Vad skulle ni ha valt, BMW eller Audi?

tobee
1 januari 2008 · 735 Inlägg

Tänk att den gamla myten om att BMW är dyr att äga lever kvar! Storservice med kamremsbyte på a6 4.2 går på 24000 spänn!! Inspektion 2(stärsta service) på 540n kostar 4000. Även en vanlig oljeservice är dyrare på VAG än på BMW! Till och med en volvo V70 2.4i har dyrare servicekostnader än en 540...

Kungen-EssE
1 januari 2008 · 993 Inlägg

ska du ha 540 bmw, ska det vara manuell...

Automat är som 525 i starten,
Manuellen är som M5 i starten. det e mycket stor skyllnad på det..

+att manuell är billigare drift kostnader

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
1 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Smaksak. Personligen hade jag valt bmwn. Men mitt råd till dig är att testa båda bilarna och välj den som du känner mest för helt enkelt. Simpelt! smile


Bmw osv..
N_W V8 de bästa som finns!
1 januari 2008 · 1 092 Inlägg

Jag tycker du ska satsa på 540in, motormässigt är det ganska lika men snygg blir den Audin aldrig, iaf inte som sedan. Sen är ju Audin en betydligt bättre vinterbil, det är inge kul alls att putta 1740kg tyskt stål genom genom snön tro mig...
Jag har haft en E39 540 6vxl manuell(finns bland gamla bilar) under ett drygt år och var väldigt nöjd med den, de reparationer som behövde göras på den var byte av en kamaxelgivare och fläktmotståndet. Sen sprack även rutan men det berodde på ett väldigt elakt stenskott.
Två första felen är ganska vanliga fel på 540is, utöver det så tycker jag den gick väldigt snålt med tanke på effekten, inga problem alls att köra runt 0,85 på långfärd kanske beroende på att den varvar ca 1800varv/min i 100km/h eller 4600varv/min på 6an i 250km/h. Den tidigare ägaren hade även en chippad S60R och i högre farter gick denna manuella 540 bättre än den, jag haft 3 andra 300hk bilar innan denna men 540in gick bäst, sen är de otroligt sköna att åka i.

Senast redigerat av Niklasw (1 januari 2008)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Gizze Solfilmsmontör
10 januari 2008 · 68 Inlägg

Efter besöker hos Audi idag där jag rådfråga lite olika priser vad saker och ting kostar så blir det inte en Audi iaf.
Upp mot 30.000 för ett kamrems byte.
3000kr för en bromsskiva.
Samt massa andra dyra saker på dessa.

Så jag fattar inte dom som säger att BMW är dyra.
Audi ÄR dyra. Iaf när man kommer upp i storlek.
Kan iofs hitta andra som fixar detta billigare.

Nu blir det att hitta en fin BMW 540 runt -00 smile

Tack för alla tips och förslag smile

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com
Ellertz Norrlänning
10 januari 2008 · 1 453 Inlägg

Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
m3-lappis
10 januari 2008 ·

jag har haft både bmw och audi. har även för närvarande en m3a. det är då en av dom totalt roligaste kärror jag har haft. folk säger att dom är svårkörda på vintern. jag körde med min första vintern med sommardäck. i ur och skur. snö och slask. inga problem. men jag har  börjat snegla mot audi på äldre dagar faktiskt.

man måste fundera lite på vad bilen ska användas till. jag skulle säga provkör båda om du inte har gjort det å känn efter lite.

BboyLuna
10 januari 2008 · 261 Inlägg

Ellertz skrev:
Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

Hej  ville sega norra ord till han som snacakr som kebbab!

1-Utan ahmed eller mohameds pizzeria blir livet i svergie trokit!

2-SVART SJUK!

3-inget liv!

till sist men inte minst ..po sona som DEJ PISSAR JAG,AHMED OCK MOHAMED MED VORA KEBBAB RULLAR PO!

TILL killen ett tips ta vad som kens rett boda e tyskt kvalite bilar!roll

Me-BboyLuna
RobinMcB Reservdelsman
10 januari 2008 · 17 Inlägg

BboyLuna skrev:

Ellertz skrev:
Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

Hej  ville sega norra ord till han som snacakr som kebbab!

1-Utan ahmed eller mohameds pizzeria blir livet i svergie trokit!

2-SVART SJUK!

3-inget liv!

till sist men inte minst ..po sona som DEJ PISSAR JAG,AHMED OCK MOHAMED MED VORA KEBBAB RULLAR PO!

TILL killen ett tips ta vad som kens rett boda e tyskt kvalite bilar!roll

Haha, grym brytning!

Last time I gave a shit, I got fucked! /Tourettes guy R.I.P
BMW-328I
10 januari 2008 ·

Ellertz skrev:
Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

Har du inget bättre att säga så kan du gärna hålla käften.

TRYIT Teddan
10 januari 2008 · 2 495 Inlägg

Ellertz skrev:
Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

å du är en jävla bonnläpp som kör gammal sur volvo.

fy fan vilka inlägg en del gör.

du vet att jävligt många som heter ibrahim, mustafa, ahmed osv kör volvo, saab, merca osv. dom kör inte bara bmw

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
firefreak Eldknast
10 januari 2008 · 915 Inlägg

Gizze skrev:
Efter besöker hos Audi idag där jag rådfråga lite olika priser vad saker och ting kostar så blir det inte en Audi iaf.
Upp mot 30.000 för ett kamrems byte.
3000kr för en bromsskiva.
Samt massa andra dyra saker på dessa.

Så jag fattar inte dom som säger att BMW är dyra.
Audi ÄR dyra. Iaf när man kommer upp i storlek.
Kan iofs hitta andra som fixar detta billigare.

Nu blir det att hitta en fin BMW 540 runt -00 smile

Tack för alla tips och förslag smile

Det är rätt stor skillnad på priserna på auktoriserad verkstad och Audi själva. Nästan som att dom inte vill serva sina egna bilar. Men för min del har det inte varit speciellt dyrt att hålla min A6 4,2, och då har jag gjort kamremsbytet.

Av förklarliga skäl skulle jag tagit Audin. Att köra 4WD nu på vintern är så sjukt mycket ballare än 2WD. Rödljuskörning är rätt kul nu också när alla trimmade BMW freaks inte får ner greppet i backen. Sen tycker jag motorgången i Audis V8 är betydligt skönare än BMWns.

Personligen gillar jag designen på Audin mer också, BMWn börjar se riktigt riktigt gammal ut. Men det är ju givetvis en smaksak. Vill man styla en A6 eller S6 finns ju RS-6 original prylar att kasta på som passar rakt av.

Om du bor i närheten av malmö kan du få en åktur... smile

Tiden är rolig när det går fort... :)
Gizze Solfilmsmontör
10 januari 2008 · 68 Inlägg

Att Audin skulle vara oslagbar på alla punkter. Ja på priserna iaf.

Här nere i Skåne är det inte mycket snö så fyrhjulsdrift är inget övervägande.

Jag provade en Audi A6 4,2 -99 förra helgen och den var underbar att köra helt klart.
Bra drag från början vilket kändes då man drogs ner i stolen.
Men även en 540 har bra sug smile
Läser man på pappret så är BMW´n snabbare från 0-100.
Audin är säkert snabbare i starten men BMW kommer förbi i slutet.

Sedan kan jag hålla med om att Audi´n ser modernare ut än BMW.
Detta är ett stort plus på Audi´n men jag är lite fundersam än på vad jag skall göra.
Hitta en bra vättig 4,2 här går runt 110.000kr och upp.
Kan hitta billigare men då är det ofta någon som skall göras eller annat fel.
Men man kan å andra sidan hitta en bra Audi S6 4,2 i tyskland för samma pris vilket skulle vara betydligt roligare bil skulle jag tro iaf.
Är det mycket stor skillnad mellan dessa tro: Audi A6 4,2 och Audi S6 4,2 ?

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com
Daaze Rent A Retard !
10 januari 2008 · 674 Inlägg

Gizze skrev:
Ska ev. byta bil och står i valet mellan två bilar.
BMW 540 e39 årgång mellan -98 – 01 samt Audi A6 4,2 quattro årgång mellan -99 – 01.
Vilken skulle ni ha valt?
Samt vad har ni för erfarenheter av dessa bilar?
Vad bör man kolla vid köp?

audin pga 4 hjulsdriften tongue det säger det mesta tycker jag iaf tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
MMMicke
10 januari 2008 · 15 Inlägg

Helt klart BMW!

Drive it like you stole it!

AntonK
10 januari 2008 · 208 Inlägg

Audi! Sen tar du med quattron. Svårt att hitta en bmw 540 som X serie!

Wrum!
Malmoe SSS -12
10 januari 2008 · 3 217 Inlägg

Ellertz skrev:
Så länge du inte heter Muhammed eller ahmed, tycker ja du ska ta Audin.. Audin ä  oslagbar på alla punkter, men vill du knuffa bmw i snön så köp en "kebabracer"

Jävla tomte!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
peter_1976 JDM
10 januari 2008 · 2 201 Inlägg

bmw ägarna säger bmw o audi ägarna säger audi. ovanligt

som utomstående så tycker jag ju att audin är mycket snygggare, både utvändigt o invändigt.
vissa saker är billiga på audi o visa dyra o samma till bmw. eller har jag fel, alla ägare?

Daaze Rent A Retard !
10 januari 2008 · 674 Inlägg

peter_1976 skrev:
bmw ägarna säger bmw o audi ägarna säger audi. ovanligt

som utomstående så tycker jag ju att audin är mycket snygggare, både utvändigt o invändigt.
vissa saker är billiga på audi o visa dyra o samma till bmw. eller har jag fel, alla ägare?

alldeles rätt.. smile är själv nybliven audiägare så är inte så mkt "Freak" som vissa andra, men gillar helt enkelt bara audi mer än bmw smile sen så skulle jag ju inte tacka nej till en bmw, är inte helt omöjligt att man äger en bmw senare i livet smile

mvh johan

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Gizze Solfilmsmontör
10 januari 2008 · 68 Inlägg

Daaze skrev:

peter_1976 skrev:
bmw ägarna säger bmw o audi ägarna säger audi. ovanligt

som utomstående så tycker jag ju att audin är mycket snygggare, både utvändigt o invändigt.
vissa saker är billiga på audi o visa dyra o samma till bmw. eller har jag fel, alla ägare?

alldeles rätt.. smile är själv nybliven audiägare så är inte så mkt "Freak" som vissa andra, men gillar helt enkelt bara audi mer än bmw smile sen så skulle jag ju inte tacka nej till en bmw, är inte helt omöjligt att man äger en bmw senare i livet smile

mvh johan

Du som har en RS6 vad kostar det att byta kamrem på den?
Vad kostar även vanlig service på den?
Vad tar Audi för detta samt vad tar en vanlig verkstad för detta?

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang