LCD vs Plasma ???

mrcelica
28 december 2007 · 1 639 Inlägg

ILarsaI skrev:
Jag har tittat på ett antal platt-tv hos folk hittills, plasma och lcd som inte varit i det övre kostnads-skicket utan från runt 15 000:- och nedåt. Jag måste nog säga att, konstigt nog har jag absolut bäst bild med min LG 42" lcd "42lc2rr".

Det ska inte vara möjligt om man lyssnar på andra, men så är det. Senast igår var jag hemma hos en som köpt Samsung 50" plasma och den visade precis som jag sett i 2 butiker, grådassig bild och dålig skärpa.

Men när jag köpte tv:n var det bedrövlig bild, var tvungen att skaffa comhem-box. Analogt kan inte accepteras, det måste vara digital sändning, en enorm skillnad.

Precis, analogt går inte att köra på en stor tv, alla störningar upplevs värre ju större tv'n är..

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
RonnieH Ford är min grej!
28 december 2007 · 582 Inlägg

Jag kommer vänta med att köpa lcd/plasma till dom blivit bättre än en tv med vanligt bildrör. För det finns ingen än... Kollade på tecknad film med grabben hos en polare,vi hade tagit med oss "Asterix och bautastensmällen" på dvd, slängde i den o kikade en stund,sen vart jag nästan "sjösjuk" jag har aldrig vart med om nå "släpigare" bilder,den hängde liksom inte med när det rörde sig lite fortare på filmen,det har jag aldrig upplevt på min Sony "tjockteve". Tv:n ifråga va en Samsung 40" plasma -07:a

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
Chreli
28 december 2007 · 87 Inlägg

LCD har bättre skärpa o bild än Plasma enligt mig.

Mvh//Chrille
Greatsnyggo saabtok
28 december 2007 · 1 306 Inlägg

När ja kollade på film så tycker ja plasman var  bättre  bildmässigt  så för mig vart  de en plasma  eftersom de blir mycket film ......Köpte en  50 tums lg

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
sik
28 december 2007 · 1 072 Inlägg

Det spelar ingen roll vilken värsting tv man köper om man inte har alla komponenter runt omkring i samma klass. Ungefär som att köpa värsting högtalare och driva med den billigaste reciver man hittar. HD tv ska vara av FULL HD med HDMI kablage till DVD, Boxer, Parabol, dator etc etc Är en komponent av sämre klass så kan man få släpande bild osv vilket är jäkligt jobbit. Men vil man flasha med stor tv och kass bild så är det upp till var & en. Lika dant gäller kablarna man har bakom allt. Bra bild = dyrt!!

Greatsnyggo saabtok
28 december 2007 · 1 306 Inlägg

sik skrev:
Det spelar ingen roll vilken värsting tv man köper om man inte har alla komponenter runt omkring i samma klass. Ungefär som att köpa värsting högtalare och driva med den billigaste reciver man hittar. HD tv ska vara av FULL HD med HDMI kablage till DVD, Boxer, Parabol, dator etc etc Är en komponent av sämre klass så kan man få släpande bild osv vilket är jäkligt jobbit. Men vil man flasha med stor tv och kass bild så är det upp till var & en. Lika dant gäller kablarna man har bakom allt. Bra bild = dyrt!!

precis   kör man hd så ska de vara  fullt ut  smakar de så kostar de, sen är de  upp till var och en va man vill betala ..... känns lite meningslöst att köpa en dyr tv sen har man en skit  dvd eller hembio som ej är hd klar... Men de är min tycke

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Mortalis VW-nörd?
29 december 2007 · 4 332 Inlägg

Man behöver fan inge full-hd för att få bra bild, de som kör full-hd säger att de märker en skillnad men riktiga tester visar att den enda skillnaden finns när man sitter mindre än 1.5m ifrån och kör freezeframe annars märker man ingen skillnad på hdready och full-hd.
Klart kablar å sånt spelar roll, men man får jävla bra bild med komponentkabeln (clas ohlson) till datorn tycker jag..inget släpande eller nåt...
Så de måste inte bli snordyrt för att få bra bild, däremot kan man betala hur mkt som helst för marginell skillnad.

Tribbe SAAB♥SUBARU
29 december 2007 · 1 636 Inlägg

Jag hade fått för mig att hd-ready och full hd är samma sak bara det att full hd är 1080p och är en mycket stor skärm och kan bara utnyttjas om man har en så pass stor TV- runt 50" för hd ready är ju typ 750p alltså samma bildkvalite men en mindre bild. Och jag har bara en 40" TV så hd ready duger bra för mig.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang