Varför är falukorv så gott?

Dredd
12 januari 2008 · 8 Inlägg

Ja ni tjejer gillar väl "råvaror" lol


Lajs skrev:

richardoo290 skrev:

blacken skrev:
Varför är Falukorv så inibengans gott, man äta den skivad, strimlad, hackad, bankad, diplofoterad(?), stekt, vändkokt, på längden och på tvären, alltid lika gott!. Är jag ensam om det här på forumet??

nejdå!  inget klår falukorv! tongue  fast den få inte vara rå! då smakar den arsle!!

Det är ju ostekt som den är godast smile mums !

Karlzzon The One Evolution
12 januari 2008 · 1 627 Inlägg

det är gott  jag har tillverkat falukorv under en period av mit liv kladdigt e de

Fäll ner pungen och landa
blacken
15 september 2009 ·

Vad hände med Falukorvsträffen? cool

Muttley
15 september 2009 ·

Jag hade den i min trädgård missade jag skicka inbjudan till dig?. nästa träff är om 1.5 år. påminn mig ska du få en inbjudan smile

blacken
15 september 2009 ·

tkd_rille skrev:
Jag hade den i min trädgård missade jag skicka inbjudan till dig?. nästa träff är om 1.5 år. påminn mig ska du få en inbjudan smile

Ähh, du bara mobbar..tongue

Sushikocken Sleeper
15 september 2009 · 3 084 Inlägg

Karlzzon The One skrev:
det är gott  jag har tillverkat falukorv under en period av mit liv kladdigt e de

ok nu vill vi veta vad du stoppar in i dem smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Germax
16 september 2009 · 12 086 Inlägg

falukorv smakar skit, fan värre än fläskkorv

Germax
16 september 2009 · 12 086 Inlägg

Karlzzon The One skrev:
det är gott  jag har tillverkat falukorv under en period av mit liv kladdigt e de

Vi va på studiebesök i högstadiet på en matfabrik där de gjorde bland annat falukorv. Då sprack skinnet så den där sörjan spruta ut på bänken sen spydde en polare, haha jag garvade hela dagen

Cromeaholic
16 september 2009 · 74 Inlägg

Värma 2-3 skivor falukorv, Bre en skogaholms med smör och marmelad och lägg på korven och lägga en till brödskiva över det är jävligt gott

Fritidsutforskare på heltid
Izual
16 september 2009 · 4 571 Inlägg

Denna tråden är 1,5 år gammal tvivlar starkt på att någonting nytt kan tillföras i ämnet.

Men för alla korventusiaster så fixar jag rubriken så ni får korva av er...

westlife
16 september 2009 · 246 Inlägg

Vilken underbar tråd smile

Här hemma i frysen ligger det alltid ett par korvar o väntar på att bli tillagade och uppätna, på olika sätt.
Men favoriten är nog tunna, hårt stekta skivor med stuvade makaroner och ketchup till. MUMS!

FBR
16 september 2009 · 61 Inlägg

JapMax skrev:
falukorv smakar skit, fan värre än fläskkorv

Kan bara hålla med,riktigt jävla äcklig.

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
16 september 2009 · 5 753 Inlägg

Falukorv är så förbannat gott, blev falukorv senast till lunch idag när jag kokade makaroner och stekte falukorv, mumms big_smile

Sen är falukorv sjukt god att grilla över öppen eld också smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
blacken
16 september 2009 ·

Cromeaholic skrev:
Värma 2-3 skivor falukorv, Bre en skogaholms med smör och marmelad och lägg på korven och lägga en till brödskiva över det är jävligt gott

Eller skär upp en försvarligt stor bit falukorv som skärs i ca: 0,5 cm:s skivor, strimla dom ungefär lika mycket. Ner med korven i stekpannan med mycket smör i som man låter bli rejält varm innan man slänger i korven, bryn korvbitarna lagom (låt dom inte bli alltför brända), Hacka ett eller två paket bacon i fina bitar, ner med dom i pannan och låt det brynas en stund tillsammans.
Ta en stor eller medelstor lök (gul) och hacka den ordentligt och vräk ner löken i pannan, samma där låt löken brynas en stund tillsammans med korven.

Tillsätt ett helt paket krossade tomater ( ej passerade) låt det sjuda upp en stund tillsammans under omrörning då och då.  Ha i en hyfsad mängd Chilisås (självklart Heinz), Krydda rejält med "fem peppar" som den heter (den som har en kvarn inbyggd i sig). Tillsätt en burk med vita bönor och en burk majs.
Låt det sjudkoka i en 5-10 minuter, servera med ris..smile

Senast redigerat av blacken (16 september 2009)

bmx
16 september 2009 · 7 100 Inlägg

mmmm åt falukorv och makaroner med soja igår,så jäklans gott big_smile
långtradar macka är absolut inte heller helt fel big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Casy vinnarskalle!
16 september 2009 · 907 Inlägg

Ja bullens är god. Men vanlig falukorv vettefan... sånt käkar man ju enbart i nödfall! Som en sista livlina typ tongue

BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
Muttley
16 september 2009 ·

Ni som verkligen älskar falukorv så otroligt mycket. och inte har sett hur de tillverkas borde åka och titta. Eller prova på en dag. Där jag var inhyrd kan jag ju säga att de bara äcklade mig. just hur de hanterade de där med :S

steifan DR!FTT3KN!K3R
16 september 2009 · 10 427 Inlägg

tkd_rille skrev:
Ni som verkligen älskar falukorv så otroligt mycket. och inte har sett hur de tillverkas borde åka och titta. Eller prova på en dag. Där jag var inhyrd kan jag ju säga att de bara äcklade mig. just hur de hanterade de där med :S

Spackelspade på resterna från "fin"-styckningen, är det inte nåt sånt? tongue

I min värld:
Rena köttprodukter -> färs -> köörv -> isterband tongue

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
-Mackan- Fire And Silk
16 september 2009 · 2 254 Inlägg

steifan skrev:

tkd_rille skrev:
Ni som verkligen älskar falukorv så otroligt mycket. och inte har sett hur de tillverkas borde åka och titta. Eller prova på en dag. Där jag var inhyrd kan jag ju säga att de bara äcklade mig. just hur de hanterade de där med :S

Spackelspade på resterna från "fin"-styckningen, är det inte nåt sånt? tongue

I min värld:
Rena köttprodukter -> färs -> köörv -> isterband tongue

Isterband, är ju skitgott!


Korv i alla dess former (förutom isterband) bör undvikas. wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Muttley
16 september 2009 ·

steifan skrev:

tkd_rille skrev:
Ni som verkligen älskar falukorv så otroligt mycket. och inte har sett hur de tillverkas borde åka och titta. Eller prova på en dag. Där jag var inhyrd kan jag ju säga att de bara äcklade mig. just hur de hanterade de där med :S

Spackelspade på resterna från "fin"-styckningen, är det inte nåt sånt? tongue

I min värld:
Rena köttprodukter -> färs -> köörv -> isterband tongue

haha inte redigt. Visst man var tvungen att tvätta sig om man varit utanför zonerna. men ja resten var bara rent äckligt. gamla kärringar och usch. ja. jag var bara där 2.5 timme sen sade jag åt den bossen att om han inte vill ha en spya i korven så låter han mig gå hem smile.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang