Någon med en exrem långmilare?

pim_pim
25 november 2013 ·

Jiiimmie skrev:
Bara jag som tycker en bil som gått 40 000 är mycket men en bil som bara gått typ 37 000 är ingenting typ? xD
Min nuvarande bil ligger snart på 41 000 (gammal pendlarbil för SJ servad som satan ! ^^).

Lägst jag haft är en på 9 000 mil ^^ fast tycker miltal är som en ålder, dvs det spelar ingen roll för att bilen kan fortfarande vara fin o gå som om den vore ny ! ^^

Mjoo..

Miltalet är bara siffror för mig, dock så brukar jag vara mer kinkig på antalet ägare på ett fordon.

Jiiimmie
25 november 2013 · 1 830 Inlägg

pim_pim skrev:

Jiiimmie skrev:
Bara jag som tycker en bil som gått 40 000 är mycket men en bil som bara gått typ 37 000 är ingenting typ? xD
Min nuvarande bil ligger snart på 41 000 (gammal pendlarbil för SJ servad som satan ! ^^).

Lägst jag haft är en på 9 000 mil ^^ fast tycker miltal är som en ålder, dvs det spelar ingen roll för att bilen kan fortfarande vara fin o gå som om den vore ny ! ^^

Mjoo..

Miltalet är bara siffror för mig, dock så brukar jag vara mer kinkig på antalet ägare på ett fordon.

Det är ju nått som man kan dra en nitlott på, finns ju folk som skruvar sönder saker hmm En kompis till mig köpte en bil som hade få ägare och låga mil, gammal gubbe som haft den, men så när han kört i några månader så började allt braka och då såg han ju vad skruvat det var.. Man ska kolla extra noga oavsett mil o ägare tycker jag tongue

Nummela
29 januari 2014 · 230 Inlägg

525an (Dieseln, såklart) ligger på 499954km just nu, 500 000km skall firas i helgen med skumpa! big_smile

When the clutch drops, the bullshit stops!
davidklang
29 januari 2014 · 908 Inlägg

Min  mor hade en 740 fd taxibil för typ 8 år sen. Den rulla 78tusen sen brann elen

Benni86
29 januari 2014 · 167 Inlägg

steifan skrev:
Att en 740 har gått strax över 30 000 mil är inget att skryta över.

Slår man ut ålder/miltal så blir det inte speciellt mycket per år.

Däremot tycker jag att det är lite tufft med ett par år gamla bilar som börjat närma sig 20 000-strecket! smile

Min arbetsbil som är en Mercedes sprinter med skåp som är uttagen 2011 har precis passerat 26 000. Men motorn rasade efter 12 000 och vi fick då en ny motor direkt från fabrik i Tyskland. Det är tufft.

Benni86
29 januari 2014 · 167 Inlägg

-Blomman- skrev:
Min Ford slår snart över till 39.000mil.. Har inga som helst miss ljud eller någonting från motorn går som en klocka, det ända är att den får lite för lite soppa men annars går den fin fint.. + att den har vunnit garagets skitigaste bil tävling.. kolla på bildera..

Hej. Såg att du nämnde att din bil vunnit garagets skitigaste biltävling. Blev nyfiken och skulle gärna vilja se bilder men jag hittar ingenting.

BOLIN_
29 januari 2014 · 2 763 Inlägg

Extrem vet jag inte men troligtvis en utav de T-gul som gått längst i världen, 53450 mil! smile

Volvo - For Life
Skalman
29 januari 2014 · 508 Inlägg

Saab 9-5 2.3t Biopower vector årsmodell 2009 med snart 25000 mil på mätaren. Långt för att vara så ny.
Går lika bra som min andra saab 9-5 2.3t biopower vector årsmodell 2007 med 8000 mil på mätaren :-)

Jiiimmie
31 januari 2014 · 1 830 Inlägg

En sak förstår jag inte, vissa tycker att när en bil har passerat ca 9k mil så är det dags att byta, jag själv säger helst ingen över 38k :S visst en bil är ju jävligt fin inunder när den inte gått mer än 9k men vafan det är ju inte som bilen skulle rasa för det? :o
Eller vad säger ni? Vart går eran max gräns och varför?

Nummela
31 januari 2014 · 230 Inlägg

Jiiimmie skrev:
En sak förstår jag inte, vissa tycker att när en bil har passerat ca 9k mil så är det dags att byta, jag själv säger helst ingen över 38k :S visst en bil är ju jävligt fin inunder när den inte gått mer än 9k men vafan det är ju inte som bilen skulle rasa för det? :o
Eller vad säger ni? Vart går eran max gräns och varför?

Maxgränsen för mig går då bilen helt enkelt börjar bli slut, dvs, drar olja/kylarvätska (inte lite heller), mycke rost osvosv... Skicket på bilen beror mest på hur den har blivit skött skulle jag säga. Min diesel som gått 50 000 mil nu så drar ingen olja, inga vätskor, klart bilen inte är ny men den går bra mycke bättre än andra bilar jag haft som gått 20 -30 000 mil!

When the clutch drops, the bullshit stops!
R_fused There is no replacement for displacement
31 januari 2014 · 630 Inlägg

Det finns ju uppenbarligen många som inte har de problemen men med mina två senaste volvoar så har tamejfan allt gått sönder runt 20 000 mil... En v70 och en v40. La cirka 30k på min v40 t4 2003som hade gått 18 000 mil under det året jag ägde den, tycker det va sjukt mycket eftersom jag köpte den för 45k haha. Men den va rolig när den fungera...
Efter de köpte jag en ny Fabia tråkbil som bruksbil för att det helt enkelt inte är kul med en bil som strular hela tiden även om man kan skruva själv. Och bilar över 20k mil strular mer än nya så är det bara...

Senast redigerat av R_fused (31 januari 2014)

Jiiimmie
31 januari 2014 · 1 830 Inlägg

R_fused skrev:
Det finns ju uppenbarligen många som inte har de problemen men med mina två senaste volvoar så har tamejfan allt gått sönder runt 20 000 mil... En v70 och en v40. La cirka 30k på min v40 t4 2003som hade gått 18 000 mil under det året jag ägde den, tycker det va sjukt mycket eftersom jag köpte den för 45k haha. Men den va rolig när den fungera...
Efter de köpte jag en ny Fabia tråkbil som bruksbil för att det helt enkelt inte är kul med en bil som strular hela tiden även om man kan skruva själv. Och bilar över 20k mil strular mer än nya så är det bara...

kan inte påstå att min nuvarande v70-99 strulat så mycket, bara ett hjullager som ska bytas på söndag och sen byta värmeelement så fungerar den fullt ut igen smile
Den har gått ca 41k mil den.
Medan min gamla golf 2'a som hade gått ca 14k mil strulade som satan sista tre månaderna jag hade den tills den gav upp o då bytte jag delar o sånt för att ha kvar den :o hmm

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
31 januari 2014 · 3 730 Inlägg

116000 resp 87000 måste väl anses vara långmilare iaf? Extremt avgör ni...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Svartlistad
31 januari 2014 · 42 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Extrem vet jag inte men troligtvis en utav de T-gul som gått längst i världen, 53450 mil! smile

Min har inte riktigt lika långt, men 43000 mil är inte så illa för en t-5r heller tycker jag haha smile

Volvo 855 T-5R "Projekt rädda en T-5R" (1995)
Volvo V70R AWD "Laserblå" (2000)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
31 januari 2014 · 1 128 Inlägg

Nya bilar går fan inte långt, är bara gamm-Volvo som går långt.

Nöjeskör närproducerat
Presidento Of World
31 januari 2014 · 3 329 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Nya bilar går fan inte långt, är bara gamm-Volvo som går långt.

Bullshit. har en Vectra på 54 000mil smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
31 januari 2014 · 1 128 Inlägg

Då har du haft tur. wink

Nöjeskör närproducerat
Presidento Of World
31 januari 2014 · 3 329 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:
Då har du haft tur. wink

ingen tur.. ta hand om bilfan så går dom. hade en bmw på 40k mil den var servad enligt bok senast vid 12k mil.. antagligen servad privat men ptjaa..nya bilar går långt dom med.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
31 januari 2014 · 1 128 Inlägg

Ja, klart dom går längre om man tar hand om dom. Men fortfarande så handlar det mycket om kvaliteten på olika märken. Är väl ingen slump att det är mest gamm-Volvo och Mercca som rullat över 50k om man kollar på blocket; http://www.blocket.se/hela_sverige/bila … =1&w=3

Nöjeskör närproducerat
Jiiimmie
1 februari 2014 · 1 830 Inlägg

Men så ni tycker inte det är så farligt att en bil gått lite längre än "vanligt" :o
Jag sitter o är jävligt nojjig över det där med att min bil gått långt :o Fast då har jag även åkt långa sträckor med den utan problem också :o :S

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang