Är Gas ett prisvärt ljudsystem?

Hejhoppet
6 december 2005 · 337 Inlägg

Hade tänkt att köpa Gas ljudsystem.
Är detta så kasst som alla säger???

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
MarcusMM9
6 december 2005 · 8 Inlägg

jag har själv köpt gas slutsteg och dubbla 12or och upplever de sakerna mycket bra och är väldigt nöjd för pengarna..en kompis som kopplade in dem som har mds saker sa att jag fick bättre ljud än han..så jag rekommenderar dem...

OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 december 2005 · 3 804 Inlägg

Jag upplever allt från gas väldigt illa! bättre att köpa bra grejer från början o lägga ner lite pengar på det.. än att köpa billiga grejer o ändå byta ut det för att man inte är nöjd med ljudet senare..


Bmw osv..
Earons Servicetekniker
6 december 2005 · 300 Inlägg

Det beror väl på hur kräsen man är. GAS tillverkar olika serier dom också. Enligt min synpunkt är det inget fel på silverserien,  det är ju inga värsting grejor  men ändå ganska prisvärt. Tycker jag iaf smile

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
Skyracer Skyracer
6 december 2005 · 917 Inlägg

Finns olika GAS-system. Mitt tips är att faktiskt åka och lyssna på det och bilda dig en uppfattning. Min uppfattning är att det är bra för de pengarna. smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
Semifreak
6 december 2005 · 98 Inlägg

Skulle vilja säga att jag har faktiskt haft Gas basar 2st 10"are förut.. Dom lät faktiskt riktigt okey.. Riktigt fint ljud i dom när jag satte dom på ett DLS monosteg oxå.. Men då får man iofs pynta 3000 för basarna och ett monosteg.. Men det är bra tryck i dom för 1400 eller vad dom kostar! Men det är som dom sa här uppe.. beror på hur kräsen du är! Själv är jag ganska kräsen iaf (därför jag bytte) smile

           /Mvh Andreas

Earons Servicetekniker
6 december 2005 · 300 Inlägg

Skyracer skrev:
Finns olika GAS-system. Mitt tips är att faktiskt åka och lyssna på det och bilda dig en uppfattning. Min uppfattning är att det är bra för de pengarna. smile

Mvh
Håkan

Bra förslag där! smile

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
NIzmO Ollikkala Racing
6 december 2005 · 1 724 Inlägg

Beror ju som sagt lite på vilka GAS grejer och vad man har för krav.

Hade en GAS 10" färdigbyggd låda i min gamla Polo och där lät den helt ok men när jag skaffa Saaben så lät knappt alls sen men det var pga att den lådan var till för små bilar.

Har 2st av GAS billigaste basar ligger just nu som ska hamna i Saaben sen (ska dock ha en 10" till) och med en välräknad och välbyggd låda tror jag att det kommer låta helt ok.

Ändå är jag van vid Rockford och DLS men ger GAS en chans nu wink

- Time Attack -
Hejhoppet
6 december 2005 · 337 Inlägg

Har ju en lien Goffe så det blir nog en 10'' bas.

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Earons Servicetekniker
6 december 2005 · 300 Inlägg

Det blir nog bra det. smile

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
TeQuilla
6 december 2005 · 764 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Jag upplever allt från gas väldigt illa! bättre att köpa bra grejer från början o lägga ner lite pengar på det.. än att köpa billiga grejer o ändå byta ut det för att man inte är nöjd med ljudet senare..

Allt hänger ju inte bara på elementen. Det gäller ju att man bygger resten rätt oxå.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
timpan_87
6 december 2005 · 781 Inlägg

GAS? ja hum va ska man säga? du hittar någ inte mkt som spelar bättre i den prisklasses! klart vissa grejer är rätt oki baslåderna är godkända å även 4 kanlaiga steget..

6/9orna då? hum har 2 st nu! gav 299 kr tror ja de va för dom nya på ullared.. kostar väll lite under 500 på hemsidan! spelar bra för pengarna. men lite för mkt diskant å mellan för min del.. men de är de på dom flesta 6/9or på grund av dåligt filter..

så Godkänt Ljud kan du någ få med GAS om du inte vill lägga en förmögenhet! själv kör ja MDS högtalare å basar å dom spelar kanon.. många som har imot MDS men köper man rätt grejer till rätt bil och instalera de bra kan man få de mesta å spela bra i de flesta bilar.

ingen mening å lägga 10000 kr på en sterio om man inte instalera de rätt.. då kan en sterio för kanske 5000 kr låtar bättre som är rätt instalerad.. kan tålas å tänka på.

Lycka till

Malmoe SSS -12
6 december 2005 · 3 217 Inlägg

Håll er bara borta från deras koaxialer i Alpha serien, dessa är inte direkt att rekommendera, deras 5,25" har dåliga löddningar, säger dem själv i butken när man kommer in efter ett tags roligt missbruk av högtalarna.. Deras 6x9" är inte mycket bättre men där är det mer en "tråkig" diskant! Inte diskant i min benämning!

Detta är GAS i mina ögon... Sen har alla olika öron så det är väl från person till person! Men visst, det är mycket nöje för lite pengar i förhållande till hur ett originalsystem kan låta i de äldre bilarna, lite kärlek till de systemen!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Flemm
6 december 2005 · 172 Inlägg

Som alla ovan säger, så får du mycket bra ljud för pengena...
Satsa på silver serien, som MR2_Racing säger.
Du får veldig mycket ljud för pengane.

Och viss du inte har planer om att lägga för mycket pengar i ljudet, så er GAS asbolut att rekomendera... Åk till BRL och lyssna, så fattar du vad vi mener (nesten alla då, hihi=) )

Lycka till !

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A
Hejhoppet
7 december 2005 · 337 Inlägg

Det blev GAS nu, köpte en 12'' istället för 10''. Och en Sony MP3-spelare.

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Earons Servicetekniker
7 december 2005 · 300 Inlägg

Reggin skrev:
Det blev GAS nu, köpte en 12'' istället för 10''. Och en Sony MP3-spelare.

Okej. Om du bygger lådan rätt o.s.v. så tror jag inte att du kommer att bli missnöjd smile

M.v.h / Erik

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
Hejhoppet
7 december 2005 · 337 Inlägg

Det är en färdigbyggd låda!!!  tongue
Orkar inte bygga skiten!!!

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
Stefan1973
7 december 2005 · 305 Inlägg

Har Gas i dörrarna fram och som bakhögtalare ,kör med steg också det ett gas  (bak strypta på ca 100 hz och ner)  det låter faktiskt rätt bra. 
ca 500:ing paret  . Kommer nog bli en uppgradering till fosgate lite frampå för matcha min nya baslåda . smile

men men  gas är reko prylar kanske inte de roligaste 6X9 orna  som man har spelat slut på ett gäng wink  en gick å laga  en lödning som släppte .

Earons Servicetekniker
7 december 2005 · 300 Inlägg

Reggin skrev:
Det är en färdigbyggd låda!!!  tongue
Orkar inte bygga skiten!!!

Okej! Men det funkar nog det med:)

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
jonne_audi
8 december 2005 · 45 Inlägg

de e faktiskt rätt så bra grejer min bror har 2 st gas 12or i sin bil och dom spelar faktiskt riktigt bra nästan lika bra som mina rockford 12or. som sagt mycket ljud för pengarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang