Tjo! Nu har jag funderat på dumpventil, tycker ljudet fattas . Och jag har läst att det inte är att rekomendera med öppen dump. Och att man ska ha hybriddump.
sorry om jag lånar tråden lite ska själv sätta i en turbo i min 740gl-88 och letar dump till 960 orginal turbo vad är det för skillnad på dumpventil och pysventil ?? är detta något att satsa på ? http://www.creatix.se/Shop/Index.php?sArtId=CRHB25
Team-Adolfsson skrev: sorry om jag lånar tråden lite ska själv sätta i en turbo i min 740gl-88 och letar dump till 960 orginal turbo vad är det för skillnad på dumpventil och pysventil ?? är detta något att satsa på ? http://www.creatix.se/Shop/Index.php?sArtId=CRHB25
Dumpventil, pysventil samma sak olika namn. Men pyset får du ju från öppna dumpar.
WolfZap skrev: Jo, men då lär jag ju bygga en avskärming. Sedan är det där väl en hybrid, dom ska väl funka bra tillsammans med lmm?
Nja, blir ju hälften så fel istället. Men bör ju funka bättre än en helt öppen.
Ska det vara riktigt så ska det vara återcirkulerande. Det jag menade är att det bruka räcka med återcirkulerande och ett öppet filter. Bara att bestäma dig för nått
"PIikey" Och pysventil är något helt annat än en dump. Det är en ventil man sätter mellan turbo och WG för att manuellt reglera flödet när man vill att WGn ska släppa trycket så inte turbon rasar, eller motorn går i bitar. Satt dit en på min egen bil.
Jaha okej här nere är många tröga och kallar det pysventil som jag trodde var samma sak som dump
Originaldumpen låter rätt göt med öppet filet faktiskt, och är mycket bättre för motorn och turbon. Låter inte jättehögt och "pssshhhh" utan mer normal dov skön lagomt högt ljud. Dom på trottoaren kommer höra iaf och alla som står brevid bilen.