Några som satt på sommardäck än?:)

Thorniiz
10 februari 2008 · 67 Inlägg

Är det några som har satt på sommdäcken redan?:)  är rätt sugen på att få på 19"däcken men vet ju inte alls om de blir någon mer snö eller inte. . . vad tro ni?

Super_Micke Bildrulle
10 februari 2008 · 499 Inlägg

Tog aldrig av sommardäcken ens tongue

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Syst3m
10 februari 2008 · 1 079 Inlägg

Är väl lite tidigt? Frebruari månad och snö kommer det fortfarande.

båge montör och hobby mekaniker
10 februari 2008 · 2 672 Inlägg

finns ju viss risk för snö, skulle iaf vänta till mars innan dom åker på!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
fishn
10 februari 2008 · 226 Inlägg

skulle ha väntat ett tag till ja wink

FARFAR
10 februari 2008 · 80 Inlägg

Ute och piskade evon i dag med sommarpuckarna på smile Fan +5 och helt torrt i flera dagar i dag här nu... ingen snö nånstans.

Släng på dom! Tar ju bara 20 min att skifta tillbaka om det behövs wink

John87 Stolt Volvoägare
10 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Nej, inte än på en månad eller två.

Kommer snö med några timmars förvarning och jag tänker inte köra till jobbet kl 6 en morgon med sommarsulor och snö/is.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
10 februari 2008 · 5 753 Inlägg

lägga på sommardäck nu mitt i vintern?! hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Master_J Stålmannen
10 februari 2008 · 465 Inlägg

Är väl inte ens lagligt än?

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Akakapukko
10 februari 2008 · 1 779 Inlägg

hehe mina har vart på hela vintern. har haft snö en dag denna vintern. å nu har vi runt +6-9 grader om dagarna

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
steifan DR!FTT3KN!K3R
10 februari 2008 · 10 427 Inlägg

Är intresserad av lite vårvärme så man får prova lite nya ostar (ute i god tid tongue) på 'nya' fälgarna.

Hoppas ingen i Dalarna glider omkring på sommardäck iaf, isigt & jävligt till och från häromkring.

precision
10 februari 2008 · 2 652 Inlägg

sommardäck på smile

Chrillee House/Trance diggare
10 februari 2008 · 287 Inlägg

Kört med sommardäck sen i sommras, orka byta om man bor i stan smile
Plus att våra vintrar längre ner i landet inte är nåt att bry sig om typ, thank god

beta
10 februari 2008 · 804 Inlägg

Master_J skrev:
Är väl inte ens lagligt än?

Lagen säger att vinterdäck ska vara på vid vinterväglag och enligt vv.se är vinterväglag när där är:
snö/snömod, is eller frost på någon del av vägbanan, så saltar vv tillräkligt mycket så vägarna inte fryser till får man köra med sommardäck vid minusgrader och snö bredvid vägen. cool

OnT: Sommarfälgarna har suttit på hela tiden, men bilen är fortfarande inställd i garaget.

Wanegardh Asgammal medlem.
10 februari 2008 · 2 246 Inlägg

har inte ens satt på vinterdäcken denna "vintern"..11 grader varmt och sol idag..
våren är på väg

Marcus_Turbo
10 februari 2008 · 268 Inlägg

Grannen lade på sina sommar däck idag o stod o snacka en massa,, det blir inge mer snö o kallt nu, bla bla bla tongue.. nästan så man önskar att det kommer en 15cm nästa vecka lol Hehe tongue

abe-gbg
10 februari 2008 · 83 Inlägg

Vinterdäck? va é de? smile

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
Crall julgran
10 februari 2008 · 214 Inlägg

baaki skrev:

Master_J skrev:
Är väl inte ens lagligt än?

Lagen säger att vinterdäck ska vara på vid vinterväglag och enligt vv.se är vinterväglag när där är:
snö/snömod, is eller frost på någon del av vägbanan, så saltar vv tillräkligt mycket så vägarna inte fryser till får man köra med sommardäck vid minusgrader och snö bredvid vägen. cool

OnT: Sommarfälgarna har suttit på hela tiden, men bilen är fortfarande inställd i garaget.

Är det inte 5 grader som gäller? Om de är under 5 grader räknas det som vinterväglag.

Knerten Metallica or die
10 februari 2008 · 108 Inlägg

har kört med mina blanka vinterhjul sen i sommras tongue

Masaru hater
10 februari 2008 · 656 Inlägg

Har pysslat med bilen hela vintern så, no need for vinterhjul här inte!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang