American hotrod

FireTraXX DFFL
11 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Nån mer än jag som tror att Boyd lider av storhetsvansinne?

Enda han säger är: "I have built more cars then you will ever see" och tror att han är bäst för att hans anställda har byggt en massa bilar åt honom.

Plus att hans ledarförmåga verkar vara lika med noll.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
xorox_88 Smack that ass!!
11 januari 2008 · 2 953 Inlägg

mjo han är galen sen bygger han inte bilarna som kunderna vill bygga dom heller har sett dom som vill bara ha hotroden renoverad som den va på 40-50talet typ men då ska han bygga om dom totalt så de blir en hiteck hotrod typ

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
FireTraXX DFFL
11 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Som dagens avsnitt.
En kille som vill restaurera sin pappas gamla hot rod.

Medans Boyd försöker bygga den till en Boydster.

EDIT:
Killen vill ha den till EXAKT som den såg ut när hans pappa hade den medans Boyd vill att den ska se ut och byggas så som han tycker är bäst.

Senast redigerat av FireTraXX (11 januari 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
twin_cam Smålänning
11 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Tror att han lider av storhetsvansine??
Är rätt uppenbart att han gör det.

Hade någon betett sig så i sverige så hade den firman inte levt länge.
Tittar så sällan jag kan på det programmet...
Fattar inte att dom bara jobbar kvar.. En annan hade ju letat efter annat och sen slutat...

Tackar vet jag mark evans när han renoverar och byggar sina bilar, motorcyklar, helikoptrar och allt vad han byggt wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
xorox_88 Smack that ass!!
11 januari 2008 · 2 953 Inlägg

såg de igår jag

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Abbster
11 januari 2008 · 95 Inlägg

twin_cam skrev:
Tror att han lider av storhetsvansine??
Är rätt uppenbart att han gör det.

Hade någon betett sig så i sverige så hade den firman inte levt länge.
Tittar så sällan jag kan på det programmet...
Fattar inte att dom bara jobbar kvar.. En annan hade ju letat efter annat och sen slutat...

Tackar vet jag mark evans när han renoverar och byggar sina bilar, motorcyklar, helikoptrar och allt vad han byggt wink

han lackeraren pallade ju ju tydligen inte av att vara kvar där så han sa upp sig för att han aldrig fick tid för sin familj osv.. hadde känt boyd länge och varit vänner. När han berättade det för boyd så fick han ju nått tokryck och vägrade skaka hand med honom å han ville aldrig mer se honom eller nått sånt.. så ja tror iaf att nått inte står rätt till med gubben

Senast redigerat av Abbster (11 januari 2008)

FireTraXX DFFL
11 januari 2008 · 9 020 Inlägg

Och han sparkade Mike för att han gjorde lite designer sidan om, precis som om det är hela världen.
Nog för att han ritade åt Boyds "värsta rival", men ändå...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
xorox_88 Smack that ass!!
11 januari 2008 · 2 953 Inlägg

Abbster skrev:

twin_cam skrev:
Tror att han lider av storhetsvansine??
Är rätt uppenbart att han gör det.

Hade någon betett sig så i sverige så hade den firman inte levt länge.
Tittar så sällan jag kan på det programmet...
Fattar inte att dom bara jobbar kvar.. En annan hade ju letat efter annat och sen slutat...

Tackar vet jag mark evans när han renoverar och byggar sina bilar, motorcyklar, helikoptrar och allt vad han byggt wink

han lackeraren pallade ju ju tydligen inte av att vara kvar där så han sa upp sig för att han aldrig fick tid för sin familj osv.. hadde känt boyd länge och varit vänner. När han berättade det för boyd så fick han ju nått tokryck och vägrade skaka hand med honom å han ville aldrig mer se honom eller nått sånt.. så ja tror iaf att nått inte står rätt till med gubben

lackeraren fick ju jobb hoss chip foose de va därför han inte vill skaka hand med han  för foose å boyd är ärke rivaler big_smile sen hade jag lackeraren  (charlie) bott hos boyd en längre tid när han började jobba hoss han

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Abbster
11 januari 2008 · 95 Inlägg

xorox_88 skrev:

Abbster skrev:

twin_cam skrev:
Tror att han lider av storhetsvansine??
Är rätt uppenbart att han gör det.

Hade någon betett sig så i sverige så hade den firman inte levt länge.
Tittar så sällan jag kan på det programmet...
Fattar inte att dom bara jobbar kvar.. En annan hade ju letat efter annat och sen slutat...

Tackar vet jag mark evans när han renoverar och byggar sina bilar, motorcyklar, helikoptrar och allt vad han byggt wink

han lackeraren pallade ju ju tydligen inte av att vara kvar där så han sa upp sig för att han aldrig fick tid för sin familj osv.. hadde känt boyd länge och varit vänner. När han berättade det för boyd så fick han ju nått tokryck och vägrade skaka hand med honom å han ville aldrig mer se honom eller nått sånt.. så ja tror iaf att nått inte står rätt till med gubben

lackeraren fick ju jobb hoss chip foose de va därför han inte vill skaka hand med han  för foose å boyd är ärke rivaler big_smile sen hade jag lackeraren  (charlie) bott hos boyd en längre tid när han började jobba hoss han

jaha haha då var det kanske lite mer förståligt smile såg inte det

John87 Stolt Volvoägare
11 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Dom bygger tuffa bilar, men det är inte Boyd's förtjänst direkt.
Han har ett bra rykte och bra kontakter. Sen verkar han vara en dålig ledare och har storhetsvansinne.
Inte konstigt att många lämnar honom.

Fast sen kan man ju fundera på hur mycket av det som är verkligt och vad som är mer eller mindre manussatt roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Izual
11 januari 2008 · 4 571 Inlägg

Jag sitter och är lika förvånad över att firman överlever varje gång, hafsbyggen som har alldeles för korta deadlines.
Värdelös ledning både Boyd och Duane måste ju sakna någon kromosom.

Man ser ju ofta att de som faktiskt bygger bilarna vet vad dom sysslar med, hade dom fått rätt tid på sig samt haft en annan chef så hade nog bilarna varit helt outstanding.

Hakan_J
11 januari 2008 · 380 Inlägg

Synd att programmet inte koncentrerar sig mer på byggandet å mindre på "tjafset" men det är klart att då skulle dä väll inte gå att visa i amerikansk tv smile ang ledarstilen så verkar den vara " jag har rätt oavsett hur fel jag än har "

putte-p
11 januari 2008 ·

Den enda som Boyd och Duane kryper för är Bernt. Det märks att dom har stor respekt för den mannen. Fattas bara, med det yrkeskunnandet. Det blev en gång en diskussion herrarna emellan ang lacken på en bil. Tror det var kvaliten på lacken som blev dålig och Boyd anklagade Bernt indirekt för dåligt förarbete. Bernt hävdade att det var fabrikationsfel på färgen eller något, minns som sagt inte hela förloppet. Bernt blev skitsur och hotade med att sluta. Senare kom det fram att Bernt hade rätt ang lacken och Boyd och Duane mer eller mindre slickade Bernts skor!

camaro67 Meister
11 januari 2008 · 6 763 Inlägg

xorox_88 skrev:

Abbster skrev:

twin_cam skrev:
Tror att han lider av storhetsvansine??
Är rätt uppenbart att han gör det.

Hade någon betett sig så i sverige så hade den firman inte levt länge.
Tittar så sällan jag kan på det programmet...
Fattar inte att dom bara jobbar kvar.. En annan hade ju letat efter annat och sen slutat...

Tackar vet jag mark evans när han renoverar och byggar sina bilar, motorcyklar, helikoptrar och allt vad han byggt wink

han lackeraren pallade ju ju tydligen inte av att vara kvar där så han sa upp sig för att han aldrig fick tid för sin familj osv.. hadde känt boyd länge och varit vänner. När han berättade det för boyd så fick han ju nått tokryck och vägrade skaka hand med honom å han ville aldrig mer se honom eller nått sånt.. så ja tror iaf att nått inte står rätt till med gubben

lackeraren fick ju jobb hoss chip foose de va därför han inte vill skaka hand med han  för foose å boyd är ärke rivaler big_smile sen hade jag lackeraren  (charlie) bott hos boyd en längre tid när han började jobba hoss han

Det verkar som alla går till Foose. Mike hamnade ju där åxo. Och jag har för mig att han sa de när Charlie slutade att han stal honom precis som alla andra. Men får man bättre arbetsförhållanden och lite mer lön så är de klart att man byter jobb. Men som sagt Boyd verkar ju vara helt dum i huvet, men de kan han inte vara eftersom att företaget lever. Men jag tror att de är väldigt mycke "tv" över alltihop.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
BBAD Utbildad hobbymekare
11 januari 2008 · 1 125 Inlägg

Tycker det har spårat ur helt, bara massa taffsande hela tiden.

Deras "deadline" som kan vara 7 veckor, hur fan kan dom riva en bil + att bygga den på den tiden? Måste vara jävligt stressigt inte undra på att de e en JÄVLA massa tjafs på programena och att flera ha slutat, dom få ju jobba 24/7.

Nä hoppas de komma något annat program.
Shop-shop eller va de heter verka bra iaf, ha inte sett det ännu för man jobbar ju jämnt big_smile
hoppas det e bättre att titta på

\\over and out

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
brillmongo
11 januari 2008 · 874 Inlägg

xorox_88 skrev:

Abbster skrev:

twin_cam skrev:
Tror att han lider av storhetsvansine??
Är rätt uppenbart att han gör det.

Hade någon betett sig så i sverige så hade den firman inte levt länge.
Tittar så sällan jag kan på det programmet...
Fattar inte att dom bara jobbar kvar.. En annan hade ju letat efter annat och sen slutat...

Tackar vet jag mark evans när han renoverar och byggar sina bilar, motorcyklar, helikoptrar och allt vad han byggt wink

han lackeraren pallade ju ju tydligen inte av att vara kvar där så han sa upp sig för att han aldrig fick tid för sin familj osv.. hadde känt boyd länge och varit vänner. När han berättade det för boyd så fick han ju nått tokryck och vägrade skaka hand med honom å han ville aldrig mer se honom eller nått sånt.. så ja tror iaf att nått inte står rätt till med gubben

lackeraren fick ju jobb hoss chip foose de va därför han inte vill skaka hand med han  för foose å boyd är ärke rivaler big_smile sen hade jag lackeraren  (charlie) bott hos boyd en längre tid när han började jobba hoss han

Jo men ändå, bara för att man ställer upp för en medmänniska i knas kan man ju inte ställa personen i fråga i "skuld" resten av livet typ. Man måste väl få ha en egen vilja? Å Man kan ju inte spela enbart på någons samvete hur länge somhelst!! Det är svinigt.. i alla fall i just det här fallet!

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
racefan
11 januari 2008 · 1 059 Inlägg

avsnitten e ju inte direkt dagsfärska.Boyd är svårt sjuk idag samt Bernt gör ju sitt genombrott i serien o startar sen eget o blir "mega känd" för sin byggen.Charlie är en grymt eftertraktad lackerare i Usa idag.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
MKarlsson Tunnelmaster
11 januari 2008 · 348 Inlägg

Tomas är bäst iaf smile

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
BBAD Utbildad hobbymekare
11 januari 2008 · 1 125 Inlägg

MKarlsson skrev:
Tomas är bäst iaf smile

Håller med

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
putte-p
11 januari 2008 ·

racefan skrev:
avsnitten e ju inte direkt dagsfärska.Boyd är svårt sjuk idag samt Bernt gör ju sitt genombrott i serien o startar sen eget o blir "mega känd" för sin byggen.Charlie är en grymt eftertraktad lackerare i Usa idag.

Bernt slog igenom lååååångt innan han kom med i serien.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang