Vad är detta? ser onekligen ut som om fälgen är sprucken.??

E-30
4 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Jooorå..då var det tyvärr dags igen. big_smile
Jag beställde ju tidigare extrafälgar eftersom importen av ASA fälgar numera har upphört.
Mottog idag den nya ASA Racing GT fälgen från Gummihuset. (Detta är dock EJ förorsakat av dem.)
Vad jag kan se, så är fälgkanten sprucken någon cm under lacken? (Se pilen på bilden)
Hur kan detta passera slutkontrollen hos Koreanska ASA? roll


Öppet för kommentarer....





http://www.garaget.org/gallery/archive/68151/248938_d9xiuk.jpg

Senast redigerat av E-30 (5 februari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
E-30
4 februari 2008 · 1 050 Inlägg

JB skrev:
oj då! Såg ju inte alltför roligt ut, får hoppas då att inte lacken spricker också, som det är nu så kommer det nog inte synas så mycket alls när det sitter ett däck på.
Slutkontrollen hos koreanska ASA kanske utförs av en maskin? En maskin som inte känner av en så (förhållandevis) liten defekt? Vem vet?

Tjena!

Vet ej om jag missat något? varför skulle sprickan synas mindre med ett däck på?
Sprickan är ju på den polerade ytterkanten. Den döljs ej av däcket.

Senast redigerat av E-30 (4 februari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
MarcusL #2573
4 februari 2008 · 1 489 Inlägg

Klarlacksläpp?

• Även den starka måste ta i när han skiter
E-30
4 februari 2008 · 1 050 Inlägg

MarcusL skrev:
Klarlacksläpp?

Jag tror att det är 2:a sortering som Amring kränger ut till återförsäljarna. Därav rea priset 1,425:-st.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
lillezkutt
4 februari 2008 · 58 Inlägg

ja har beställt lika dana fälgar och ska få dom i veckan.. man får väl syna dom noga när man har hämtat dom hmm

BMW 528i "e39" (2000)
MeloveGolf Vw trimmare
4 februari 2008 · 2 995 Inlägg

är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
evilaudio
4 februari 2008 · 16 195 Inlägg

MeloveGolf skrev:
är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

vissa har inget bättre för sig än att gnälla--

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
E-30
4 februari 2008 · 1 050 Inlägg

MeloveGolf skrev:
är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

Om ett visst företag levererar "spruckna fälgar" så tycker jag att det finns en mkt god anledning att varna för detta. En sprucken fälg är dessutom olaglig att framföra på allmän väg. Kan förorsaka en olycka.

Personligen, så tycker jag att det är DU som gnääälller. Varför lusläser du mina trådar om de nu är så förbannat ointressanta? Har du inget bättre för Dig? Vad tillför Du själv till forumet för konstruktiva frågor & svar? Tycker att du snackar mest i NATTMÖSSAN. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
E-30
4 februari 2008 · 1 050 Inlägg

lillezkutt skrev:
ja har beställt lika dana fälgar och ska få dom i veckan.. man får väl syna dom noga när man har hämtat dom hmm

En mycket god ide'
Kvalite'n på dessa ASA Racing GT fälgar är mycket varierande. big_smile
Har du köpt med däck eller utan?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
WeDo
4 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Njaaa, håller med lite... var tvungen att kolla vilka trådar du skapat och det verkar bara vara, antingen ASA eller gummihuset, som det ska gnällas på... Tyckte, när jag läst övriga trådar, som att du lika gärna kunde jobba hos en konkurrent till Gummihuset för det var en rejäl pajkastning i vissa trådar...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
MeloveGolf Vw trimmare
4 februari 2008 · 2 995 Inlägg

E-30 skrev:

MeloveGolf skrev:
är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

Om ett visst företag levererar "spruckna fälgar" så tycker jag att det finns en mkt god anledning att varna för detta. En sprucken fälg är dessutom olaglig att framföra på allmän väg. Kan förorsaka en olycka.

Personligen, så tycker jag att det är DU som gnääälller. Varför lusläser du mina trådar om de nu är så förbannat ointressanta? Har du inget bättre för Dig? Vad tillför Du själv till forumet för konstruktiva frågor & svar? Tycker att du snackar mest i NATTMÖSSAN. big_smile

öhhh? ok vart gnäller jag mitt inlägg förstod inte riktigt vart jag gnäller? om det är nån som gnäller så är det väll killen som startar massa trådar om en och samma sak hela tiden? jag gnäller inte alls bara ställde en fråga precis som en vanlig människa brukar göra sen att du tar åt dig så hårt är bara löjligt kolla din statistik och ditt galleri så förstår du VARFÖR jag frågade...

skilj på frågor och gnäll nästa gång och jag lusläser inte dina trådar läste tråd nr 1 och 2 sen räckte det med rubrikerna för min del....ta det lugnt med att hoppa på folk också så blir det lite trevligare stämning också...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
fegen Avstängd
4 februari 2008 · 57 Inlägg

Om nu ASA/ACE är så dåliga, varför envisas man att köpa dom? heter det inte "man får det man betalar för". bara en tanke!

Sport eller comfort!
WeDo
4 februari 2008 · 3 390 Inlägg

E-30 skrev:

MeloveGolf skrev:
är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

Om ett visst företag levererar "spruckna fälgar" så tycker jag att det finns en mkt god anledning att varna för detta. En sprucken fälg är dessutom olaglig att framföra på allmän väg. Kan förorsaka en olycka.

Personligen, så tycker jag att det är DU som gnääälller. Varför lusläser du mina trådar om de nu är så förbannat ointressanta? Har du inget bättre för Dig? Vad tillför Du själv till forumet för konstruktiva frågor & svar? Tycker att du snackar mest i NATTMÖSSAN. big_smile

Håller med föregående talare... Varför fortsätta köpa dessa fälgar ?  Och anledningen till misstanke om att du bara vill smutskasta är kanske, som redan sagts, att du inte har någon bil uppladdad utan bara 4 bilder i galleri på "förstörda" fälgar och skapar enbart trådar som hackar på antingen Asa eller gummihuset...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
E-30
4 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Vad som har behandlats i tidigare inlägg om Gummihuset kontra ASA, det får stå för sig.

Denna tråden handlar om en nylevererad ASA fälg som är sprucken, är detta något man bör blunda för som kund? Eller bör man reklamera fälgen?
Vad kan hända om man kör med en sprucken fälgkant?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
tecman
4 februari 2008 · 1 741 Inlägg

*suckar* Klart som fan man reklamerar en sprucken fälg! allt som är trasigt då man får det reklamerar man! Så enkelt är det. Skulle inte ens orka dra upp en tråd för nåt sånt.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
E-30
4 februari 2008 · 1 050 Inlägg

tecman skrev:
*suckar* Klart som fan man reklamerar en sprucken fälg! allt som är trasigt då man får det reklamerar man! Så enkelt är det. Skulle inte ens orka dra upp en tråd för nåt sånt.

Aha...Så man är inte extra GNÄLLIG om man reklamerar fälgen? big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
evilaudio
4 februari 2008 · 16 195 Inlägg

E-30 skrev:

tecman skrev:
*suckar* Klart som fan man reklamerar en sprucken fälg! allt som är trasigt då man får det reklamerar man! Så enkelt är det. Skulle inte ens orka dra upp en tråd för nåt sånt.

Aha...Så man är inte extra GNÄLLIG om man reklamerar fälgen? big_smile

allt hänger ju på om du själv anser att du vill de elle inte..   smile


om du anser att de e värt "mödan" me tanke på pris å så..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
lillezkutt
4 februari 2008 · 58 Inlägg

E-30 skrev:

lillezkutt skrev:
ja har beställt lika dana fälgar och ska få dom i veckan.. man får väl syna dom noga när man har hämtat dom hmm

En mycket god ide'
Kvalite'n på dessa ASA Racing GT fälgar är mycket varierande. big_smile
Har du köpt med däck eller utan?

utan däck

BMW 528i "e39" (2000)
-Claesson-
4 februari 2008 · 133 Inlägg

MeloveGolf skrev:
är du anställd av något företag för att leta fel? du har skapat säkert 10trådar med gnäll,varningar osv
om just ASA fälgar..

Word!

Från Landet...
twin_cam Smålänning
4 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Reklamera fälgen. Jag menar, hur svårt är det?

Tror att de flesta härinne köper fälgar dom tycker är snygga. Tillverkas kanske 1 000 000 stycken fälgar, och då är det nästan omöjligt att alla ska vara felfria, särskilt om priset skall hållas nere.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang