körtelfeber

Alex_bergstr
21 januari 2008 · 1 364 Inlägg

har precis fått reda på att jag har körtelfeber..:/hur smittar det? och hur kan man göra för att lindra smärtan har sjukt ont i halsen särskilt när jag sväljer?

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Sushikocken Sleeper
21 januari 2008 · 3 084 Inlägg

varmsvartvinbärsaft och honungsvatten är det enda jag kan komma på nu iaf

Senast redigerat av Sushikocken (21 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
lollo
21 januari 2008 · 596 Inlägg

här har du all fakta om körtelfeber..

krya på dig

http://www.sjukvardsradgivningen.se/art … ryID=27460

MRapollo
21 januari 2008 · 400 Inlägg

usch smittar via pussar kyssar har jag för mig gå till doktorn och få ut medicin när jag hade det så drack jag bara vatten i 2 veckor kunde inte äta fick äta soppa tongue

Alex_bergstr
21 januari 2008 · 1 364 Inlägg

okej tack så mkt tongue vad tror ni att jag kan gå till jobbet endå? elelr bör jag vara hemma och vila upp mig känner mig väldigt trött å slö...

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
MRapollo
21 januari 2008 · 400 Inlägg

Calibra_16 skrev:
okej tack så mkt tongue vad tror ni att jag kan gå till jobbet endå? elelr bör jag vara hemma och vila upp mig känner mig väldigt trött å slö...

tror du ska sjuka dig tongue

Jongen
21 januari 2008 · 341 Inlägg

Hade det när jag gick i  8:an, inte alls kul, lider med dig!

Limey
21 januari 2008 · 52 Inlägg

Du får inte medicin av doktorn för körtelfeber.. ;P I alla fall inte för 2 år sen när jag hade det fick man inget. Ger dem dig pencillin blir det bara värre vilket dem gör om dem tror det är halsfluss.. Du kan i alla fall tänka positivt, du slipper få det igen. smile

It's nice to be important but it's more important to be nice.
MRapollo
21 januari 2008 · 400 Inlägg

Limey skrev:
Du får inte medicin av doktorn för körtelfeber.. ;P I alla fall inte för 2 år sen när jag hade det fick man inget. Ger dem dig pencillin blir det bara värre vilket dem gör om dem tror det är halsfluss.. Du kan i alla fall tänka positivt, du slipper få det igen. smile

sorry va  pencillin  jag menade tongue

aigloow
21 januari 2008 · 537 Inlägg

inte för att göra dig nervös. Jag var sjuk nästan ett halvår och gick ner tio kilo. Åt treocomp för att kunna äta. var inge kul alls. ta det lugnt bara och var hemma till du känner dig bra och börja jobba lungt igen sen. Var det felet jag gjorde att hela tiden, börja jobba när man kände sig lite bättre.

Krya på sig. cool

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.
Mazda 626 coupé 2,0 fe3 turbo "Back to normal." (1988)
BMW M5 E39 "GTR WIDEBODY" (2000)
Saab 9-5 "Think Green" (2000)
engolf
21 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Det smittar via kroppsvätska, så inga kyssar och sådant...sad
Och så skan man helt inte anstränga sig fysiskt, och ingen alkohol...sad

Finns tydligen olika former för körtelfeber, har du en mild form, så är det nog helt Oko om du jobbar.
Gå till läkaren och be de testa dig.

Alex_bergstr
21 januari 2008 · 1 364 Inlägg

fyffan finns ju en del svar som är nästan skrämmande:S  aja men jag tror jag vilar mig istället så jag inte blir värre:P hoppas fan att det försvinner snart var hos doktorn idag där han konstaterade att jag hade körtelfeber..men man får ingen penciliin eller sånt utan det är bara att vänta 2-4veckor enligt han hmm kommer att bli svårt att inte mysa med flickvännen på så länge:/ tror ni att hon med kommer att bli sjuk ? var med henne igår å då viiste jag ju inte att jag hade körtelfeber:S

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
MeloveGolf Vw trimmare
21 januari 2008 · 2 995 Inlägg

Calibra_16 skrev:
fyffan finns ju en del svar som är nästan skrämmande:S  aja men jag tror jag vilar mig istället så jag inte blir värre:P hoppas fan att det försvinner snart var hos doktorn idag där han konstaterade att jag hade körtelfeber..men man får ingen penciliin eller sånt utan det är bara att vänta 2-4veckor enligt han hmm kommer att bli svårt att inte mysa med flickvännen på så länge:/ tror ni att hon med kommer att bli sjuk ? var med henne igår å då viiste jag ju inte att jag hade körtelfeber:S

Hade körtel feber för 10 år sen vart totalt utslagen..ingen fysiskt aktivitet på 6 månader..vart även ambulans till sjukan tredje veckan när jag hade närmare 42 graders feber och fick sån svullnad i halsen att jag knappt kunde andas var ett riktigt helvete..var på sjukan i över en vecka med blodprov var 3:e timme..men jag hade nog otur dom flesta blir bara febriga/ont i halsen sen lite trött och hänging några veckor eller nån månad...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Phaetoon
21 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Det är väl nu som ska jag ska skriva något om hur många som dött i den där farliga sjukdomen?
Eller inte wink
Krya på dig. Det är ett helvete under tiden man har det. Tur att du har Gorg, inte sant?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Alex_bergstr
21 januari 2008 · 1 364 Inlägg

Phaetoon skrev:
Det är väl nu som ska jag ska skriva något om hur många som dött i den där farliga sjukdomen?
Eller inte wink
Krya på dig. Det är ett helvete under tiden man har det. Tur att du har Gorg, inte sant?

Tack jaa klart:D på gorg får man hjälp med alla frågorxD:D

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Burnout89 Överladdad!
21 januari 2008 · 530 Inlägg

när jag hade det för nåt år sen så var jag till doktorn och fick veta att de var körtelfeber å doktorn sa att de inte fanns nån medecin åt de.. aja hem igen två dar gick å man låg bara å drack vatten me sugrör å kunde knappt sova.. aja envis som man är tbx till sjukan å får en annan doktor å han me konstatera att de var körtelfeber å skrev ut recept på nåt som jag inte kommer på va de var för nåt nu.. men de funka efter en dag så började det bli lättare att äta men var inte hundra på nån vecka..  så två veckor låg man ungefär å gick ner några kilo på köpet tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
Madhouse
21 januari 2008 · 1 079 Inlägg

Körtelfeber är inget att leka med, en kompis hamnade på akuten för att han inte tog det lugnt han var sjukskriven i 2månader. Sen när han kände sig frisk så söp han till rejält och drog på sig en hjärtmuskelinflammation. Så skaffa ett konto på nån hyrdvd typ hyrfilm på cdon och börja avverka några filmer/dag och ta det lugnt.

Senast redigerat av Madhouse (21 januari 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
richardoo290 VOLVO for life..
21 januari 2008 · 2 113 Inlägg

nån som inte har haft det? yikes

beta
21 januari 2008 · 804 Inlägg

Ush, hade med detta för ett par år sedan. Låg hemma 3veckor med enbart vatten, blåbärssoppa och värktabletter. Fick svälja värktabletterna med blåbärssoppan för med vatten rev pillerna som satan i halsen.
Så ligga hemma och ta det lugnt som gäller.

Truckeroffe Ovejävel!
22 januari 2008 · 261 Inlägg

Sörpla på dunken tills allt det onda släppt. Vid återkommande smärta, öka dosen.
Lycka till smile

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang