ford scorpio v6 vill helt plötsligt gå på 5 cylindrar!

bmx
25 januari 2008 · 7 100 Inlägg

mors mors!
har ett problem med forden (eller ja,den har en massa problem)
men iaf,först när vi startade den så gick den inte på alla cylindrar,och ettans cylle har ja haft problem med förut!men vi bytte kabel plus tändstift,och då gick den ett tag,men sen helt plötsligt så gick den på 5 burkar neutral
nån som har ett hum om vad de kan vara,räcker det med att bytta alla stift och kablar?
vissa stift är bytta och ny fördelar lock och rotor!

mvh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
micke7406
26 januari 2008 · 1 400 Inlägg

Byt fördelare och lock

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
Rallyhalle
26 januari 2008 · 4 299 Inlägg

E de samma cylinder som lagt av igen? Om de e någon annan så e de bara och testa med nya kablar och stift.

/Jacob

bmx
26 januari 2008 · 7 100 Inlägg

Rallyhalle skrev:
E de samma cylinder som lagt av igen? Om de e någon annan så e de bara och testa med nya kablar och stift.

/Jacob

vi bytte kabel på den som krångla förut,och då gick den ett tag!mmm ska byta alla kablar!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
iNFiNiTi Kodknäckare
26 januari 2008 · 82 Inlägg

den vill väl vara volvo efter uppköpet....

nerå men jag skulle också byta tänddelarna.

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.
rs niklas saab expert
26 januari 2008 · 248 Inlägg

bmx skrev:
mors mors!
har ett problem med forden (eller ja,den har en massa problem)
men iaf,först när vi startade den så gick den inte på alla cylindrar,och ettans cylle har ja haft problem med förut!men vi bytte kabel plus tändstift,och då gick den ett tag,men sen helt plötsligt så gick den på 5 burkar neutral
nån som har ett hum om vad de kan vara,räcker det med att bytta alla stift och kablar?
vissa stift är bytta och ny fördelar lock och rotor!

mvh

vissa stift bytte du inte alla på en gång??
sätt i de som det står i boken annars kan den gå kass med fel stift i

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
iNFiNiTi Kodknäckare
26 januari 2008 · 82 Inlägg

de missade jag... bytte du bara stiftet till cylindern som la av??? ursäkta, byt tändkablar och ALLA tändstift. aldrig bara ett tändstift. sen funkar inte det kan du försöka kolla om det är fukt i fördelarn. brukar vara ett svart streck i den då. funkar inte det så byt rotor o fördelarn också.

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.
bmx
26 januari 2008 · 7 100 Inlägg

som sagt,rotor och fördelarlock är bytta!
och vissa stift är bytta,och med min inkomst så har ja inte råd att köpa allt på engång,går en sak sönder så byter ja den bara!
ska köpa nya kablar från biltema!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
rs niklas saab expert
26 januari 2008 · 248 Inlägg

köp inte kablar på biltema vill du inte att din bil ska gå riktigt?? köp på mekonomen så det fungerar.
6 stift kostar inte mer än 150kr. jag köpte 4 st till min saab de kostade 88 kr ngk stift

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
bmx
26 januari 2008 · 7 100 Inlägg

rs niklas skrev:
köp inte kablar på biltema vill du inte att din bil ska gå riktigt?? köp på mekonomen så det fungerar.
6 stift kostar inte mer än 150kr. jag köpte 4 st till min saab de kostade 88 kr ngk stift

jo ja ska köpa kablar från biltema,alldrig haft problem med deras produkter!
okej,för ja hadde inte så jävla mkt på mej då,så därför köpte ja nån bara!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
rs niklas saab expert
26 januari 2008 · 248 Inlägg

grejar mycket med bilar å sämre kvalite än på biltema får man leta efter. verktyg har 10 års garanti det är ju bra men det är lite tråkigt att åka 13 mil varje gång man spräcker en hylsa så i längden är det bättre att satsa på kvalitets grejor så man vet att saker å ting fungerar

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
iNFiNiTi Kodknäckare
26 januari 2008 · 82 Inlägg

bmx skrev:
som sagt,rotor och fördelarlock är bytta!
och vissa stift är bytta,och med min inkomst så har ja inte råd att köpa allt på engång,går en sak sönder så byter ja den bara!
ska köpa nya kablar från biltema!

sant, och är du så dumsnål att du inte byter alla stift på en gång kan du gå där o byta stift efter stift en gång per månad. En snål ignorant person förtjänar faktiskt inte en bil som går bra. förlåt att jag säger sanningen. men har du inte ekonomi att fixa din bil ska du inte köra heller. ge fan i att tanka 500kr en månad så har du dina stift och kablar från mekonomen. liksom svenskar. världens oförskämdaste folk tycker jag., Har man inte råd ska man ge fan i att köpa saker. och har man inte råd att äga ska man inte heller äga. Svenskar - Väder som britter, Politik som sovjet och levnadssätt som Amerikanare.

Senast redigerat av iNFiNiTi (26 januari 2008)

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.
bmx
26 januari 2008 · 7 100 Inlägg

nu skiter jag i de här!!här försöker jag ta reda på va som är felet så börjar du att klaga på min ekonomi!!
jag hadde just då hämtat ut en massa delar till hojjen min,så därför hadde ja inte råd med alla tändstift!!
SNÄLLA LÅS TRÅDEN NÅN???

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Oldsmobile
26 januari 2008 · 9 Inlägg

Skit i ekonomin, BilTema ska du inte köpa tänddelar ifrån, gå till nån annan reservdelsfirma istället...Jag bytte på min gamla scorpio 2.8...med de nya tänddelarna så gick den på 4 cyl....med de gamla var den iaf sexcylindrig...det är erkänt dåliga tänddelar på Tema...låt bilen stå hellre tills du kan köpa riktiga stift och kablar. men det är bara min åsikt wink

Tjurig jävel
iNFiNiTi Kodknäckare
26 januari 2008 · 82 Inlägg

det var du själv som började klaga på ekonomin. + att kman ska aldrig kräva eller förvänta sig hjälp av andra. jag sa som jag trodde det var. och byter du alla tändstift kommer den nog gå bättre.

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.
bmx
26 januari 2008 · 7 100 Inlägg

iNFiNiTi skrev:
det var du själv som började klaga på ekonomin. + att kman ska aldrig kräva eller förvänta sig hjälp av andra. jag sa som jag trodde det var. och byter du alla tändstift kommer den nog gå bättre.

mjoo,i know,men skit i de nu tongue

aaa tror de ja med,testade och kolla kablarna med en ohm mätare,och dom såg bra ut,så ja tror på stiften!

Senast redigerat av bmx (26 januari 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
iNFiNiTi Kodknäckare
26 januari 2008 · 82 Inlägg

testa motorcraft stiften. eller NGK V

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang