Sålt bil nu har köparen funnit fel! Hjälp mig!!

dudde008 Någon Form Av Proffs
7 februari 2008 · 214 Inlägg

ring konsumentverket!!! dom kan allt det där! jag tror inte du har skyldighet att hjälpa honom, när det gäller begagnat så ska köparen vara väldigt uppmärksammad!!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!
BMW E36 LIMO "The Green Hell" (1997)
henkebenke
7 februari 2008 · 1 703 Inlägg

Vad kan man förutsätta om man köper en begagnad bil för 30000:-? Det är ju som att köpa grisen i säcken. Att komma efteråt och kräva massa saker är ju mest bara löjligt!

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
MeloveGolf Vw trimmare
7 februari 2008 · 2 995 Inlägg

snackcalahan skrev:
Köparen sa jag åt att jag inte tänkte betala något åt. Berätta för honom att det va en gammal bil med många mil på mätaren, han va lugn men sa att han fick se om han drog upp det här i rätten.

han vill bara skrämmas kommer inte hända nånting han vet själv att det 0% chans att vinna....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
snackcalahan
7 februari 2008 · 482 Inlägg

jo antagligen ville han bara försöka å se om det gick sen vart han besviken o försöke skrämmas men man vet aldrig.

just real power
no turbo shit
master_lars
7 februari 2008 · 1 180 Inlägg

Inte fan ska det var högre atomsfärers tryck bakom kamremskåpan, skulle det ha varit så hade de väl inte gjort den i plast!?! Det enda som det ska vara bakom kamremskåpan är TORRT från olja och likande glatta vätskor.

Sen har ju bilen sålts i BEFINTLIGT SKICK, det är ju inte din uppgift att finna alla felen på bilen, utan köparens, visst, vissa fel som man vet om som kan ha avgjort köpet måste man berätta, men annars så är det upp till köparen. Du har ju inte brytit någon kontrakt (köpehandlingen) och därav har du ryggen fri. Förutsatt att det du skrivit här är sanning, vilket jag ABSOLUT inte tvekar på!!!

master_lars
7 februari 2008 · 1 180 Inlägg

snackcalahan skrev:
Hej
Har nyss prata med köparen och konsument ombudsmannen

Ombudsmannen sa att han kommer få det väldigt svårt att få som han vill då bilen va begagnad och att man hade en väldigt stor undersökningsplikt. Det va endast om jag garanterat att just den delen va okej som han skulle ha en chans.

Köparen sa jag åt att jag inte tänkte betala något åt. Berätta för honom att det va en gammal bil med många mil på mätaren, han va lugn men sa att han fick se om han drog upp det här i rätten.

Det kommer aldrig att komma upp i rätten, detta på grund av att du inte gjort något fel, samt att det handlar om sk. småören, mao för lite pengar för att det skall komma upp till högre instans.. Skulle köparen gå till en advokat, så kommer denne att säga att det inte är någon idé då du inte begått kontraktsbrott eller döljt några allvarliga fel som skulle inverka på köpet. Ansvaret ligger på köparen att kontrollera att vara är reko.

Ett tips, kolla upp Köplagen i Handelsbalken i Sveriges rikes lag, där står allt som du behöver veta.

GurraG INGET ANNAT!!
7 februari 2008 · 1 725 Inlägg

Jag tror nog du kan sitta ganska fri då han verkar ha börjat inse att han inte har mycke chans att vinna.. lycka till iallafall

snackcalahan
7 februari 2008 · 482 Inlägg

master_lars skrev:

snackcalahan skrev:
Hej
Har nyss prata med köparen och konsument ombudsmannen

Ombudsmannen sa att han kommer få det väldigt svårt att få som han vill då bilen va begagnad och att man hade en väldigt stor undersökningsplikt. Det va endast om jag garanterat att just den delen va okej som han skulle ha en chans.

Köparen sa jag åt att jag inte tänkte betala något åt. Berätta för honom att det va en gammal bil med många mil på mätaren, han va lugn men sa att han fick se om han drog upp det här i rätten.

Det kommer aldrig att komma upp i rätten, detta på grund av att du inte gjort något fel, samt att det handlar om sk. småören, mao för lite pengar för att det skall komma upp till högre instans.. Skulle köparen gå till en advokat, så kommer denne att säga att det inte är någon idé då du inte begått kontraktsbrott eller döljt några allvarliga fel som skulle inverka på köpet. Ansvaret ligger på köparen att kontrollera att vara är reko.

Ett tips, kolla upp Köplagen i Handelsbalken i Sveriges rikes lag, där står allt som du behöver veta.

Tror inte heller han kommer gå vidare med det kostar alldeles för mycket om han inte säkert vinner, som verkar svårt för honom då allt har gått rätt till. har kollat i köplagen jag tolkar det som att jag skulle gå fri men får se vad som händer nu kommer uppdater om det blir någon fortsättning på det här

just real power
no turbo shit
fordelvis Ford Racing
7 februari 2008 · 479 Inlägg

Lycka till säger jag bara.......Till han som köpte bilen.

Ja Just!
fordelvis Ford Racing
7 februari 2008 · 479 Inlägg

fordelvis skrev:
Lycka till säger jag bara.......Till han som köpte bilen.

4månader också..!? Kanske ska köpa mig en bil och köra hårt som fa* och lämna tillbaka med diverse fel..?!

Ja Just!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang