bakhjulsdriven vass, billig första bil ??!

Holiace
13 februari 2008 · 1 754 Inlägg
Jag kan inget om allt.
Rigg0
13 februari 2008 · 1 131 Inlägg

John87 skrev:

Rigg0 skrev:
skicket på bilen skiljer sig väldigt mkt från bil till bil då dem är väldigt Individuella. Går å få en bra 740tic för 10k.. chansen finns, dock kanske inte så stor. Men letar man å testar å e envis jävel så ska det nog funka, som för min polare te.x. Säger bara det finns även om det ej är så vanligt

En snygg 740 TIC som går bra utan några fel ska inte kosta så lite.
Sätter någon ut den för så lite pengar så är något fel.
Har man tur behöver killen bara pengar, men oftast så är bilen hårt körd och/eller nära bristningsgränsen.

För 10.000 får man en rikigt snygg GLT.
Jag skulle inte satsa på en TIC med den budgeten, trots att man kan ha tur. Risken är för stor för senare utgifter.

jaja, ibland har man tur ibland inte.. Men men, kan juh åka på ett riktigt bottennapp eller ett riktigt kapp d vet man juh inte, satsar man inget så vinner man inget.. frågan e  om man vågar ta den risken...

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
peegee Forummoderator
13 februari 2008 · 2 924 Inlägg

Rigg0 skrev:
jaja, ibland har man tur ibland inte.. Men men, kan juh åka på ett riktigt bottennapp eller ett riktigt kapp d vet man juh inte, satsar man inget så vinner man inget.. frågan e  om man vågar ta den risken...

Det är alltid en relativt stor chansning att köpa en bil för 10papp....det är ju ganska gamla och slitna bilar som avses då...mycket beror ju på hur duktig man är på att inspektera bilen i fråga.

Om man är osäker på hur man inspekterar en beg bil och vill ha en hyffsat pålitlig billig begagnad bil så får man åka till en seriös bilfirma och köpa en bil för 40-50papp, då har du bättre trygghet ....annat är det "grisen i säcken" som gäller... roll

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
r0bba_
13 februari 2008 · 53 Inlägg

Du får min 740 tic för 7000:-

gäääs
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
13 februari 2008 · 1 300 Inlägg

Jag lägger min röst på en Volvo 740 TIC.

I do it my way
twin_cam Smålänning
13 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Ford Sierra 2,0i DOHC är en riktigt kul bil, som är riktigt pigg och rolig smile Går att åka brett, otrimmad så räcker de med lite väta eller grus på vägen big_smile Lättkontrollerad med smile

I övrigt håller jag med om att Omega är ett mycket bra val. Fan underskattade bilar dom asså.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
steifan DR!FTT3KN!K3R
13 februari 2008 · 10 427 Inlägg

Får väl helt enkelt ta den fräschaste 'vassa' bakhjulsdrivna bilen i närheten.


När jag köpte min 740 GLE (för skrämmande 10500, nedprutad från 13k) så tog jag
den vettigaste bilen (var även ute efter vettiga VW Golf II osv) som fanns i närheten. tongue
Man ska inte göra det svårt för sig.

Jockefors
13 februari 2008 · 961 Inlägg

skulle inte köpa np me 6:a med dagens soppa pris.. köpte mig en bmw 530 ja.. blir nog ingen mer stor sexa heller för ja fick tanka hela dagarna.. volvo e väl inte billiga o tanka dom heller.. men är väl lite billigare iaf.. försäkringen är de en jäkla skillnad på oxå om man jämför bmw o volvo.. på min 530 betala ja 11 402 kronor per år o då hade ja halv försäkring.. betala 5 600 på en 745 gl ja hade o de var halv försäkring de oxå.. skulle satsa på volvon ja big_smile

Pure DieselPower
Zero_89
13 februari 2008 · 35 Inlägg

Opel Ascona b är inte heller helt fel, fast dom börjar bli sällsynta

International Scout 2 "Terra" (1977)
Saab 9-3 "Vector" (2008)
Bjork OEM <3
13 februari 2008 · 6 957 Inlägg

John87 skrev:

Rigg0 skrev:

John87 skrev:

För max 10k?
Aldrig.

eller a beror juh på hur långt den gått också.. en polare köpte en under 10'000 för inte så längesedan. El-Tacklucka, c-lås, abs, airbag, elhissar/speglar mm. Dock gått 27'000 men väldigt fräsch å går fint, så JA det går att hitta för under 10lax, kan fixa hans msn eller nått te dig om detta skulle vara svårt å tro=)

Kan juh alltid ta en kik på blocket annars

Jag vet att det går, men jag hade inte gjort det iaf.
Du kan nog hitta en Ferrari 360 Modena för 50k också om du letar.
Sen kan man ju prata om skicket.

Skulle aldrig köpt en turbobil för så lite pengar.
Risken för att få en sönderkörd/misshandlad bil är för stor och kostnaderna efter köpet kommer överstiga priset på bilen.

Sen kan man ha tur oxå smile
En gammal klasskompis köpte en TIC för 10k, helskinn, rullat 27k, orignal i motorn,
Addon kit m.m
Sålde den för 20k (fattar inte hur han lyckades tongue)

Bilen hade varit inom familjen sen -90, men sen är frågan hur lätt de e att få tag på en
bil som gått så länge inom famlijen? hmm

Ne, ja tkr du ska spara ca 5 k till, köpa dig en 740 GLT -88-90, tyckte sj de va en kanonbil
året om asfalt som snö!

Mvh

OEM <3
Smiley Legitimerad Lamphållare
13 februari 2008 · 369 Inlägg

John87 skrev:

Rigg0 skrev:

John87 skrev:

För max 10k?
Aldrig.

eller a beror juh på hur långt den gått också.. en polare köpte en under 10'000 för inte så längesedan. El-Tacklucka, c-lås, abs, airbag, elhissar/speglar mm. Dock gått 27'000 men väldigt fräsch å går fint, så JA det går att hitta för under 10lax, kan fixa hans msn eller nått te dig om detta skulle vara svårt å tro=)

Kan juh alltid ta en kik på blocket annars

Jag vet att det går, men jag hade inte gjort det iaf.
Du kan nog hitta en Ferrari 360 Modena för 50k också om du letar.
Sen kan man ju prata om skicket.

Skulle aldrig köpt en turbobil för så lite pengar.
Risken för att få en sönderkörd/misshandlad bil är för stor och kostnaderna efter köpet kommer överstiga priset på bilen.

Finns det någon volvo 740 tic som aldrig blivit buskörd eller smått misshandlad?smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
14 februari 2008 · 1 300 Inlägg

Smiley skrev:

John87 skrev:

Rigg0 skrev:

eller a beror juh på hur långt den gått också.. en polare köpte en under 10'000 för inte så längesedan. El-Tacklucka, c-lås, abs, airbag, elhissar/speglar mm. Dock gått 27'000 men väldigt fräsch å går fint, så JA det går att hitta för under 10lax, kan fixa hans msn eller nått te dig om detta skulle vara svårt å tro=)

Kan juh alltid ta en kik på blocket annars

Jag vet att det går, men jag hade inte gjort det iaf.
Du kan nog hitta en Ferrari 360 Modena för 50k också om du letar.
Sen kan man ju prata om skicket.

Skulle aldrig köpt en turbobil för så lite pengar.
Risken för att få en sönderkörd/misshandlad bil är för stor och kostnaderna efter köpet kommer överstiga priset på bilen.

Finns det någon volvo 740 tic som aldrig blivit buskörd eller smått misshandlad?smile

Klart att det finns, killen köpte en av en gubbe som minsann inte hade gasat alltför mycket med den. Och den köpte han faktiskt för just 10 K smile


Just nu har killen en annan 745 TIC som han köpte för 9 K och det är inget fel på den heller.

Det gäller ju att vara på hugget och veta vad man är ute efter och vad man ska titta på när man väl tittar på en bil. Då löser sig det mesta smile

I do it my way
lanred
14 februari 2008 · 555 Inlägg

Vi har en volvo 744 GLT 16v svart/grå i färgen.. köpte den sedan den var ny och bara flyttat ägare på bilen inom familjen..tänkte sälja den snart eftersom vi inte behöver en sån stor bil....mycket slitagedelar bytt....pm om du e intresserad..

Grundstrom Nismo
14 februari 2008 · 758 Inlägg

Såg en skaplig volvo 740tic på blocket förut, 7000kr!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang