bakhjulsdriven vass, billig första bil ??!

Rille0
12 februari 2008 · 2 021 Inlägg

manta gsi

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Bjork OEM <3
12 februari 2008 · 6 957 Inlägg

Räkna med att laga bilfan för lika mkt du köper den för, vet nog ingen bil med effekt i den prisklassen
som håller...318i E30 pigga enligt mig, annars spara/jobba ihop 5k till så får du ju lite bättre grejor för pengarna tro?

OEM <3
steifan DR!FTT3KN!K3R
12 februari 2008 · 10 427 Inlägg

Bjork skrev:
Räkna med att laga bilfan för lika mkt du köper den för, vet nog ingen bil med effekt i den prisklassen
som håller...318i E30 pigga enligt mig, annars spara/jobba ihop 5k till så får du ju lite bättre grejor för pengarna tro?

Tror jag också, från 15000 kan man nog hitta lite fräschare bilar smile
Även om priserna inte skiljer så mycket.

Holiace
13 februari 2008 · 1 754 Inlägg

Volvo 740/240. (Näst bästa valet, billiga finns till och med i bra skick för under 10 k.

Ford Sierra DOHC (Bästa valet tror jag, 120 hk och RWD.

Opel Manta.

Senast redigerat av Holiace (13 februari 2008)

Jag kan inget om allt.
Hasselstrom
13 februari 2008 · 796 Inlägg

säger som så många andra skrivit! bmw e30!!

325erna e dock ganska dyra i försäkring...

323enrna går precis lika bra som 325erna.. de 20hk som skiljer märks inte! o pulvret räcker mer än väl till! billigare i försäkring också..

320 är går bra den med!

318 tycker jag e på gränsen till slö.. inte ISen då, den kan man jämföra med 323..

316 går ungefär som en 740..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
13 februari 2008 · 2 258 Inlägg

kolla mercedes 190 med 2,3 liters motorn.. Den är pigg och billig o äga smile
reservdelar finns i mängder på skroten, o de är inte överdrivet dyra..

Sump Runk Rätt O Slätt!
Holiace
13 februari 2008 · 1 754 Inlägg

HyperSonica skrev:
kolla mercedes 190 med 2,3 liters motorn.. Den är pigg och billig o äga smile
reservdelar finns i mängder på skroten, o de är inte överdrivet dyra..

Men är den "vass"?

Jag kan inget om allt.
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
13 februari 2008 · 2 258 Inlägg

Holiace skrev:

HyperSonica skrev:
kolla mercedes 190 med 2,3 liters motorn.. Den är pigg och billig o äga smile
reservdelar finns i mängder på skroten, o de är inte överdrivet dyra..

Men är den "vass"?

Beror på vad du menar med "Vass" smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
snackcalahan
13 februari 2008 · 482 Inlägg

camaro67 skrev:

snackcalahan skrev:
sattsa på en vanlig bil typ 740 gl o trimma lite , finns mycket att hänga på så man får ut mer effekt och det ä lätt mekat. Dess utom är det nästan omöjligt att inte köra med bred ställ när det blir lite halt tongue lätt i röven ...

lönt att trimma en sur4a:a utan turbo.. Jag säger omega 3000 big_smile

Nja har man kunande o tid så kan det mycket väl va lönt att trimma en gammal b23:a går att få ut 250 + ur en sån och för runt 10k, men då är det allt jobb själv nästan smile Men va tyst om omega 3000 letar efter en fin sån själv  ... tongue

just real power
no turbo shit
Matuniz Galning =)
13 februari 2008 · 96 Inlägg

skulle valt Bmw 525(e34) helt klart. 325(e30) är betydligt dyrare

Super_Micke Bildrulle
13 februari 2008 · 499 Inlägg

Någon nämnde Scoprio V6a, Ingen direkt racer. V6an mullrar fint under huven men den är ett slagskepp. Man sitter som en kung både fram och bak, men den är mer glidare. För att inte nämna ful som stryk. Men skönare bil att köra kan man leta länge efter.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
peegee Forummoderator
13 februari 2008 · 2 924 Inlägg

snackcalahan skrev:

camaro67 skrev:

snackcalahan skrev:
sattsa på en vanlig bil typ 740 gl o trimma lite , finns mycket att hänga på så man får ut mer effekt och det ä lätt mekat. Dess utom är det nästan omöjligt att inte köra med bred ställ när det blir lite halt tongue lätt i röven ...

lönt att trimma en sur4a:a utan turbo.. Jag säger omega 3000 big_smile

Nja har man kunande o tid så kan det mycket väl va lönt att trimma en gammal b23:a går att få ut 250 + ur en sån och för runt 10k, men då är det allt jobb själv nästan smile Men va tyst om omega 3000 letar efter en fin sån själv  ... tongue

Menar du allvar att det anser det är relativt enkelt och billigt att få ut 250hk+ ur en B23 UTAN turbo???? yikes
...i så fall är det dax att du vaknar och landar på jorden igen, för det stämmer inget vidare roll



Jag röstar på BMW 6-cyl iaf....jo de kanske e lite dyrare i försäkring och reservdelar...men de är stabila och av bra kvalite om de är välskötta innan...sen går de faktiskt köra väldigt snålt och billigt!
En gammal Ford eller Opel, ja då köper du dig problem som avlöser varandra och blir mkt skruvande...

Senast redigerat av peegee (13 februari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Mr_EmCom Med.lem
13 februari 2008 · 3 759 Inlägg

Skulle jag välja, skulle det vara mellan Omega 3000, bmw 525 (precis köpt den och jag gillar den skarpt) eller nån volvo turbo.

http://www.garaget.org/video/l822pn1rdywa smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Rigg0
13 februari 2008 · 1 131 Inlägg

740 tic kanske?

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
John87 Stolt Volvoägare
13 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Rigg0 skrev:
740 tic kanske?

För max 10k?
Aldrig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Rigg0
13 februari 2008 · 1 131 Inlägg

John87 skrev:

Rigg0 skrev:
740 tic kanske?

För max 10k?
Aldrig.

eller a beror juh på hur långt den gått också.. en polare köpte en under 10'000 för inte så längesedan. El-Tacklucka, c-lås, abs, airbag, elhissar/speglar mm. Dock gått 27'000 men väldigt fräsch å går fint, så JA det går att hitta för under 10lax, kan fixa hans msn eller nått te dig om detta skulle vara svårt å tro=)

Kan juh alltid ta en kik på blocket annars

Senast redigerat av Rigg0 (13 februari 2008)

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
John87 Stolt Volvoägare
13 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Rigg0 skrev:

John87 skrev:

Rigg0 skrev:
740 tic kanske?

För max 10k?
Aldrig.

eller a beror juh på hur långt den gått också.. en polare köpte en under 10'000 för inte så längesedan. El-Tacklucka, c-lås, abs, airbag, elhissar/speglar mm. Dock gått 27'000 men väldigt fräsch å går fint, så JA det går att hitta för under 10lax, kan fixa hans msn eller nått te dig om detta skulle vara svårt å tro=)

Kan juh alltid ta en kik på blocket annars

Jag vet att det går, men jag hade inte gjort det iaf.
Du kan nog hitta en Ferrari 360 Modena för 50k också om du letar.
Sen kan man ju prata om skicket.

Skulle aldrig köpt en turbobil för så lite pengar.
Risken för att få en sönderkörd/misshandlad bil är för stor och kostnaderna efter köpet kommer överstiga priset på bilen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Rigg0
13 februari 2008 · 1 131 Inlägg

John87 skrev:

Rigg0 skrev:

John87 skrev:

För max 10k?
Aldrig.

eller a beror juh på hur långt den gått också.. en polare köpte en under 10'000 för inte så längesedan. El-Tacklucka, c-lås, abs, airbag, elhissar/speglar mm. Dock gått 27'000 men väldigt fräsch å går fint, så JA det går att hitta för under 10lax, kan fixa hans msn eller nått te dig om detta skulle vara svårt å tro=)

Kan juh alltid ta en kik på blocket annars

Jag vet att det går, men jag hade inte gjort det iaf.
Du kan nog hitta en Ferrari 360 Modena för 50k också om du letar.
Sen kan man ju prata om skicket.

Skulle aldrig köpt en turbobil för så lite pengar.
Risken för att få en sönderkörd/misshandlad bil är för stor och kostnaderna efter köpet kommer överstiga priset på bilen.

skicket på bilen skiljer sig väldigt mkt från bil till bil då dem är väldigt Individuella. Går å få en bra 740tic för 10k.. chansen finns, dock kanske inte så stor. Men letar man å testar å e envis jävel så ska det nog funka, som för min polare te.x. Säger bara det finns även om det ej är så vanligt

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
John87 Stolt Volvoägare
13 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Rigg0 skrev:
skicket på bilen skiljer sig väldigt mkt från bil till bil då dem är väldigt Individuella. Går å få en bra 740tic för 10k.. chansen finns, dock kanske inte så stor. Men letar man å testar å e envis jävel så ska det nog funka, som för min polare te.x. Säger bara det finns även om det ej är så vanligt

En snygg 740 TIC som går bra utan några fel ska inte kosta så lite.
Sätter någon ut den för så lite pengar så är något fel.
Har man tur behöver killen bara pengar, men oftast så är bilen hårt körd och/eller nära bristningsgränsen.

För 10.000 får man en rikigt snygg GLT.
Jag skulle inte satsa på en TIC med den budgeten, trots att man kan ha tur. Risken är för stor för senare utgifter.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
R0b1n hej
13 februari 2008 · 291 Inlägg

koskenkorva skrev:
ja ska ha min första bil till sommarn och har mina krav.

*bakhjulsdrift
*billig max 10000
*och så mkt klös som möjligt!!

har ju kollat lite på 740, sierra, bmw. men ni vet bäst! tack:cool:

den bästa bakhjulsdrivna jag har haft är opel omega 2.6 med 3000 kan jag startk rekommendera big_smile.. visst 150 hk i 2.6:an men fyfan va den yla när du börjar närma dig 6000 smile. omegorna är en klass för sig smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang