Chip till volvo s40

-S40- Livsnjutare
10 januari 2008 · 403 Inlägg

Jag ska chippa min volvo s40 fas 1 (99a) men jag vet inte vart jag ska chippa den, funderar mellan bsr eller autotech. men eftersom jag inte är så insatt har jag inte så stor koll på deras skicklighet, och vad man får för sina surt ihopskrapade pengar.

Så frågan är vilka som är mest prisvärdast eller om det kanske finns något annat ställe som är bra? tackar för svar

Gta Iv 31april
Zlasher Pulare
10 januari 2008 · 248 Inlägg

Tja, jag chippade min med itsfun chip, funkar utmärkt. Men BSR gör också bra chip. Och effekten du får ut är typ den samma.
Så frågan är väl vem du vill ge dina ihopskrapade slantar till.

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
torpis Forummoderator
11 januari 2008 · 10 576 Inlägg

sök på it's fun på x40nordic.com och dra slutsatsen att du bör välja BSR eller Autotech, förslagsvid den firma som du har närmast till.   Båda chippen ger samma effekt, fast Autotechs kan uppleves som mer sportigt över lag.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Phenomen
11 januari 2008 · 120 Inlägg

Testa www.sct-competition.se , Jag gjorde mig S40 där! Går grymt gött

-S40- Livsnjutare
11 januari 2008 · 403 Inlägg

torpis skrev:
sök på it's fun på x40nordic.com och dra slutsatsen att du bör välja BSR eller Autotech, förslagsvid den firma som du har närmast till.   Båda chippen ger samma effekt, fast Autotechs kan uppleves som mer sportigt över lag.

mer sportigt? låter spännande, kan du utveckla det, smile

Gta Iv 31april
torpis Forummoderator
12 januari 2008 · 10 576 Inlägg

-S40- skrev:

torpis skrev:
sök på it's fun på x40nordic.com och dra slutsatsen att du bör välja BSR eller Autotech, förslagsvid den firma som du har närmast till.   Båda chippen ger samma effekt, fast Autotechs kan uppleves som mer sportigt över lag.

mer sportigt? låter spännande, kan du utveckla det, smile

Det beskrivs som BSR är mer jämt, som original fast en bump i effekten medans ATM är mer åt rejshållet.  svårt att beskriva

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
mecamartin
12 januari 2008 · 115 Inlägg

torpis skrev:

-S40- skrev:

torpis skrev:
sök på it's fun på x40nordic.com och dra slutsatsen att du bör välja BSR eller Autotech, förslagsvid den firma som du har närmast till.   Båda chippen ger samma effekt, fast Autotechs kan uppleves som mer sportigt över lag.

mer sportigt? låter spännande, kan du utveckla det, smile

Det beskrivs som BSR är mer jämt, som original fast en bump i effekten medans ATM är mer åt rejshållet.  svårt att beskriva

Det jag har hört är väl att BSR har nån slags moment begränsning på de lägre växlarna och Autotech har det inte, därför känns Autotech mer "sportigt"

Jag har Autotech chip i min, och jag är nöjd som tusan, fast jag har ju en automat men det blev en skillnad allt:)

marcus_turbo92 Nordic R
12 januari 2008 · 27 Inlägg

mecamartin skrev:

torpis skrev:

-S40- skrev:

mer sportigt? låter spännande, kan du utveckla det, smile

Det beskrivs som BSR är mer jämt, som original fast en bump i effekten medans ATM är mer åt rejshållet.  svårt att beskriva

Det jag har hört är väl att BSR har nån slags moment begränsning på de lägre växlarna och Autotech har det inte, därför känns Autotech mer "sportigt"

Jag har Autotech chip i min, och jag är nöjd som tusan, fast jag har ju en automat men det blev en skillnad allt:)

autotech brukar vara ett bra chipställe men bsr funkar också bra:Dbig_smile

sebbe_j
12 januari 2008 · 196 Inlägg

Tror faktiskt att autotech är mera volvo trimning=) Så skulle rekommendera det

Seb
-S40- Livsnjutare
12 januari 2008 · 403 Inlägg

sebbe_j skrev:
Tror faktiskt att autotech är mera volvo trimning=) Så skulle rekommendera det

Segt bara att man har en 2.0t , skulle satsat på en t4 direkt, så skulle jag slippa byta ut turbon om jag vill ha mer än 210hk .. iof så klarar jag mig kanske med 200hk, har ju faktiskt bara 160 nu. slipper  byta saker med. men öppet luftfilter är att föredra har jag hört.

Gta Iv 31april
Xuri One Man Clan
12 januari 2008 · 4 287 Inlägg

Tycker autotech e skit...tar hellre Hi-tuning/Bsr då...hi-tuning har schyssta priser och dom funkar bra...trevliga å ha å göra med.... dom där 200hk kommer bli betydligt vildare än dina nuvarande 160 hästar som är "familjehästar" 200 hk trimmat är mer rejsing...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
R_fused There is no replacement for displacement
13 januari 2008 · 630 Inlägg

-S40- skrev:

sebbe_j skrev:
Tror faktiskt att autotech är mera volvo trimning=) Så skulle rekommendera det

Segt bara att man har en 2.0t , skulle satsat på en t4 direkt, så skulle jag slippa byta ut turbon om jag vill ha mer än 210hk .. iof så klarar jag mig kanske med 200hk, har ju faktiskt bara 160 nu. slipper  byta saker med. men öppet luftfilter är att föredra har jag hört.

Du kommer klara dig med 200hk och tycka bilen går som fan, i ungefär 3 veckor...

TTTTT
13 januari 2008 · 945 Inlägg

hoppa its fun, jag surrade med dom här uppe i stockholm, verkade skit skumma, kolla deras hemsa så får du se, ingen adress inget riktigt telefon nummer, bara mobil nummer.
När jag surrade med dom  så ville dom inte ens ge mig en adress på var dom höll till förrän jag bokat tid. Ja tänk själv om d skulle bli strul.
Har hört att dom har lyckats bränna en del boxar för folk åxå.
Sen så löder dom ju in ett chip, väljer du tex BSR så lägger dom ju bara in ny progvara genom diagnos uttaget. Då kan du tex välja att lägga in original progvara till besiktning å dyl, den ligger kvar i din externa progbox.

blinka blått om du vill rejsa!
LazerHawke
13 januari 2008 · 1 268 Inlägg

TTTTT skrev:
hoppa its fun, jag surrade med dom här uppe i stockholm, verkade skit skumma, kolla deras hemsa så får du se, ingen adress inget riktigt telefon nummer, bara mobil nummer.
När jag surrade med dom  så ville dom inte ens ge mig en adress på var dom höll till förrän jag bokat tid. Ja tänk själv om d skulle bli strul.
Har hört att dom har lyckats bränna en del boxar för folk åxå.
Sen så löder dom ju in ett chip, väljer du tex BSR så lägger dom ju bara in ny progvara genom diagnos uttaget. Då kan du tex välja att lägga in original progvara till besiktning å dyl, den ligger kvar i din externa progbox.

S40 OG löds chipet om men dom nyare kör man me dosa i diagnosuttaget wink

TTTTT
13 januari 2008 · 945 Inlägg

LazerHawke skrev:

TTTTT skrev:
hoppa its fun, jag surrade med dom här uppe i stockholm, verkade skit skumma, kolla deras hemsa så får du se, ingen adress inget riktigt telefon nummer, bara mobil nummer.
När jag surrade med dom  så ville dom inte ens ge mig en adress på var dom höll till förrän jag bokat tid. Ja tänk själv om d skulle bli strul.
Har hört att dom har lyckats bränna en del boxar för folk åxå.
Sen så löder dom ju in ett chip, väljer du tex BSR så lägger dom ju bara in ny progvara genom diagnos uttaget. Då kan du tex välja att lägga in original progvara till besiktning å dyl, den ligger kvar i din externa progbox.

S40 OG löds chipet om men dom nyare kör man me dosa i diagnosuttaget wink

okej, men oavsett handhavndet av själva chipningen så tycker iaf jag att dom betedde sig jävligt skumt ute i haninge. Kändes inte bra alls. Men funkar säker helt annorlunda på andra firmor som lägger in samma chip. Dom ska ju enligt vad jag har hört köra med jurgen weisse prog vara, han e ju en gamal räv i gamet, men det borgar ju å andra sidan inte för att dom som gör jobbet är seriösa.
Iaf bra för killen att få veta hur jag blev bemött här i sthlm när jag kontaktade dom big_smile

blinka blått om du vill rejsa!
Ahlsen
13 januari 2008 ·

-S40- skrev:

sebbe_j skrev:
Tror faktiskt att autotech är mera volvo trimning=) Så skulle rekommendera det

Segt bara att man har en 2.0t , skulle satsat på en t4 direkt, så skulle jag slippa byta ut turbon om jag vill ha mer än 210hk .. iof så klarar jag mig kanske med 200hk, har ju faktiskt bara 160 nu. slipper  byta saker med. men öppet luftfilter är att föredra har jag hört.

2.0 t är den bästa att trimma ju...t4 är bara 1,9..så du gjorde det bästa valet

vaalle
13 januari 2008 · 177 Inlägg

Ahlsen skrev:

-S40- skrev:

sebbe_j skrev:
Tror faktiskt att autotech är mera volvo trimning=) Så skulle rekommendera det

Segt bara att man har en 2.0t , skulle satsat på en t4 direkt, så skulle jag slippa byta ut turbon om jag vill ha mer än 210hk .. iof så klarar jag mig kanske med 200hk, har ju faktiskt bara 160 nu. slipper  byta saker med. men öppet luftfilter är att föredra har jag hört.

2.0 t är den bästa att trimma ju...t4 är bara 1,9..så du gjorde det bästa valet

T4 orkar mer häst så det är bättre att trimma..
visst kan man få upp 2.0t i samma hästar men då får man byta ut en del grejjer som kolvar o turbo, om jag inte har missuppfattat det hela.

Ahlsen
13 januari 2008 ·

har fått lära mig att 2.0 är bättre att trimma eftersom motorn är större, men kan ju ha fel

v50sport
13 januari 2008 · 230 Inlägg

ska du "bara" chippa så spelar det ingen roll vart du åker...ta det närmsta stället för dig!...men ska du byta turbo m.m...då är autotech att rekomendera...

moffas
13 januari 2008 · 2 Inlägg

Hejsan har lite frågor om min s4 t4-98 är det normalt att den laddar 1,5-1,6 och det är på halv gas , när jag sen ger full gas så går den ner till 0,9 mvh stefan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang