Svenska rättsystemet åt helvete.

Sushikocken Sleeper
23 januari 2008 · 3 084 Inlägg

h0lle skrev:
det jag inte fattar är hur killen har stake nog att anmäla skiten? hade jag pillat i någon annans mat och åkt på en smäll hade jag snarare ringt och bett om ursäkt dagen efter än gjort en anmälan.

lät ju mer som det var misshandel med sparkar och skit i detta fallet..
Hade jag blivigt nersparkad skulle jag också ha anmält saken! (tror jag du också skulle gjort) Men vissa blir ju inte aggro på fyllan vissa chillar.
Kan man inte kontrollera sig så ska man fan inte dricka heller.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
DasAuto
23 januari 2008 · 2 751 Inlägg

tycker svenskar i allmänhet ser så allvarligt på lite stryk som någon förtjänar.. hade de vatt utomlands hade han fått stryk sen hade de varit de... Punkt slut... Hna fick vad han förtjänade.... här kan man anmäla nån för en lite lavett. Tycker du gjorde helt rätt

Senast redigerat av n0b0dy_ (23 januari 2008)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
richardoo290 VOLVO for life..
23 januari 2008 · 2 113 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
tycker svenskar i allmänhet ser så allvarligt på lite stryk som någon förtjänar.. hade de vatt utomlands hade han fått stryk sen hade de varit de... Punkt slut... Hna fick vad han förtjänade.... här kan man anmäla nån för en lite lavett. Tycker du gjorde helt rätt

skillnaden mellan sverige o andra skitländer där de mördas o slåss är för att sverige är ett rikt civiliserat samhälle. vi svenskar.. "dom flesta iallafall" gillar inte våld. klart som fan att man ska anmäla en person om han slått till en så man däckar o sen en spark i magen!  sånt får bara inte förekomma !

om du nu vill kunna gå runt o slå folk utan att bli anmäld så kan du åka till ditt egna land och göra det!
i sverige följer man lagar och behandlar varandra med repekt!

ganska trött att behöva höra att svenskar är fjantiga/mesiga..  OCH!? det betyder bara att vi är civiliserade och jobbar så landet går runt istället för att råna/slåss  (ja vet.. en del svenskar ligger på soffan av soc) roll  vi svenskar KAN slåss om vi vill...!  men vi har mognat och insett att det är onödigt..

men visst, i detta faller förtjänade personen en smäll.. eftersom han provocerat fram det hmm

Portal Filkörning?
23 januari 2008 · 852 Inlägg

richardoo290 skrev:

Brandta skrev:
Sorry Hammarslag för OT.

Jag gick för ca 2 år sedan förbi en lekpark där det var 2 barn ca 5 år gamla, ett med utlänskt påbrå och ett till synes svenskt. I lekparken finns en "snurrplatta" där man kan sitta 4 personer och ta fart o snurra, hoppas ni förstår. Det svenska barnet sitter där när det utlänska kommer fram och sätter sig mittemot. Den svenska ungen reser sig, vänder sig mot det andra och säger "jag leker inte med invandrare".
Tror ni jag blev något förvånad eller, ungjäveln var 5 bast. Den dagen höll jag på att åka dit för barnmisshandel kan ja säga, tur att man tog sitt förnuft till fånga.

som du själv säger så var ungen 5 bast!!!! han vet inte vad som är rätt o fel. barn hör o härmar utan att mena...  däremot du som vuxen borde förstå det?

jag anser att du är 5-år ifall du ens skällde på barnet!

håller fan inte med dig där asså... barn måste fan lära sig lite vad som e rätt och fel.
rasism är inte rätt och de gäller åt båda hållen... ungen hade förtjänat en utskällning eller i alla fall en tillsägelse. han måste ju nån gång att de inte funkar att isolera sig från alla utlänningar.


on topic igen... Jag hade garanterat blivit förbannad på idioten som kladda i din mat. och jag tycker du gjorde helt rätt i att dra omkull honom... men att sparka på honom sen var att gå för långt. de förtjänade han inte.

tycker du skulle hållt fast han där nere på marken och lugnt förklarat för honom att han ska köpa ny mat åt dig och ge fan i att kladda i andras mat i fortsättningen...

Mvh Ante

richardoo290 VOLVO for life..
23 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Chrysler_Matte skrev:
Sry att jag också fortsätter i OT spåret!

Jag extra jobbade i Jordbro (Sthlm) som röris för en tid sedan när det var ledigt från skolan.
Vid ett tillfälle kommer jag ut från källaren och går upp med händerna fulla av rördelar och verktyg.
Vad tror ni är det första jag möter ute på gården? Jo, utländska barn såklart!
Den ena pojken frågar mig vad jag gör? Jobbar svarar jag.
Då vräker han ur sig "Min mamma och pappa gillar inte svenskar och det gör inte vi heller" och fick medhåll från de andra ,man vart ju skapligt förvånad över det och fick genast en tanke på att visa hur det kan kännas att få en rörtång i skallen, men förnöftet tog över och undvek det.

Så jag är inte alls förvånad över att den unga flickan sa något sådant. Däremot kan jag hålla med om att det var ngt dumt och flickan förstår säkert inte innebörden i det hon sa.

ja skulle tvingat ungen att berätta vart hon bodde, ringt ett par polare och bankat på dörren o fråga varför dem jävla föräldrarna är "racister" när vi räddat dem från krig/gett dem bostad/o 20-papp varje månad som skattebetalarna får pröjsa..  fan va ja skulle nitat  gubben! o sen frågat om inte bostaden o alla jävla pengar han fått av mig dög!? ÅÅHH!

ja gillar de flesta invandrarna, men ja klarar inte av att höra "jävla svenne"  och folk som kommer hit o lever på oss o sen inte är tacksamma! lär sina barn att svenskar är dumma i huvudet. så racism mellan svenskar o invandrare föds.. o så flyttar de tillbaka så fort deras barn klarat gratis skola och de sparat massa pengar (skattepengar från soc) så de kan åka tillbaka o få bra liv.. visst hade vart kul o ställa upp för människor så.. men om man är en jävla svennehora för att man ställer upp varför ska man då ställa upp?...........

Senast redigerat av richardoo290 (23 januari 2008)

GerryB
23 januari 2008 · 44 Inlägg

Hammarslag skrev:
Bara jag som älskar rättsystemet i sverige ?

Du är inte ensam.. jag har med fått smaka på svenska rättsystemets långa rutna hand.
Ta hand om digsjälv, hoppas allt löser sig.

lingua
23 januari 2008 · 2 271 Inlägg

richardoo290 skrev:

Chrysler_Matte skrev:
Sry att jag också fortsätter i OT spåret!

Jag extra jobbade i Jordbro (Sthlm) som röris för en tid sedan när det var ledigt från skolan.
Vid ett tillfälle kommer jag ut från källaren och går upp med händerna fulla av rördelar och verktyg.
Vad tror ni är det första jag möter ute på gården? Jo, utländska barn såklart!
Den ena pojken frågar mig vad jag gör? Jobbar svarar jag.
Då vräker han ur sig "Min mamma och pappa gillar inte svenskar och det gör inte vi heller" och fick medhåll från de andra ,man vart ju skapligt förvånad över det och fick genast en tanke på att visa hur det kan kännas att få en rörtång i skallen, men förnöftet tog över och undvek det.

Så jag är inte alls förvånad över att den unga flickan sa något sådant. Däremot kan jag hålla med om att det var ngt dumt och flickan förstår säkert inte innebörden i det hon sa.

ja skulle tvingat ungen att berätta vart hon bodde, ringt ett par polare och bankat på dörren o fråga varför dem jävla föräldrarna är "racister" när vi räddat dem från krig/gett dem bostad/o 20-papp varje månad som skattebetalarna får pröjsa..  fan va ja skulle nitat  gubben! o sen frågat om inte bostaden o alla jävla pengar han fått av mig dög!? ÅÅHH!

ja gillar de flesta invandrarna, men ja klarar inte av att höra "jävla svenne"  och folk som kommer hit o lever på oss o sen inte är tacksamma! lär sina barn att svenskar är dumma i huvudet. så racism mellan svenskar o invandrare föds.. o så flyttar de tillbaka så fort deras barn klarat gratis skola och de sparat massa pengar (skattepengar från soc) så de kan åka tillbaka o få bra liv.. visst hade vart kul o ställa upp för människor så.. men om man är en jävla svennehora för att man ställer upp varför ska man då ställa upp?...........

Det är ju just den där attityden som gör att "dessa invandrare" inte tycker om svenskar!roll
Inte fan sitter dom alla på socbidrag? kan garantera att mertalet av dom har bott/arbetat här längre
än de flesta här på garaget och därmed dragit in mer pengar än många av oss andra.

Ungar säger mycket, vad dom hör från sin omgivning etc utan att förstå innebörden i vad dom säger.
Och eftersom det diskuteras rättväsende i den här tråden? enligt mig som har 2 grabbar, hade du tvingat mina till att säga var dom bor i mot sin vilja så får du hoppas att rättväsendet funkar.

ONT! förr i tiden hade jag nog gjort samma sak och kan därför förstå. Jag idag hade nog sagt att han skulle köpa ny mat och tagit det därifrån. Men som sagt, lätt att säga nykter hemma en onsdagskväll!wink
Lycka till och hoppas det löser sig.

/tompa

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 januari 2008 · 5 042 Inlägg

Jag vet hur du känner dig. Har själv vart i samma sitts o muckade i November.
Men dock så tyckte jag att jag fick skylla mig själv.
Jag var full o dum.
Vilket du med var trådskaparen. Hade du vart nykter hade la inte slått korv killen?

C H E V R O L E T <3
Klaesson
23 januari 2008 · 399 Inlägg

oj vilken röra. Ja hoppas man klarar sig utan stryk i livet. Och bli anmäld osv.....

VOLVO for life
Zoe The world is mine
24 januari 2008 · 82 Inlägg

Rättsystemet i Sverige är som gjort för att idioter ska komma undan medans oskyldiga ska piskas hårt och länge.

Hade agerat precis som du, hände nått liknande på nyårsafton för min del. Dock utan anmälan om misshandel.

Bad like I wanna be
devilspath junsele
24 januari 2008 · 248 Inlägg

du /ni är en apskalle/ar själv som skriver så, han gjorde det enda rätta. slut. grabb "#¤%#%¤ skulle ha haft hamburgaren+moms inprentat i skallbenet och trådskaparen skulle ha haft ett diplom.

Germax
24 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Problemet när man själv får anmälningar på sig konternueligt är att polisen inte tar dina egna anmälningar på så stort ansvar.

Har en bekant som fått säkert 15 anmälningar på sig varpå 3 dommar, han har själv anmält 3 ggr och polisen i pirncip avråder han från att anmäla. Så kan de gå.

Jag vill inte värdera din handling mot han som pilla i din mat, för de låter känsligt.
Men löser man problem utanför lagen får man räkna med att lagen ibland skiter i dig.

DasAuto
24 januari 2008 · 2 751 Inlägg

richardoo290 skrev:

n0b0dy_ skrev:
tycker svenskar i allmänhet ser så allvarligt på lite stryk som någon förtjänar.. hade de vatt utomlands hade han fått stryk sen hade de varit de... Punkt slut... Hna fick vad han förtjänade.... här kan man anmäla nån för en lite lavett. Tycker du gjorde helt rätt

skillnaden mellan sverige o andra skitländer där de mördas o slåss är för att sverige är ett rikt civiliserat samhälle. vi svenskar.. "dom flesta iallafall" gillar inte våld. klart som fan att man ska anmäla en person om han slått till en så man däckar o sen en spark i magen!  sånt får bara inte förekomma !

om du nu vill kunna gå runt o slå folk utan att bli anmäld så kan du åka till ditt egna land och göra det!
i sverige följer man lagar och behandlar varandra med repekt!

ganska trött att behöva höra att svenskar är fjantiga/mesiga..  OCH!? det betyder bara att vi är civiliserade och jobbar så landet går runt istället för att råna/slåss  (ja vet.. en del svenskar ligger på soffan av soc) roll  vi svenskar KAN slåss om vi vill...!  men vi har mognat och insett att det är onödigt..

men visst, i detta faller förtjänade personen en smäll.. eftersom han provocerat fram det hmm

har inte sagt att jag gillar misshandel eller något sådant.... har bara aldrig blivit anmäld för något ens.... Men jag tycker han killen som fick smällen av trådskaparen förtjänade det....

Tycker bara att man gör en sån stor grej av saken..... Fan en smäll på käften o helt plötsligt är man "misshandlad"



Ja sa heller inte att svenskar är fege haha läs vad jag skriver lol.... ja sa man ser för allvarligt på saker som inte har så stor betydelse.....

Konstigt att denna tråden börjar handla om invandrare när de igentligen nt har något med det att göra`?

Senast redigerat av n0b0dy_ (24 januari 2008)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Phaetoon
24 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Jag hade nog kletat in maten i ansiktet på killen och bett honom att stå för notan.
Sen köpt ny mat på hans bekostnad. Nu är det visserligen inte så att speciellt
många muckar gräl med någon i min storlek, men ändå.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
24 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Problemet är att rättsystemet skiter i att försvara folk som blivit dömda för brott.
Dom behandlas inte lika inför lagen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
p-nyhlen Quattro - bar å åk
24 januari 2008 · 621 Inlägg

Bara en kommentar.. Där huvudet tar slut tar nävarna vid.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Woogensea Volvoturbo For Life
24 januari 2008 · 366 Inlägg

Jo, ibland blir man jävligt frågande till polisens prioriteringar. Hade en kompis som blev misshandlad av en gäng vakter utanför en pub helt oprovocerat. han stod bara på trottoaren å rökte. Trots ca 16 uppskrivna vittnen (av poliserna som kom till platsen) så la dom jävlarna ner utredningen efter ca 1 mån. Jag menar, man hör ständigt att polisen gör nykterhetskontroller å fartkontroller å bla bla fanimej hela tiden, inget fel i de, men hur i helvete kan man lägga ner ett sånt klockrent fall som där?!?! 16 vittnen som stod bara nån meter ifrån och såg alltihop!!!

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
MrTurbo Better than God \o/
24 januari 2008 · 1 883 Inlägg

Sluta slåss för fan!!! Lär man sig inte det redan på DAGIS? neutral

Senast redigerat av MrTurbo (24 januari 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
MiWi
24 januari 2008 · 442 Inlägg

Det tragikomiska med allt det här är att så fort rättsväseendet inte gynnar er,då är det åt helvete. smile

Livet är orättvist,lär er det.

Varför skylla på hur dagens unga är? Skyll på fanskapen till föräldrar som är i medelåldern istället som inte kan styra upp sina barn.

Skolan eller dagiset uppfostrar inte,det gör FÖRÄLDRAR.

Ofredande var nog fel sak att anmäla honom för,jag skulle valt Förargelseväckande beteende.

I lagens ögon så är en misshandel värre än om någon petar i din mat,inte helt ologiskt på sätt och vis.

Senast redigerat av Mich (24 januari 2008)

devilspath junsele
24 januari 2008 · 248 Inlägg

MrTurbo skrev:
Sluta slåss för fan!!! Lär man sig inte det redan på DAGIS? neutral

visst har du rätt, men hamnar du i en viss situation så gör du nog fel ändå, än hur duktig du tycks vara..även solen har fläckar...för min del så var det först vid 3:e dunket eller vad man ska kalla det.. annars hade  jag nog helst låtit det bero..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang