S80 Problem - CD växlaren i HU 801

NXe
2 januari 2008 · 3 Inlägg

Tjenare !

Jag har en Volvo S80 T6 från 1999 med den stora stereon (HU-801) med en cd växlare som klarar 4 skivor. Men stoppar in alla CD skivorna i fram vid displayen och det så det är ingen extern enhet.

Nu till problemmet; När man ska använda CD på stereon så kommer det bara upp "CD1:Error" i displayen, det går inte heller byta till någon av de andra CD facken. Jag tror att det är så att det är två skivor som har hamnat i samma fack och det blir då för tjockt. Har en kompis som har berättat om det. Men inte på denna sortens stereo.

Är det någon som har samma problem eller haft samma problem.
Jag förmoddar att man måste ta loss panelen och det för att kunna få ut CD läsaren. Är det någon som har gjort det?


Problem 2:
När CD spelaren funkade som den skulle så brusade det i ena högtalaren när man hade Dolby Pro Logic intryckt, inte om man körde utan det systemet eller med 3CH knappen intryck. Är det en högtalare som är spräng eller vad beror det då på med tanke på att det bara hörs när man har på Dolby Pro Logic?




Många frågor blev det! Hoppas jag får några svar!

Ha det så bra!
Alex!

Volvo V50 1.8F "Brännvinsmotorn" (2008)
BilstereoSEX
2 januari 2008 · 210 Inlägg

Byt stereo till en enkel cd .......spelar bra mycket bättre  !!!
Finns konsol till en sådan att köpa !

MVH  B i M

Blixnabb
2 januari 2008 · 247 Inlägg

Gjorde en liten sökning på Google med HU-801 och hittade detta.
http://www.executivecarsclub.com/forum/ … php?p=6325
hoppas att det kan hjälpa.
För jag kan anta att det inte är ens ett tänkbart alternativ att ge sig i kast med att byta ut en kanon stereo till en enkel cd med allt meckande det blir med kablar till de steg som ligger i din bil, för att inte tala om hur det skulle se ut.
ps det finns begagnade HU-801 på blocket.

Jockeax
3 mars 2009 · 7 Inlägg

Har samma problem med min HU-801, lämnade in den på verkstaden för att laga det (800-900kr) höll tills jag kom hem sen hände samma sak igen... Körde in på Skånebil denna gången och frågade vad dom rekomenderade och dom tykte att jag skulle slänga skiten åt helvete och sätta i en normal sterio... Dessa Volvo original sterios från 99-02 klarar tydligen ingenting, klarar bara vissa brända skivor så lasern e så kraftig och lyser rakt igenom dom och det resulterar i att den inte tror det sitter nån skiva i... Sen när du försöker mata in en ny skiva så lägger den sig bara ovanpå och grattis, problemet är tillbaka big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang