2776
Sök

Sponsring. föredelar och nackdelar!?

1 866 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Tja!

Jag har funderat lite på sponsring, vad innebär det egentligen? Vad har det för för o nackdelar?
Hur lägger man upp en bra strategi om man vill bli sponsrad? vad krävs av den som vill bli sponsrad?
Någon kunnig som kan berätta lite mer om detta?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
6 januari 2008
nackdelen är ju att man måste leva upp till de saker man lovat/tvingas ställa upp på
fördelen är lägre priser/gratis saker

kort sammanfattat smile

1 866 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
okej! men det man ska/måste göra bör ju stå i kontraktet eller!? Så det handlar väl inte om obehagliga överraskninar!? Eller kan de göra vad de vill med bilen inom kontraktstiden?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 januari 2008
E väl klart att du skriver ett kontrakt wink Så det blir klart o tydligt vad du ska uppfylla för kriterier.
De vill dessutom kunna säga att du ska göra ditt o datt annars gör du kontraktsbrott o kan stämma dig, och vice versa, så kontrakt kan du nog räkna med, ananrs skulle inte ja vilja bli sponsrad iaf.

1 866 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Ja det vet jag! det var inte det jag menade! Det e ju självklart att det framställs ett kontrakt!
Det jag ville framhäva var att man int behöver vara rädd för obehagliga överraskningar! eller?

9 108 Inlägg
6 januari 2008
Rille2005 skrev:
Ja det vet jag! det var inte det jag menade! Det e ju självklart att det framställs ett kontrakt!
Det jag ville framhäva var att man int behöver vara rädd för obehagliga överraskningar! eller?

Nja, det företagen vill ha är ju ett ansikte utåt, därför tror jag inte dom behandlar folk hur som helst precis.. Men se till att veta vad som gäller osv. För helspons krävs det ofta att man ska åka på XX antal Bilsport-utställningar och XX antal andra träffar osv osv.

1 866 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Okej....
Ja då får man läsa noga.... Det e ju inte säkert man kan åka på xx antal träffar om man har ett vanligt jobb också.... Allting måste ju klaffa!:-)
Vad krävs det sedan att man har gjort med bilen för att någon ska vara intresserad av att sponsra en? Ska den vara riktgt extrem stylad?

1 661 Inlägg
6 januari 2008
Din bil ska ju vara en blickfångare, dom som ser den ska se hur bra produkter din sponsor har. Handlar om att bli köpsugen av att se din bil! smile

Om du har tex, Realcar, Dalhems m.m så ska du ju självklart köra med deras produkter.

Svårt om du är sponsrad av den lokala ICA-butiken, en falukorv i grillen är nog ingen hit tongue
Senast redigerat av Sexyicecube (6 januari 2008)

1 866 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
hehehe nja en falukorv i grillen e väl inget att sträva efter hehhe! Men kanske en tunna från carlsberg i bagaget?? hehehhe! NÄ skämt o sido så hänger jag med på vad du säger! :-)

Sök