Förvånansvärt bra orginalljud i Volvo bilar!

Braather (none)
22 december 2007 · 1 725 Inlägg

Tjo!

Alltså är bara tvungen att yttra mig om detta.

Då jag skulle dra min rond så tog jag en nyare Volvo /XC90R AWD 07:a/

Slog i en skiva i den med mycket bas i låtarna.

Satan vilket ljud Volvo har i sina bilar orginal. Jag som tycker att mitt ljud i min Aero är helt OK orginal, och då har jag stora steron i min.

Men volvo slår Saab i hästlängder då det gäller orginalljud.

Å då kan jag lova att jag testat en hel del Volvo bilar här på jobbet med samma resultat- gammla som nyare!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
John87 Stolt Volvoägare
22 december 2007 · 4 913 Inlägg

Nyare Volvo's med stora ljudpaketet har bra ljud.

Åkte i en kompis fabriksnya S40 Momentum med stora pop-paketet och det dunkar på väldigt bra för att vara ett orginalsystem smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Toypon
22 december 2007 · 98 Inlägg

Volvo har ju vunnit priser som bästa orginalljud... Så vad hade du väntat dig?

Braather (none)
23 december 2007 · 1 725 Inlägg

Toypon skrev:
Volvo har ju vunnit priser som bästa orginalljud... Så vad hade du väntat dig?

Ja du, jag hade inte väntat mig något alls...Kör som sagt inte volvo annars!!!!

--Lev i går som det vore i morgon--
-Mackan- Fire And Silk
23 december 2007 · 2 254 Inlägg

Mycket bra ljud i våran V70 också

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
NoBra1n
23 december 2007 · 175 Inlägg

förstår inte riktigt vad ni menar? var svin dåligt orginalljud i min 242 ;P

Like A Glove
BMW 325 e91 (2006)
steifan DR!FTT3KN!K3R
23 december 2007 · 10 427 Inlägg

En bekants Volvo S60 01/02 med okänt ljudpaket ger rätt så bra tryck också.
Originalgrejer alltså.. kryllar väl av högtalare i nyare Volvos. tongue

Braather (none)
23 december 2007 · 1 725 Inlägg

steifan skrev:
En bekants Volvo S60 01/02 med okänt ljudpaket ger rätt så bra tryck också.
Originalgrejer alltså.. kryllar väl av högtalare i nyare Volvos. tongue

Vet inte, men bra är det i äldre bilar med. Har en kompis som har en 850 T5R 97:a som har sjukt bra orginalljud med. Volvo prioriterar ljudet i alla fall, viktigt! smile

--Lev i går som det vore i morgon--
Streammen Kalaskillen
23 december 2007 · 246 Inlägg

De är nog så att alla nyare modeller av bilar har bra ljud. Tekniken går framåt.

Vi säger som så här, de kan ju inte bli sämre och sämre, så då återstår ju bara att sakerna bli bättre och bättre! roll

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
TRYIT Teddan
23 december 2007 · 2 495 Inlägg

synd att inte resten i volvo är lika bra som ljudet, hadde för några månader sen XC70 med premiumsound eller vad det heter.
Skit bra ljud i den oxå , blev besviken som fan ljudet i min Rs4 då det var mycket sämre

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Braather (none)
23 december 2007 · 1 725 Inlägg

Streammen skrev:
De är nog så att alla nyare modeller av bilar har bra ljud. Tekniken går framåt.

Vi säger som så här, de kan ju inte bli sämre och sämre, så då återstår ju bara att sakerna bli bättre och bättre! roll

Jo, men då snackar vi ändå Volvo.. Klart att tekniken går framåt. Men om den gör det pga av åren så fattar jag inte Vad SAAB håller på med.. Stor besvikelse på de nyare bilarna sad

--Lev i går som det vore i morgon--
herrsiba Move Your Mind
23 december 2007 · 164 Inlägg

Borde inte nya 9-3:an ha rätt bra ljud om man väljer finaste systemet. Bose brukar vara duktiga på det här med ljud...

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
Braather (none)
23 december 2007 · 1 725 Inlägg

Ledsen! Jag har stora stereon i min 9-3:a..Fyyyy asså! Men det är ju ett känt samtalsämnde just ang. deras sketna ljudsystem.. i alla fall om man är inne på saab forumet smile

--Lev i går som det vore i morgon--
lingua
23 december 2007 · 2 271 Inlägg

Inte för att jag vet vad det är för system men ljudet i farsans C70 -01:a är fan riktigt bra.
Nån surroundpryl med centerhögtalare, blev riktigt impad.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
C70
23 december 2007 · 424 Inlägg

Yes, Volvo har riktigt bra ljudanläggningar. Speciellt dom nya värstinganläggningarna som är 'spetsade' med komponenter från Dynaudio. Gäller att hålla nere volymen när man glider med C70:in nercabbat smile Vill inte framstå som nån tönt som tror att han är cool för att man har hög volym! smile Smidigt med den integrerade 6-cdväxlaren också!

Senast redigerat av C70 (23 december 2007)

Braather (none)
23 december 2007 · 1 725 Inlägg

C70 skrev:
Yes, Volvo har riktigt bra ljudanläggningar. Speciellt dom nya värstinganläggningarna som är 'spetsade' med komponenter från Dynaudio. Gäller att hålla nere volymen när man glider med C70:in nercabbat smile Vill inte framstå som nån tönt som tror att han är cool för att man har hög volym! smile Smidigt med den integrerade 6-cdväxlaren också!

Tycker verkligen du ska höjja som fasen du har nercabbat och sen säga det "Skulle bara testa vad orginal ljudet gick för" wink

--Lev i går som det vore i morgon--
twin_cam Smålänning
23 december 2007 · 7 877 Inlägg

Läste i nån bilstereotidning från den tiden det var OG9-5 och gamla V70, och då va det de enda bilmärkena som fick beröm för originalljudet. Bl.a BMW var med, och det var värdelöst, särskilt i jämförelse med volvo.

Bra ljud är viktigt! Är det dåligt så stör man sig bara på det, och en irriterad bilförare är inte bra smile
Att saab har så dåligt ljud är konstigt faktiskt. Särskilt med tanke på att det är just Bose grejer.
Jag är inte bekymrad big_smile har bytt mina original till DLS och en pioneerenhet big_smile

BTW: Audi R8 lär ha bra ljud, sitter ju Bang & Olufsen i dom wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Braather (none)
23 december 2007 · 1 725 Inlägg

R8:an lär ju verkligen vara en klass för sig i allt. Och Bang & Olufsen har ju inte gratis prylar direkt smile

--Lev i går som det vore i morgon--
Fredrik.Gustavsson
23 december 2007 · 2 123 Inlägg

twin_cam skrev:
Läste i nån bilstereotidning från den tiden det var OG9-5 och gamla V70, och då va det de enda bilmärkena som fick beröm för originalljudet. Bl.a BMW var med, och det var värdelöst, särskilt i jämförelse med volvo.

Bra ljud är viktigt! Är det dåligt så stör man sig bara på det, och en irriterad bilförare är inte bra smile
Att saab har så dåligt ljud är konstigt faktiskt. Särskilt med tanke på att det är just Bose grejer.
Jag är inte bekymrad big_smile har bytt mina original till DLS och en pioneerenhet big_smile

BTW: Audi R8 lär ha bra ljud, sitter ju Bang & Olufsen i dom wink

VAG överlag har ju bra ljud i alla sina bilar och får mkt beröm.
Mazda 6 har också oroväckande bra ljud men det behövs ju på grund av vägbulret : /

Reichte86
23 december 2007 · 509 Inlägg

hade sju högtalare i min förra bil en c70 det va lilla ljudpaketet och sånt grymt ljud!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang