Vad är detta? ser onekligen ut som om fälgen är sprucken.??

turbotompa fritidsprofessor
14 februari 2008 · 1 197 Inlägg

E-30 skrev:
Samtliga fälgar som jag tidigare köpt har varit "SPLITT NYA" (ej demo eller reklamation)
Skadorna som upptäckts, har blivit i samband med monteringen av däcket, när jag sedan reklamerat
mina skadade fälgar, så anonnseras de istället ut som nya Demofälgar?? roll

Kan även tillägga att den "spruckna" fälgen numera är utbytt. (den gick visst till skrot) big_smile

Bra!, då kanske vi slipper höra ditt gnäll för denna gång... O till nästa gång, skriv istället ett argt brev med bilder o allt som du sedan äter upp så känns det säkert bättre, åtminstone för oss som slipper gnället.. lol

E-30
14 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Köper man en ny produkt i butik till ordinarie pris, så ska man som kund kunna förvänta sig att få en felfri vara. Det finns annars fastställda lagar som reglerar kundens rätt i detta fallet. wink
Handlar det om "DOLD" 2:a sortering eller bristfällig produktion, så får dessa varor EJ saluföras som felfria produkter.

Om man godtager en sprucken fälg utan att kräva utbyte av densamma, så är man väl snarare DUM istället för GNÄLLIG. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
E-30
14 februari 2008 · 1 050 Inlägg

turbotompa skrev:

E-30 skrev:
Samtliga fälgar som jag tidigare köpt har varit "SPLITT NYA" (ej demo eller reklamation)
Skadorna som upptäckts, har blivit i samband med monteringen av däcket, när jag sedan reklamerat
mina skadade fälgar, så anonnseras de istället ut som nya Demofälgar?? roll

Kan även tillägga att den "spruckna" fälgen numera är utbytt. (den gick visst till skrot) big_smile

Bra!, då kanske vi slipper höra ditt gnäll för denna gång... O till nästa gång, skriv istället ett argt brev med bilder o allt som du sedan äter upp så känns det säkert bättre, åtminstone för oss som slipper gnället.. lol

Hehe..det finns visst ett "STORT INTRESSE" av att ta del av mitt s.k gnäll. smile såg att tråden genererat drygt 1.460 visningar. Tyder onekligen på ett visst intresse. big_smile
Många har skickat PM och tackat för den upplysande informationen om ASA fälgarnas brister, roligt att så många uppskattar informationen. (som vissa uppfattar som gnäll) wink

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
turbotompa fritidsprofessor
14 februari 2008 · 1 197 Inlägg

Klart man reklamerar! Men varför kackla runt på massa forum och trumpeta ut hur dåliga leverantörer o fälgar är och hur orättvist behandlad du blir m.m...

I den mailkonversation med gummihuset som du la upp tidigare i forumet kunde man utläsa klart o tydligt att dom var riktigt trötta på dej, verkade inte spela nån roll vad dom än erbjöd dej för ersättning för att du skulle ge dig.. så tydligen är du en gnällig f*n, en sån som aldrig blir nöjd..

Och sen att du fortsätter att handla fälgar av samma märke och från samma leverantör och sedan fortsätter att gnälla om defekter visar tecken på att du är korkad också!

E-30
14 februari 2008 · 1 050 Inlägg

turbotompa skrev:
Klart man reklamerar! Men varför kackla runt på massa forum och trumpeta ut hur dåliga leverantörer o fälgar är och hur orättvist behandlad du blir m.m...

I den mailkonversation med gummihuset som du la upp tidigare i forumet kunde man utläsa klart o tydligt att dom var riktigt trötta på dej, verkade inte spela nån roll vad dom än erbjöd dej för ersättning för att du skulle ge dig.. så tydligen är du en gnällig f*n, en sån som aldrig blir nöjd..

Och sen att du fortsätter att handla fälgar av samma märke och från samma leverantör och sedan fortsätter att gnälla om defekter visar tecken på att du är korkad också!

Om Gummihuset var trötta på mig, så var det väl inget emot hur trött & besviken jag var på dem. De fick till slut tvingas att göra rätt för sig, då ARN grep in och läste lagen för dem. big_smile

Att jag sedan kompletterade med en extrafälg, var p.g.a att fälgen iniom kort ej längre kommer att finnas tillgänglig i Sverige. Att jag köpte/betalade för fälgen hos Gummihuset spelar ingen roll, fälgen levererades ju ändå från Amring. Detta oavsett vart i Sverige jag köper den.

Det sista fula påhoppet i ditt inlägg är ej värt att kommentera. lol

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
WeDo
14 februari 2008 · 3 390 Inlägg

E-30 skrev:

turbotompa skrev:

E-30 skrev:
Samtliga fälgar som jag tidigare köpt har varit "SPLITT NYA" (ej demo eller reklamation)
Skadorna som upptäckts, har blivit i samband med monteringen av däcket, när jag sedan reklamerat
mina skadade fälgar, så anonnseras de istället ut som nya Demofälgar?? roll

Kan även tillägga att den "spruckna" fälgen numera är utbytt. (den gick visst till skrot) big_smile

Bra!, då kanske vi slipper höra ditt gnäll för denna gång... O till nästa gång, skriv istället ett argt brev med bilder o allt som du sedan äter upp så känns det säkert bättre, åtminstone för oss som slipper gnället.. lol

Hehe..det finns visst ett "STORT INTRESSE" av att ta del av mitt s.k gnäll. smile såg att tråden genererat drygt 1.460 visningar. Tyder onekligen på ett visst intresse. big_smile
Många har skickat PM och tackat för den upplysande informationen om ASA fälgarnas brister, roligt att så många uppskattar informationen. (som vissa uppfattar som gnäll) wink

Antalet besökare är väl inte det intressesanta, utan alla svar i tråden ??? Och vad jag kan se så är övervägande delen av alla svarande bara trötta på ditt gnäll... Har inte sett så mkt "Tack för infon" svar... Och kom inte med något "Men jag har iaf fått 154 tack-PM" för det är inget vi kan ta del av eller du kan bevisa....

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
WeDo
14 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Och sen tycker jag inte du svarat riktigt varför du hela tiden fortsätter handla samma märke av samma företag trots att du aldrig blir nöjd med vad du får ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Greatsnyggo saabtok
14 februari 2008 · 1 306 Inlägg

Att man  orkar .....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Frosted
14 februari 2008 · 1 878 Inlägg

reklamera skiten då.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
olirc
14 februari 2008 · 245 Inlägg

Tack för infon! Ni som skriver att man får vad man betalar för förstår jag mig inte på då man kan begära en felfri vara även om man betalar 1:- för en fälg (var nu den finns?) för nog vill man ha valuta för pengarna?

E-30
14 februari 2008 · 1 050 Inlägg

WeDo skrev:
Och sen tycker jag inte du svarat riktigt varför du hela tiden fortsätter handla samma märke av samma företag trots att du aldrig blir nöjd med vad du får ?

Vem har sagt att jag inte är nöjd? Jag har efter div, besvär fått fram fem stycken "helt felfria" fälgar.
Jag kan ej bli mer nöjd. big_smile

Sedan, så tycker jag att fälg-urvalet är mkt begränsat, det mesta ser ut som gamla 70-80 tals fälgar. Därför var valet mkt lätt för mig, kan ej tänka mig en stilrenare fälg än ASA Imola (Racing GT) Den fälgen har både stil & klass. Samt till ett helt oslagbart pris. wink

Senast redigerat av E-30 (14 februari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
WeDo
14 februari 2008 · 3 390 Inlägg

E-30 skrev:

WeDo skrev:
Och sen tycker jag inte du svarat riktigt varför du hela tiden fortsätter handla samma märke av samma företag trots att du aldrig blir nöjd med vad du får ?

Vem har sagt att jag inte är nöjd? Jag har efter div, besvär fått fram fem stycken "helt felfria" fälgar.
Jag kan ej bli mer nöjd. big_smile

Sedan, så tycker jag att fälg-urvalet är mkt begränsat, det mesta ser ut som gamla 70-80 tals fälgar. Därför var valet mkt lätt för mig, kan ej tänka mig en stilrenare fälg än ASA Imola (Racing GT) Den fälgen har både stil & klass. Samt till ett helt oslagbart pris. wink

Jooo, men med tanke på alla "klaga på" trådar om Asa och Gummihuset som du skapat så fick jag bara av någon konstig anledning för mig det...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
E-30
14 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Vad fick Du för Dig??
Vilka är "ALLA" de trådarna jag skapat om ASA & Gummihuset??
Vad är det likaså som Du finner orimligt i mitt bemötande av en återförsäljare som vägrar att följa konsumentköplagen? Trots att han sålt 2:a sorteringsvaror till fullpris?

Senast redigerat av E-30 (14 februari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
WeDo
14 februari 2008 · 3 390 Inlägg

E-30 skrev:
Vad fick Du för Dig??
Vilka är "ALLA" de trådarna jag skapat om ASA & Gummihuset??
Vad är det likaså som Du finner orimligt i mitt bemötande av en återförsäljare som vägrar att följa konsumentköplagen? Trots att han sålt 2:a sorteringsvaror till fullpris?

E-30 skrev:

MarcusL skrev:
Klarlacksläpp?

Jag tror att det är 2:a sortering som Amring kränger ut till återförsäljarna. Därav rea priset 1,425:-st.

Fullpris ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=71618

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=70599

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=66989

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63928

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
E-30
14 februari 2008 · 1 050 Inlägg

Men vart är "ALLA" de trådarna som jag startat?? Jag kan endast hitta tre stycken? den 4:e som du refererar till är ju ett svar på att allt ordnat sig till slut. Tycker Du att detta är MASSOR ?

Priset 1,425:- har jag betalat för 1st fälg, de övriga fyra kostade 1.750:-stycket.
Likaså är priset 1,425:- ett reducerat fullpris för en helt ny fälg, samma sorts fälg i DEMO kostar endast 1.225:-

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
WeDo
14 februari 2008 · 3 390 Inlägg

Tack för detta mail btw... moget big_smile

E-30 från Garaget.org har skickat ett meddelande till dig. Du kan svara till E-30 genom att svara på detta e-postmeddelande. Meddelandet lyder:

----------------------------------------------------------------------- Du rörmockarn, ta och coola ned dig lite va, tycker att Du kastar lite väl mkt skit ? Du om någon framstår som en riktig 1:a klassens: GNÄLLSPIK. GNÄLL-GNÄLL-GNÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLL. Uhuuuuu!!!!! Forsätt Du och släng skit i kloakerna där du har ditt jobb, Stackars jävel.   Mvh E-30

----------------------------------------------------------------------- -- GARAGET.org E-posttjänst



Säger bara vad jag tycker.... Sen jobbar inte en fastighetstekniker i kloakerna... men men... lämnar detta nu...

Over and out !

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
chrizz Administratör
14 februari 2008 · 11 790 Inlägg

Och med det avslutar vi också tråden tycker jag.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang