Svenska rättsystemet åt helvete.

Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

Smajly skrev:
Jaha, så fick någon ju skryta om sina "bravader".
Sliter man ner någon på marken och sparkar, kvittar om det är en lätt eller hård spark.. ja då har man sjunkit till en lika låg nivå. O sen kalla folk fega råttor med mera när man själv är den fegaste råttan av alla fegisar o sparkar på liggande folk.. Ja då ska man inte sitta o försöka va tuff.

Klart som korvspat du handla i korvaludan den kvällen att dom lägger ner en sån grej att pilla i annans mat när dom har ett värre brott att lägga tid på.. folk som sprkar på dom som ligger.
Om han va så liten som du säger, och du e så jädra stor.. hade du ju bara kunnat putta väck han.

O till råga på allt va ni ju enligt artikeln två som banka på en i korvkön, snacka om kyckling o inte våga ta hand om sina egna problem..

Killen är ungefär lika stor som mig och lika gammal 25år, glömde kanske nämna att han hade 7 vänner med sig som baras stod och titta på när hans kompis åkte ner i backen.
Det var jag och en till, och min kompis stod bara i närheten då jag sa åt honom att se till att inte dom andra 7 flyger på mig när jag tar deras vän.
Sen om det är fegt att ge sig 2 mot 7, ja då är vi nog fega.

Ps. Och hade jag velat skrytit så hade jag tagit upp betydligt grövre grejer här.

Fan va cool jag låter ibland :-S och jag älskar alla dessa moralkärringar som bara skulle glatt boka fram fika med bröd om nån gjort något mot dom, eller deras älskade.

Senast redigerat av Hammarslag (24 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

Phaetoon skrev:
Problemet är att rättsystemet skiter i att försvara folk som blivit dömda för brott.
Dom behandlas inte lika inför lagen.

Det kan nog bero på det, men är inte dömd för så jävla mycket ändå. Men kanske räcker med några avsnitt så ser de mellanfingrarna.
Ska ta upp det här med advokaten, men får ett bra argument i rätten nu.
Varför dom lägger ner mitt som är solklart, medans de tar upp hans.
Alltså är det okej att peta i folks mat, om man blir nedslagen som följd. (Utan dokumenterade skador)

Senast redigerat av Hammarslag (24 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

Summa sumarium, en klar majoritet håller med mig och det känns skitbra.

Och som vanligt finns det forums sjärtryttare som förmodligen aldrig snattat en snickers på ica i hela sitt liv, drack utspädd blandsaft när vi andra hinka i oss dåligt hb och gökade grannens dotter utan kondom och fick klamydia.
Det går inte att komma ifrån, man ska givetvis inte slåss men i stundens hetta så är det ofta den ända utvägen.
Och nu var det ju så att jag valde att INTE slå på killen rejält, jag bara slängde ner han i backen dock ganska hårt och gav en markerande spark, typ som vuxna sparkar barn i rumpan i barn filmer.

Ps. Japp jag var en av dom som satt längst bak i klassen och kastade suddgummi på folk! big_smile

Senast redigerat av Hammarslag (24 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

http://img81.imageshack.us/img81/9362/hmmll9.jpg

Här är en bild på mig, tror du jag anmälde den händelsen  ? Nej.

hehe gick inte ens till sjukan dagen efter, och har ett 5cm långt ärr i huvudet, minns att man såg underhudsfettet i skallen dagen efter, såg ut som skallbenet skitäckligt.

(Svar på tal om till den som sa att jag nog själv skulle anmäla det om det hänt mig.)

Senast redigerat av Hammarslag (24 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Phaetoon
24 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är helt rätt om du döms till något för misshandel. (Ej grov misshandel). För du har ju begått ett brott. Men samtidigt så tycker jag att motparten bör dömas för provokationen. Både för förargelseväckande beteende och ofredande. Och Ja. Han förtjänade att bli nedslagen. Jag hade nog gjort precis samma sak, även om jag inte hade sparkat på honom sen. Ett stenhårt slag i bröstet hade varit nog för min del. Jag hoppas att du kommer undan med villkorlig dom.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

Phaetoon skrev:
Ska jag vara ärlig så tycker jag att det är helt rätt om du döms till något för misshandel. (Ej grov misshandel). För du har ju begått ett brott. Men samtidigt så tycker jag att motparten bör dömas för provokationen. Både för förargelseväckande beteende och ofredande. Och Ja. Han förtjänade att bli nedslagen. Jag hade nog gjort precis samma sak, även om jag inte hade sparkat på honom sen. Ett stenhårt slag i bröstet hade varit nog för min del. Jag hoppas att du kommer undan med villkorlig dom.

Har erkänt ofredande, vilket det borde falla under. Misshandel kan ifs även vara att man spottar på nån, eller  hugger nån med kniv eller skjuter nån. Själva "misshandel" är ett stort område.
Jag kommer inte ens få vilkorligt, blir lite böter om jag nu inte går fri. Då jag nekar till misshandel, + att han inte har några som helst skador.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
945_turbo
24 januari 2008 · 112 Inlägg

Då ska vi ta och vända lite på det för se vad  ni tycker!
Detta är även en sak som inträffat eller håller på är mycket bättre att säga!.
En kille har en dotter på snart 2 år men lever inte tillsammans med mamman sedan augusti -07.
Han älskar sin dotter mer än något annat här på jorden och gör allt för henne. Dock lever han under mordhot sedan slutet av oktober 07 då mamman har ny pojkvän som hotar den här killen med "H A" med mycket mera. Pappan har absolut inget gjort annat än vill ha sin dotter!
Eller jo han har jo så klart anmält personen i fråga  och då pratar vi om ca 1000-2000 sms med olika sorters hot! Den  som  hotar  lever  idag  på samma adress som dottern och  är inte häktad vart  är sverige  på väg??
Efter 4 månader  finns det  funderingar  på Besöksförbud!
Killen  får ingen respons från dom sociala myndigheterna!
Han kommer under året att skriva en bok om allt det här!

Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

945_turbo skrev:
Då ska vi ta och vända lite på det för se vad  ni tycker!
Detta är även en sak som inträffat eller håller på är mycket bättre att säga!.
En kille har en dotter på snart 2 år men lever inte tillsammans med mamman sedan augusti -07.
Han älskar sin dotter mer än något annat här på jorden och gör allt för henne. Dock lever han under mordhot sedan slutet av oktober 07 då mamman har ny pojkvän som hotar den här killen med "H A" med mycket mera. Pappan har absolut inget gjort annat än vill ha sin dotter!
Eller jo han har jo så klart anmält personen i fråga  och då pratar vi om ca 1000-2000 sms med olika sorters hot! Den  som  hotar  lever  idag  på samma adress som dottern och  är inte häktad vart  är sverige  på väg??
Efter 4 månader  finns det  funderingar  på Besöksförbud!
Killen  får ingen respons från dom sociala myndigheterna!
Han kommer under året att skriva en bok om allt det här!

*** censurerat ***
okej jag är svartsjuk av mig mot ex, men skulle aldrig hindra nån från att träffa sin dotter, stackars barn.
Uppmaning till brott strider mot Gorgs regler.
Mvh Moderator (Phaetoon)

Senast redigerat av Hammarslag (24 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
robert_87 Lokförare
24 januari 2008 · 126 Inlägg

När jag stod i kön till kebabvagnen på stora torget i linköping så snacka ja med nån brud.

Kommer inte ihåg va ja sa, men sen sa hon att jag va jobbig o ville slå mig "där" o peka på kinden.

Ja slå du sa ja: o slog de gjorde hon^^

Sen va de inte mkt mer me de^^ kul händelse big_smile

Saab 900 Aero -96
Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

robert_87 skrev:
När jag stod i kön till kebabvagnen på stora torget i linköping så snacka ja med nån brud.

Kommer inte ihåg va ja sa, men sen sa hon att jag va jobbig o ville slå mig "där" o peka på kinden.

Ja slå du sa ja: o slog de gjorde hon^^

Sen va de inte mkt mer me de^^ kul händelse big_smile

hehe det är dryg när tjejer slår till, varit med om det flera ggr. Och hur förbannad man än blir så slår man inte tillbaka, många ggr fått eloge för man inte slagit tillbaka.
En brud gav mig 8 lavetter över höger öra, hörde inget på 2månader på det örat.
Anmälde inte heller smile

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

GODA NYHETER! Fick papper ner i brevlådan nu, min grova misshandel läggs ner !!!

Underbart! rätt ska vara rätt, hade han fälls för ofredande hade jag kunnat ta på mig misshandel


http://img149.imageshack.us/img149/120/domdj8.th.jpg

Erkänn aldrig, då fälls du! tongue

Senast redigerat av Hammarslag (24 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
24 januari 2008 · 887 Inlägg

Till trådskaparen:

Hade du varit riktigt jävla cool så hade du, precis när han tagit ur handen ur maten din, sagt typ "-Här, ta hela menyn vettja!"
Och bara drämt in hela tallriken i fejjan på honom.
Tro mig, det hade han förtjänat, PLUS att Du hade gjort Honom till åtlöje framför alla som stod där.

Sen skulle du tvinga honom o köpa en ny meny till dig såklart... Med plusmeny. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
beta
24 januari 2008 · 804 Inlägg

Hammarslag skrev:
GODA NYHETER! Fick papper ner i brevlådan nu, min grova misshandel läggs ner !!!

Underbart! rätt ska vara rätt, hade han fälls för ofredande hade jag kunnat ta på mig misshandel


http://img149.imageshack.us/img149/120/domdj8.th.jpg

Erkänn aldrig, då fälls du! tongue

Än finns det hopp! smile

Hammarslag Inläggskritiker
24 januari 2008 · 990 Inlägg

Jojje_ skrev:
Till trådskaparen:

Hade du varit riktigt jävla cool så hade du, precis när han tagit ur handen ur maten din, sagt typ "-Här, ta hela menyn vettja!"
Och bara drämt in hela tallriken i fejjan på honom.
Tro mig, det hade han förtjänat, PLUS att Du hade gjort Honom till åtlöje framför alla som stod där.

Sen skulle du tvinga honom o köpa en ny meny till dig såklart... Med plusmeny. wink

Hehe det hade varit en idé med smile men räckte med att han låg raklång inför 50tal pers ganska förnedrande. :-S

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Phaetoon
24 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Hammarslag skrev:

Jojje_ skrev:
Till trådskaparen:

Hade du varit riktigt jävla cool så hade du, precis när han tagit ur handen ur maten din, sagt typ "-Här, ta hela menyn vettja!"
Och bara drämt in hela tallriken i fejjan på honom.
Tro mig, det hade han förtjänat, PLUS att Du hade gjort Honom till åtlöje framför alla som stod där.

Sen skulle du tvinga honom o köpa en ny meny till dig såklart... Med plusmeny. wink

Hehe det hade varit en idé med smile men räckte med att han låg raklång inför 50tal pers ganska förnedrande. :-S

Hade det varit mig det handlade om så hade jag nog gjort både och wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
24 januari 2008 · 8 156 Inlägg

Med 50 vittnen borde ju polisen inte haft svårt att avgöra vem som gjorde vad kan man tycka?
Borde iaf vara några "oberoende" som såg vad som hände?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Noiseprojekt
24 januari 2008 ·

Hamilton skrev:
Sandlåda för sk vuxna eller? Inget större fel på rätsystemet däremot krogbesökarna.
Kl 2 vid en korvkiosk är ju det flesta i apstadiet så man kan ju inte förvänta sig mera.

Jo tyvärr är det så!
En kompis till mig blev knivhuggen 5 meter framför Poliserna ögon, dom ingriper inte ens!
Dom visste precis vilka det var, namn adress mm men dom hämtar dom inte.
Det har fortfarande inte hänt nått! (3 år sen)

MrTobias
24 januari 2008 · 1 297 Inlägg

Som man bäddar får man ligga, va tror killen om han börjar röra i någons mat efter krogen? Alla historier har två sidor, du behöver hjälp för att inte sätta dig i våldsamma situatuationer om du förstår hur jag menar. Sen är det alltid så att det finns idioter som ska mucka gräl me stora killar. Har en kompis, världens snällaste som det alltid är någon som ska bråka när han är ute, det går nog inte att komma undan.

jonesono Personal- och beteendevetare
24 januari 2008 · 1 082 Inlägg

Bruksortsmentaliteten och neandertalism går hand i hand. Kl 2 på natten blir det än mer tydligt.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
blacken
24 januari 2008 ·

jonesono skrev:
Bruksortsmentaliteten och neandertalism går hand i hand. Kl 2 på natten blir det än mer tydligt.

Leve Neandertalaren!..cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang