Vad kostar seriös service 1 och 2 för din bil.

alain www.bimmerpower.org
21 januari 2008 · 3 995 Inlägg

engolf skrev:

alain skrev:
Min frågan i börja var inte om ni gör det själv eller om ni är 18 och går på fordonteknik skolan och efter 2 år ni kan göra allting nej!
jag kan lämna min bil till en babjan men det är inte det som är frågan om.
Min fråga gå till dom som lämna sina bilar till olika service företager och vad ni betalar för service 1 eller 2.
jag vet själv hur man gör en service  och skulle kunna gjöra det själv utan probleme men jag vill har en seriös företag stämpel på servicebok som man kan lita på vid försäljning
Det är väl därför man fråga efter servicebok. cool

Att man har färgglada stämplat i boken betyder inte alltid att bilen är servad på respektive verkstad...

Har sett ett antal gånger fullstämplad bok, men  verkligheten var en annan.
Det finns folk som "lånar",eller "lånar ut" fina stämplar.

Så det är därför jag menar att det inte alltid går att lita på en bok.

*****************
Jo det förstor jag men i visa fall det är lättare att kolla vad är gjort och inte gjort och få lite mera kött på ben.
Det finns alltid fuskare och det kommer alltid att finnas, tyvär.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
engolf
21 januari 2008 · 3 235 Inlägg

D_Jag skrev:
På min Jaguar är det 2000 mil/1 år som gäller och dom 2 första servicetillfällena är gratis, Jaguar står för kalaset. Jobbar hos den lokala återförsäljaren för Jaguar och Land Rover i Borås som mekaniker.

Det stör mig lite att folk har fått för sig att märkesverkstäder fuskar och svindlar. Visst tar vi ganska mycket i timdebitering, men det är priser som bestäms av general agenten. Vi har fasta priser på service och det är upp till kunden om han vill lämna in bilen, men jag lovar att vi är noggranna med allt vi gör. De flesta kunder vi har kan absolut inget om bilar och lämnar gladeligen in sina bilar

Farsan kvaddade sin Jaguar för två år sedan, och den skulle fixas av Jaguar på försäkring.

Vet du hur länge han måste vänta?

Över en månad! då skulle de byta framskärmar och dörrar på ena sidan...
Allt i allt skulle det väl ta ca en vecka, sa de:)
Och alltid fick han höra olika versioner av varför bilen fortfarande inte var klar.
Även om du försvarar Jaguar och säger att alla som lämnar in sina bilar är glada och nöjda, så tror jag du vet att oavsett om det är Jaguar eller VW, så finns det alltid nån som slarvar, ljuger och utför helt onödiga reparationer som i sin tur kostar bilägaren skjortan.

Jag satt en gång på "Din Bil" i Göteborg i väntan på att få tillbaka min fina Golf, och tro mig, de folk som satt i kö var inte glada. Nån hade fått bubblor i sin nylackerade bil, nån var missnöjd med en osläckt servicelampa...Det var väl 5-6 stk, och alla ville klaga på nåt.
Den dagen bestämde jag mig för att aldrig igen dra till VW...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang