Två 08-citat :)

zwich Saab raggare : )
8 februari 2008 · 887 Inlägg

Finns säkert nån fin tråd för roliga situvationer.. så hänvisa gärna dit innan ni börjar grymta ;P


Men iaf.. jag jobbar på OKQ8 och där får man höra rätt roliga saker, men nu på sistone har jag hört 2 lite extra fina grejjer.

1. En väldigt blond tjej , finaste klädmärkerna.. 2 hg smink i fejjan står o tankar ute på plan, och kommer in snackandes i telefon.. Hon pratar med groooov östermalms-dialekt och nochalant ( de stavas så...8-)) pratar i telefonen medans hon betalar och jag tjuvlyssnade..

Stockholm - Norrtälje körde hon ... ( ca 7-8mi )

"... assåååh.. jag körde 50km/h hela vägen från stockholm hit HEEELA motorvägen..! .. Haha jaag VET de va helt sjukt .. asså.. jag körde så sakta för assååh jag såg INGENTING.. haha jag VET.. för assååh.. jag vet inte hur man sätter på helljusen på min bil ..asså.. de fick jag inte lära mig på trafikskolan! "...

jag höll på o dö-situvation 1 .. big_smile

2. Lite tidigare i veckan tog jag emot en lastbil ( vi hyr ut bilar etc ) och de som hade hyrt var 50+ tanter som var väldigt upprörda över att spolarvätskan var slut i den..
jag sa - Okej då får jag be om ursäkt om för det, det ska självklart vara fullt när man hämtar ut..
Ena damen - AH det är ju typiskt såhär på landet..
jag -- hah okeej?.. men ni kunde ju svängt in på nån mack o köpt o så hade vi sjävlklart gett er pengar.
damen igen - VART DÅ?!.. mitt i skogen eller?!!.. 
Så drog hon till med.. " alltså ingen spolarvätska.. TYYYPISKT lantisar!!"

näradöden-skratt-attack nr 2 big_smile



Dom va säkert roligare om man va där.. men ni får försöka leva er in i det.. Och dela gärna med er med roliga situvationer big_smile jag va tvungen o skriva av mig de där bara big_smile

Turbo.. Because Im worth it :)
Westergren Large Cap
8 februari 2008 · 1 816 Inlägg

Hahah! ;D

Rejad Maskin stundent!
8 februari 2008 · 218 Inlägg

hahaha va i helvete? kunde du hålla dej för skratt när kärringarna gick på om spolarvätskan? tror inte jag hade kunnat göra de tongue

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
zwich Saab raggare : )
8 februari 2008 · 887 Inlägg

Rejad skrev:
hahaha va i helvete? kunde du hålla dej för skratt när kärringarna gick på om spolarvätskan? tror inte jag hade kunnat göra de tongue

haha ne jag garva o gick ut för o tanka upp den.. drog en liten fin.. " haha a men herrreeguud " o gick ^^

Turbo.. Because Im worth it :)
Hee-Maan
9 februari 2008 · 3 113 Inlägg

hahaha.. lantis som inte kan byta spolarvätska själva? tongue jag menar, behöver man ens en manual till det?

dock blondinen med helljus-problemet är ju inget att göra åt.. fall hon för en gångs skull skulle läsa i manualen skulle hon säkert rycka i handbromsen istället.

rätt roligt å jobba på en mack antar jag smile man har ju hört en massa idiot-historier kan man ju säga tongue

Senast redigerat av cebT (9 februari 2008)

Semper Fi
Pikey
9 februari 2008 · 2 283 Inlägg

Jobbar i mina föräldrars ICA affär ibland och kan höra en del skoj, kommer dock inte på några nu.

R.I.P. Michael Jackson!
Aga_Diff Bärs!
9 februari 2008 · 3 456 Inlägg

zwich skrev:
Finns säkert nån fin tråd för roliga situvationer.. så hänvisa gärna dit innan ni börjar grymta ;P


Men iaf.. jag jobbar på OKQ8 och där får man höra rätt roliga saker, men nu på sistone har jag hört 2 lite extra fina grejjer.

1. En väldigt blond tjej , finaste klädmärkerna.. 2 hg smink i fejjan står o tankar ute på plan, och kommer in snackandes i telefon.. Hon pratar med groooov östermalms-dialekt och nochalant ( de stavas så...8-)) pratar i telefonen medans hon betalar och jag tjuvlyssnade..

Stockholm - Norrtälje körde hon ... ( ca 7-8mi )

"... assåååh.. jag körde 50km/h hela vägen från stockholm hit HEEELA motorvägen..! .. Haha jaag VET de va helt sjukt .. asså.. jag körde så sakta för assååh jag såg INGENTING.. haha jag VET.. för assååh.. jag vet inte hur man sätter på helljusen på min bil ..asså.. de fick jag inte lära mig på trafikskolan! "...

jag höll på o dö-situvation 1 .. big_smile

2. Lite tidigare i veckan tog jag emot en lastbil ( vi hyr ut bilar etc ) och de som hade hyrt var 50+ tanter som var väldigt upprörda över att spolarvätskan var slut i den..
jag sa - Okej då får jag be om ursäkt om för det, det ska självklart vara fullt när man hämtar ut..
Ena damen - AH det är ju typiskt såhär på landet..
jag -- hah okeej?.. men ni kunde ju svängt in på nån mack o köpt o så hade vi sjävlklart gett er pengar.
damen igen - VART DÅ?!.. mitt i skogen eller?!!.. 
Så drog hon till med.. " alltså ingen spolarvätska.. TYYYPISKT lantisar!!"

näradöden-skratt-attack nr 2 big_smile



Dom va säkert roligare om man va där.. men ni får försöka leva er in i det.. Och dela gärna med er med roliga situvationer big_smile jag va tvungen o skriva av mig de där bara big_smile

lol

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Noiseprojekt
9 februari 2008 ·

Har 2st till 08 kommentarer...
Hände kompisen på en camping på Gotland för 2 år sen.

"16åring stockholmtjej: Hur gammal är bussen? är den typ jättegammal, typ 70-tal?
kompisen: nej det är en -91a
16 åringen: amen guud asså, lika gammal som miiig!!"

"16åringens kompis: har ru sett hur det lyser o flarrerna?
16åringen: bergis en lampa under!"

LocKtar Herr
9 februari 2008 · 1 722 Inlägg

zwich skrev:
Finns säkert nån fin tråd för roliga situvationer.. så hänvisa gärna dit innan ni börjar grymta ;P


Men iaf.. jag jobbar på OKQ8 och där får man höra rätt roliga saker, men nu på sistone har jag hört 2 lite extra fina grejjer.

1. En väldigt blond tjej , finaste klädmärkerna.. 2 hg smink i fejjan står o tankar ute på plan, och kommer in snackandes i telefon.. Hon pratar med groooov östermalms-dialekt och nochalant ( de stavas så...8-)) pratar i telefonen medans hon betalar och jag tjuvlyssnade..

Stockholm - Norrtälje körde hon ... ( ca 7-8mi )

"... assåååh.. jag körde 50km/h hela vägen från stockholm hit HEEELA motorvägen..! .. Haha jaag VET de va helt sjukt .. asså.. jag körde så sakta för assååh jag såg INGENTING.. haha jag VET.. för assååh.. jag vet inte hur man sätter på helljusen på min bil ..asså.. de fick jag inte lära mig på trafikskolan! "...

jag höll på o dö-situvation 1 .. big_smile

2. Lite tidigare i veckan tog jag emot en lastbil ( vi hyr ut bilar etc ) och de som hade hyrt var 50+ tanter som var väldigt upprörda över att spolarvätskan var slut i den..
jag sa - Okej då får jag be om ursäkt om för det, det ska självklart vara fullt när man hämtar ut..
Ena damen - AH det är ju typiskt såhär på landet..
jag -- hah okeej?.. men ni kunde ju svängt in på nån mack o köpt o så hade vi sjävlklart gett er pengar.
damen igen - VART DÅ?!.. mitt i skogen eller?!!.. 
Så drog hon till med.. " alltså ingen spolarvätska.. TYYYPISKT lantisar!!"

näradöden-skratt-attack nr 2 big_smile



Dom va säkert roligare om man va där.. men ni får försöka leva er in i det.. Och dela gärna med er med roliga situvationer big_smile jag va tvungen o skriva av mig de där bara big_smile

Bra liv, skjut mej.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Madhouse
9 februari 2008 · 1 079 Inlägg

Var ute och åkte bil med ett par stockholmare så sprang en hare över vägen och sparkade/sprattlade till som de brukar göra i luften, och en av stockholmarna vräker ur sig "kolla asså värsta karateharen"

Senast redigerat av Madhouse (9 februari 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Mäki Långsam Perfektionist
9 februari 2008 · 4 800 Inlägg

Madhouse skrev:
Var ute och åkte bil med ett par stockholmare så sprang en hare över vägen och sparkade/sprattlade till som de brukar göra i luften, och en av stockholmarna vräker ur sig "kolla asså värsta karateharen"

Hahahaa lol Bästa på länge!!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Urkas Kräsen grafiker
9 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Madhouse skrev:
Var ute och åkte bil med ett par stockholmare så sprang en hare över vägen och sparkade/sprattlade till som de brukar göra i luften, och en av stockholmarna vräker ur sig "kolla asså värsta karateharen"

Och det är bara stockholmare som säger såna saker?

Whine whine!
decib3L Körv
9 februari 2008 · 3 535 Inlägg

Såklart det inte är smile Men alltid roligt att leka med stereotyper big_smile

Truckdriving Man
JettaJenny
9 februari 2008 · 4 Inlägg

två blondiner i västerås stod och kollade på en skyline
-shyssta fälgar! och vinge!
-är det en GTI?

hoho! big_smile

Stoppa dödandet på våra vägar
Kör på trottoaren!!!
NJ_
9 februari 2008 · 2 118 Inlägg

Urkas skrev:

Madhouse skrev:
Var ute och åkte bil med ett par stockholmare så sprang en hare över vägen och sparkade/sprattlade till som de brukar göra i luften, och en av stockholmarna vräker ur sig "kolla asså värsta karateharen"

Och det är bara stockholmare som säger såna saker?

Jaaa ! det är bara dom som är dumma nog.....

D.i.l.l.i.g.a.f
Ellertz Norrlänning
11 februari 2008 · 1 453 Inlägg

haha vilka klockrena sthlmare smile  men vissa norrlänningar är liter idiotiska också, stog en tjej och tankade bakom mig häromdagen, för de första så tog de säkert 5 minuter för henne att få upp tanklocket, sen när hon tankat klart så glömde hon stänga av, så när hon drog ut slangen ur bilen så fortsatte soppan att forsa, de slutade med att hon duschade bilen plus spillde bra mkt på sin kompis, sen till den klockrena kommentare... " Men faaaaaannh!!!!! De här är ju inte diesel.... hon hade tankat 95 i en v70 D5, troligtvis pappas tongue  Det hela slutade med att hon gick in och skällde ut han som jobbade.. Sen så la ja mig i baksätet och skrattade ett tag innan ja kunde åka hem smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Urkas Kräsen grafiker
11 februari 2008 · 1 775 Inlägg

NJ_ skrev:

Urkas skrev:

Madhouse skrev:
Var ute och åkte bil med ett par stockholmare så sprang en hare över vägen och sparkade/sprattlade till som de brukar göra i luften, och en av stockholmarna vräker ur sig "kolla asså värsta karateharen"

Och det är bara stockholmare som säger såna saker?

Jaaa ! det är bara dom som är dumma nog.....

Ja, eftersom du säger så så stämmer det nog.

Whine whine!
precision
11 februari 2008 · 2 652 Inlägg

Ellertz skrev:
haha vilka klockrena sthlmare smile  men vissa norrlänningar är liter idiotiska också, stog en tjej och tankade bakom mig häromdagen, för de första så tog de säkert 5 minuter för henne att få upp tanklocket, sen när hon tankat klart så glömde hon stänga av, så när hon drog ut slangen ur bilen så fortsatte soppan att forsa, de slutade med att hon duschade bilen plus spillde bra mkt på sin kompis, sen till den klockrena kommentare... " Men faaaaaannh!!!!! De här är ju inte diesel.... hon hade tankat 95 i en v70 D5, troligtvis pappas tongue  Det hela slutade med att hon gick in och skällde ut han som jobbade.. Sen så la ja mig i baksätet och skrattade ett tag innan ja kunde åka hem smile

haahaha

Volvo Knugen The one and only
11 februari 2008 · 1 091 Inlägg

Ellertz skrev:
haha vilka klockrena sthlmare smile  men vissa norrlänningar är liter idiotiska också, stog en tjej och tankade bakom mig häromdagen, för de första så tog de säkert 5 minuter för henne att få upp tanklocket, sen när hon tankat klart så glömde hon stänga av, så när hon drog ut slangen ur bilen så fortsatte soppan att forsa, de slutade med att hon duschade bilen plus spillde bra mkt på sin kompis, sen till den klockrena kommentare... " Men faaaaaannh!!!!! De här är ju inte diesel.... hon hade tankat 95 i en v70 D5, troligtvis pappas tongue  Det hela slutade med att hon gick in och skällde ut han som jobbade.. Sen så la ja mig i baksätet och skrattade ett tag innan ja kunde åka hem smile

HAHAHA Klockrent smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Opelmadness German cars, quality and beyond
11 februari 2008 · 8 197 Inlägg

Hahaha! Det är så kul att höra att inte vi värmlänningar pratar konstigt. wink
IAF: Hörde min granne berätta en kul grej. (apropå östermalmsdialekten)

Dom var på en restaurang någonstans i STHLM, vet inte riktigt var, men det satt en riktig överklasstant vid ett bord längre bort. Ett annat par lämnade sitt bord och en servitör kommer för att plocka undan efter dom. Han börjar plocka upp tallrikar och bestick, då tanten kläcker ur sig:
-Ursäkta... Ursäkta unge man. Kan du förstå att du stööör...?
Han bara tittade på henne och fortsatte, vafan, han måste väl få göra sitt jobb.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang