mördade en 15 åring o får böter?

supravolvo
8 januari 2008 · 35 Inlägg

richardoo290 skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1590801.ab

EDIT: tycker ni som jag att han blivigt för mesigt dömd?
(hoppas alla förstår vad tråden handlar om nu) tongue

Haha, det var inte så många här på garaget som
ville kasta den stakars pappan i fängelse...smilesmile

Ksj
8 januari 2008 · 1 217 Inlägg

BboyLuna skrev:
Hej!  har en fråga..va tycker ni själva?

Han som skött ihjäl 15 åringen va han svensk?d måste han vara för han slapp undan,,sopa under mattan bara,,men dom hade dömt anorlunda fall d hade variit en invandrare,med stor sannolikhet!vart e systemet?likgiltiga?

Tack!

starta du en egen tråd om det där istället.. döp den till typ: Det är så synd om alla invandrare, alla svenskar är så dumma bara för att vi står för över 50% av brottsligheten i deras land mm.

Saab 900 "2.1an" (1992)
evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

BboyLuna skrev:
Hej!  har en fråga..va tycker ni själva?

Han som skött ihjäl 15 åringen va han svensk?d måste han vara för han slapp undan,,sopa under mattan bara,,men dom hade dömt anorlunda fall d hade variit en invandrare,med stor sannolikhet!vart e systemet?likgiltiga?

Tack!

lagen e inte lika för allla å kommer ALDRIG va de heller så..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
supravolvo
8 januari 2008 · 35 Inlägg

Ksj skrev:

BboyLuna skrev:
Hej!  har en fråga..va tycker ni själva?

Han som skött ihjäl 15 åringen va han svensk?d måste han vara för han slapp undan,,sopa under mattan bara,,men dom hade dömt anorlunda fall d hade variit en invandrare,med stor sannolikhet!vart e systemet?likgiltiga?

Tack!

starta du en egen tråd om det där istället.. döp den till typ: Det är så synd om alla invandrare, alla svenskar är så dumma bara för att vi står för över 50% av brottsligheten i deras land mm.

HAHAHAHA, Den var bra!!

evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

munster skrev:
väldigt många våldstäktsbrott/misshandel-personbeskrivning, talar svenska med brytning...(från efterlyst)...hmm en kan ju börja fundera..

kanske kan beropå att dom inte har samma mentalitet som vi??  va vet ja..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Sir_x
8 januari 2008 · 945 Inlägg

Snälla låt inte denna tråden spåra ut mer...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
siversson_
8 januari 2008 · 10 Inlägg

Det är inget annat än sjukt hmm

Skjut inte upp till imorgon vad du kan ha glädje av idag..
bilen_
8 januari 2008 · 18 Inlägg

jag tycker det är fel att allting ramlar på han.. visst han skulle kanske skjutit i luften eller liknande.. men det är ju 15.åringen som proveserat fram det.. att mobba någon i flera år är väl att förstöra ett liv lika mkt det! tycker polisen borde ingripit tidigare å gjort något åt de! det är min åsikt!

evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

skulle gjort samma sak som 50 åringen..  om "lagen" skiter i allt som händer så till slut skiter man i lagen å tar saken e egna händer..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
bmw pure power Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
8 januari 2008 · 366 Inlägg

Tråkigt men sant, Sverige har för veka straff när det gäller mord,dråp,misshandel,stöld och narkotikabrott finns säkert fler områden där lagen är vek men kom inte på nå fler..  tongue

rs niklas saab expert
8 januari 2008 · 248 Inlägg

skulle handlat likadant som han om jag hade ett barn som blivigtutsatt för mobbing så länge.
sluta döm ut han för fan jag är på hans sida

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
Goffen Administratör
8 januari 2008 · 2 975 Inlägg

Jag tycker inte att man förtänar att dö bara för att man trackaserar nån. Tyvärr spelade många faktorer in som till slut ledde till det här. Var va föräldrarna? Varför låter föräldrarna ungarna hålla på? Polisen har ju också ett ansvar givetvis. Som sagt många faktorer och en 15åring förtjänar inte att dö... Pappan förtjänar inte fängelse heller för att han försvarar sin familj helt klart.

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
klimpan
8 januari 2008 · 2 600 Inlägg

dom hadde ju ringt till polisen flera gånger men dom kom ju aldrig. dålig stil att verken skolan eller polisen gjorde nått. då slutade ju me att nån ta saken i egna händer vilket kan bli så här =/ synd men sant

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
_Kermit
8 januari 2008 · 18 Inlägg

Jag tycker att det var fel att döda honom, han hade kunnat skuta mot dem från andra våningen efter att dem hade ringt polisen. Tycker där med att han skulle få fängelse, ca 5 år. Bara jag som tycker att polisen var seg? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1569737.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article965579.ab

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that’s what gets you, that’s the killer.” -Jeremy Clarkson
Pontiac Fiero GT "Kermit" (1987)
laika
8 januari 2008 · 410 Inlägg

Jag tycker att hans agerande var helt fel. Man kan inte skjuta folk för att dom trakaserar en. Tänker er själva vad som händer med samhället i stort. Alla fall som döms i domstolar fungerar som prejudikat det är därför också pappan nu kan gå fri för det finns prejudikat som uttnyttjar ett hål i lagen. Men om han går fri så signalerar rättssytemet att det är ok att ta lagen i egna händer. Det här var iochförsig ett extrem fall men tillåts det här så kommer ribban bara sjunka till längre nivå hela tiden och laglöshet kommer spridas. Oavsett omständigheterna så är det fel att döda en annan människa.

Sedan kan man ju diskutera om huruvida det svenska rättsystemet fungerar eller ej men det är inte rätt att ta lagen i egna händer. Som jag ser det så har inte rättsystemet hunnit anpassa sig till det ständig förändrande samhället som vi lever i. Men det ända rätta är at försöka ändra det på demokratisk väg inte genom att ta lagen i egna händer. Om nu trakaserierna var så hemska som dom var och pågick under en längre tid varför inte flytta från skithålan? Om familjen verkligen var hotat till den punkten att man blir tvingad till att skjuta en 15-åring så borde man i första hand försöka att flytta och inte döda någon.

Jag försvarar inte på något sätt det ungdommarna gjorde jag tycker det var hemskt och det otroligt att inget hände. Men det innebär inte att fadern hade rätt att skjuta dom och jag finner det konstigt att många hyller honom som någon slags martyr.

Skoda Fabia (2000)
richardoo290 VOLVO for life..
8 januari 2008 · 2 113 Inlägg

laika skrev:
Jag tycker att hans agerande var helt fel. Man kan inte skjuta folk för att dom trakaserar en. Tänker er själva vad som händer med samhället i stort. Alla fall som döms i domstolar fungerar som prejudikat det är därför också pappan nu kan gå fri för det finns prejudikat som uttnyttjar ett hål i lagen. Men om han går fri så signalerar rättssytemet att det är ok att ta lagen i egna händer. Det här var iochförsig ett extrem fall men tillåts det här så kommer ribban bara sjunka till längre nivå hela tiden och laglöshet kommer spridas. Oavsett omständigheterna så är det fel att döda en annan människa.

Sedan kan man ju diskutera om huruvida det svenska rättsystemet fungerar eller ej men det är inte rätt att ta lagen i egna händer. Som jag ser det så har inte rättsystemet hunnit anpassa sig till det ständig förändrande samhället som vi lever i. Men det ända rätta är at försöka ändra det på demokratisk väg inte genom att ta lagen i egna händer. Om nu trakaserierna var så hemska som dom var och pågick under en längre tid varför inte flytta från skithålan? Om familjen verkligen var hotat till den punkten att man blir tvingad till att skjuta en 15-åring så borde man i första hand försöka att flytta och inte döda någon.

Jag försvarar inte på något sätt det ungdommarna gjorde jag tycker det var hemskt och det otroligt att inget hände. Men det innebär inte att fadern hade rätt att skjuta dom och jag finner det konstigt att många hyller honom som någon slags martyr.

PRECIS MIN ÅSIKT! äntligen nån som håller med! big_smile

Mackanol
9 januari 2008 · 2 079 Inlägg

richardoo290 skrev:

laika skrev:
Jag tycker att hans agerande var helt fel. Man kan inte skjuta folk för att dom trakaserar en. Tänker er själva vad som händer med samhället i stort. Alla fall som döms i domstolar fungerar som prejudikat det är därför också pappan nu kan gå fri för det finns prejudikat som uttnyttjar ett hål i lagen. Men om han går fri så signalerar rättssytemet att det är ok att ta lagen i egna händer. Det här var iochförsig ett extrem fall men tillåts det här så kommer ribban bara sjunka till längre nivå hela tiden och laglöshet kommer spridas. Oavsett omständigheterna så är det fel att döda en annan människa.

Sedan kan man ju diskutera om huruvida det svenska rättsystemet fungerar eller ej men det är inte rätt att ta lagen i egna händer. Som jag ser det så har inte rättsystemet hunnit anpassa sig till det ständig förändrande samhället som vi lever i. Men det ända rätta är at försöka ändra det på demokratisk väg inte genom att ta lagen i egna händer. Om nu trakaserierna var så hemska som dom var och pågick under en längre tid varför inte flytta från skithålan? Om familjen verkligen var hotat till den punkten att man blir tvingad till att skjuta en 15-åring så borde man i första hand försöka att flytta och inte döda någon.

Jag försvarar inte på något sätt det ungdommarna gjorde jag tycker det var hemskt och det otroligt att inget hände. Men det innebär inte att fadern hade rätt att skjuta dom och jag finner det konstigt att många hyller honom som någon slags martyr.

PRECIS MIN ÅSIKT! äntligen nån som håller med! big_smile

kan ju bara säga att om någon hade hållt på å trakasera mig som de där ungdomarna trakaserade familjen så hade det nog smällt av ett par skott relativt fort, jag skulle ju absolut inte flytta ifrån mitt hem bara för en massa skitungar håller på å förstör för mig och min familj, jag säger inte att det var rätt av honom att skjuta de där killarna, men jag tycker att dem får skylla sig själva rent utsagt.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
kimme-320i
9 januari 2008 · 191 Inlägg

vet inte alls va ja hade gjort om nån gjorde så mot min dotter men ja tror inte ja hade skjutit nån men nåt annat dumt hade ja nog gjort. den som gjorde mest fel i de här tycker ja e polisen å skolan som inte gjorde ett piss åt de. å man ska inte behöva flytta för att man ska känna sig säker. inge fel på hans straff men synd att nån måste dö för att folk ska reagera!!!

Germax
9 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Jag vill inte va så säker på att han hittar på, dock bedöms han av mig som körd i huvet och bör buras in oavsätt.

Niinaskyline
9 januari 2008 · 455 Inlägg

Va fan dödar man nån så tycker man ju att de ska vara livstid inget snack om saken :S
Men de klart kör man på nån så är de kanske inte samma sak då har man ju inte gjort de med flit men de vet man ju inte heller :S Men oftas vet man ju..

Böter.. pust ...vad tänker dom me ? De ju fan en kille som blivt skjuten :S De låter fan inte som de alltså!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang