Dagisbarn serverades kattmat på dagis.

lodan
13 februari 2008 · 217 Inlägg

Muninet skrev:
Men snälla vad alla nyblivna mammor och pappor överreagerar, tror ni verkligen att kattmat är det farligaste och äckligaste era ungar stoppar i sig på dagis ? dom hade katt tema, fröken hällde upp kattmat för att ungarna skulle se vad katten äter och några smakade, so what ? ska man avskeda å slå ihjäl en människa för det ? människor felar inse fakta, och det var ju ingen som blev sjuk eller skadad. Men fortfarande så ser jag hällre att ungen stoppar i sig lite kattmat än sin egen avföring eller någon jävla hundägares hundbajs som dom lämnat kvar utanför dagis, eller cigarettfimpar! Så sluta gnäll.

WORD! kunde inte sagt det bättre själv..

Urkas Kräsen grafiker
13 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Skyline_dennis skrev:
Nej... nu får de vara nog! Ni tjatar och tajtar om kattmat men på min skola får vi fan Brockoli-soppa. (stavning) Det är så ohumant att ge nån brockoli-soppa. TORTYR! GE MIG AFTONBLADET OCH STORA RUBRIKER!

Är väl tillomed nästan så att en portion kattmat kostar mer än en portion skolmat? :P

Men visst, förstår att folk reagerar emot det här. Men så farligt är det inte. Barn äter vad som helst, tillomed sånt som kan vara dödligt, men kattmat dör dom inte av. Är mest bara en erfarenhet som dom kan ta med sig i livet sen. ;)

Whine whine!
bmx
13 februari 2008 · 7 100 Inlägg

vafan,dom fick ju mat iaf tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
blacken
13 februari 2008 ·

Urkas skrev:
Trodde först att hon bjöd på maten typ random istället för vanlig mat. Men iom att dom tydligen hade kattema osv så var det väl inte lika konstigt egentligen. Det är ju inte direkt farligt, så vad är problemet? Är ju ändå typ samma ingredienser som i vanlig korv. ;\

Nä du, det är inte riktigt samma som i korv. Oftast så är det slaktrester,självdöda djur,trafikdödade djur och annan för människor otjänlig föda osv,osv. Faktum är att dom tillsätter något som kallas PFA ( pet food atracitives) för att katterna ska käka det.
Bortsett ifrån det så kan man tro att matkärringen ville bjuda ungarna på en jamare.big_smile

Garic
13 februari 2008 · 539 Inlägg

bmx skrev:
vafan,dom fick ju mat iaf tongue

precis big_smile

Greatsnyggo saabtok
13 februari 2008 · 1 306 Inlägg

Hade min grabb fått de hade ja anmält de jävla svin alltså ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
P-G Säl-Tämjare...
13 februari 2008 · 1 024 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
Hade min grabb fått de hade ja anmält de jävla svin alltså ....

Utan tvekan. har min 3åriga dotter på dagis. tvinga lärarna att käka det också...

Vilket jävla drag :)
apelsinsaft
14 februari 2008 · 46 Inlägg

haha.. suck, inte speciellt smart.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang