som tävlar inom billjud, de har en bild på vad välljud är men den bilden är oftast inte vad den stora massan väljer att kalla välljud.

Välljud kan vara olika saker och vist kanske inte Sinus live stegen platsar i en EMMA tävling men det är sällan de som tävlar inom denna gren kör med stora mono steg som lämnar flera Kw med effekt!

För den som ska köra inom db/bassrace eller popa på staden så är Sinus stegen ett riktigt prisvärt alternativ och säker därför det har blivit så populärt. Detta steg har aldrig sålts för att det ska tävlas inom EMMA med det utan att det ska lämna bra med effekt till en kille/tjej som vill ha mycket bas i bilen för en billig peng!

Man måste sära på den grupp som vill ha välljud alá "EMMA" & "spela skiten ur alla"

Good luck!

tack, bra skrivet mr calle! inte alla som tycker om ljudet i en emma bil! jag tex.. jag bryr mig tex inte ett skit om scen bilder, och annat sånt hifi snack.. och gör man inte det så vågar jag påstå att sinus live duger åt dom flesta va gäller ljud.

PoLoud =D
apoteket00 trucken
18 december 2007 · 563 Inlägg

skulle vilja se sinuslive steget ta båda emma espl och sq finalen som impact:s hc serie

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang