V40 2,0t chipning?

_Blondie_
10 februari 2008 · 7 Inlägg

tjenna finns det någon som kan hur man kan höja laddtrycket utan att reskera något haveri typ om man kan fixa med laddregulaton ? sen udrar jag om man kan sätta på fulltryckan på 2,0t motorn? sista fundering är om någon har erfarenhet hur mycket det gör med ett chip och vart dom bästa finns? ha det gött alla oljebarn:P

"Blondie"
Volvo V70 "R" (1998)
bumpe Lastbilsmekaniker
10 februari 2008 · 3 878 Inlägg

Nu är de inte samma teknik på en 740 som på en s40 ärven att sista 2 siffrorna är samma...
På en mkodern motor så är det chip son gäller för att höja laddtrycket, inget pystrim och T-kors...

Kolla med autotech, dyrt men bra...

torpis Forummoderator
10 februari 2008 · 10 576 Inlägg

_Blondie_ skrev:
tjenna finns det någon som kan hur man kan höja laddtrycket utan att reskera något haveri typ om man kan fixa med laddregulaton ? sen udrar jag om man kan sätta på fulltryckan på 2,0t motorn? sista fundering är om någon har erfarenhet hur mycket det gör med ett chip och vart dom bästa finns? ha det gött alla oljebarn:P

läs på lite på nätet, det står massor matnyttigt... i synnerhet om 2.0t fas2...  var rädd om motorn och låt någon som kan pilla med chippnigen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang