Biltemas startmotorer?

Golf3
2 januari 2008 · 198 Inlägg

Funkar biltemas startmotorer bra eller???

henkebenke
2 januari 2008 · 1 703 Inlägg

ja

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Golf3
2 januari 2008 · 198 Inlägg

henkebenke skrev:
ja

okej, tänkte att det är dumt att köpa för drygt 2500 när det finns för 599kr

henkebenke
2 januari 2008 · 1 703 Inlägg

De fungerar säkert ypperligt. Tänk bara på att du får vad du betalar för.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Konk
2 januari 2008 · 13 Inlägg

Står Bosch på deras volvostartmotorer i alla fall. Fungerar prima. Sen kanske dom inte håller 25000 mil för det är säkerligen andrasortering men några år bör dom fungeratycker man ju.

Volvo 142 Kompressor "Stina II" (1973)
caromania Forummoderator
2 januari 2008 · 9 296 Inlägg

henkebenke skrev:
De fungerar säkert ypperligt. Tänk bara på att du får vad du betalar för.

Förr eller senare måste vi enas om att det inte alltid stämmer. Varunamnet är en väldigt stor del i priset. Många varor tillverkas i samma fabriker, sedan märks de olika och skeppas till olika försäljare. T ex avslöjandet om Levisjeansen för ca 10 år sedan. Samma varor som Bill och Bull sålde fast 1000kr dyrare.
Jag vill inte göra detta till en ny "Biltemakvalitets-tråd". En del saker är billigt skräp. Annat är hur bra som helst.
Varför höll inte min generator som jag köpte ny på märkesverkstan?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Drönirettab
2 januari 2008 · 21 761 Inlägg

Konk skrev:
Står Bosch på deras volvostartmotorer i alla fall.

Ja, åtminstone på själva solenoiden har jag sett det. Har inte testat startmotorn än, men så småningom ska en gammal 245-84 testas med en ny startmotor från Biltema. Får väl se hur det går.

camaro67 Meister
2 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Du ska väll inte tro att de säljer saker som går sönder efter 10 starter? Då hade dom fått spika igen rätt fort. Så när du kan köpa 4st på biltema och 1 orginal så kan du garanterat starta många gånger fler med biltemas 4.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
henkebenke
3 januari 2008 · 1 703 Inlägg

caromania skrev:

henkebenke skrev:
De fungerar säkert ypperligt. Tänk bara på att du får vad du betalar för.

Förr eller senare måste vi enas om att det inte alltid stämmer. Varunamnet är en väldigt stor del i priset. Många varor tillverkas i samma fabriker, sedan märks de olika och skeppas till olika försäljare. T ex avslöjandet om Levisjeansen för ca 10 år sedan. Samma varor som Bill och Bull sålde fast 1000kr dyrare.
Jag vill inte göra detta till en ny "Biltemakvalitets-tråd". En del saker är billigt skräp. Annat är hur bra som helst.
Varför höll inte min generator som jag köpte ny på märkesverkstan?

Jag påstår ju heller inte att de är dåliga, eller hur.
Självklart förstår man att mycket av det man handlar oavsett märke i många fall görs i samma fabriker.
Namnet Biltema ger en billig vinkling på en produkt som annars kanske kostar 30-40% mer, perfekt.
Sen har väl även biltema någon slags garanti, går en pryl sönder, stick och hämta en ny.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang