Söker gamla radiostyrda bilar.

tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

Hej!
Jag söker gamla radiostyrda bilar av märket Tamiya, Kyosho samt team associated, har du någon gammal bil som står och samlar damm så köper jag den gärna av dig för en vettig summa pengar...
Skicka mig ett mejl med en bild på kärran så diskuterar vi saken. Ja vet att det finns många gamla rc bilar undanstoppades i garderoberna ute i landet, vill komma åt så många jag kan för att renovera dem vilket jag tycker är mycket roande.
Hör av er till tjompalompa@hotmail.com eller via graget.
mvh Tomas

Saffranskalle Palfinger tekniker
13 februari 2008 · 1 248 Inlägg

ja jag har några men du ska nog använda köp o sälj annars kommer tråden att bli låst

Volvo Xc70 (2001)
tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

Köp och sälj gäller väl bara riktiga bilar? det här är offtopic så det sjunger om det.

tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

volvo_245 skrev:
ja jag har några men du ska nog använda köp o sälj annars kommer tråden att bli låst

vad har du då?

Saffranskalle Palfinger tekniker
13 februari 2008 · 1 248 Inlägg

lite diverse men jag ska gå igenom dom inna och kolla lite på dom men jag har mycket reserva delar

Volvo Xc70 (2001)
tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

vore schysst, är ju mest intresserad av eldrivna modeller från 80-90-talet. kolla vad du har sen mejlar du mig.

jonatk Smart chimps talk Swedish
13 februari 2008 · 289 Inlägg

Tyvärr har jag ingen eldriven.. Däremot har jag en metanoldriven Volvo 850 smile Har inte kört den mycket, men den har inte startat på säkert 3-4år. Har inte orkat försöka kolla vad felet är. Så om du vill ha den kanske det kan ordnas smile

tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

jonatk skrev:
Tyvärr har jag ingen eldriven.. Däremot har jag en metanoldriven Volvo 850 smile Har inte kört den mycket, men den har inte startat på säkert 3-4år. Har inte orkat försöka kolla vad felet är. Så om du vill ha den kanske det kan ordnas smile

Skicka en bild, vad vill du ha för den?

M7an oo=00=oo
13 februari 2008 · 374 Inlägg

Jag har en Kyosho Pure Ten Alpha EP  med en sleten Subaru impreza kaross smile
Själva chassit är fullt fungerande, men ibland får bilen spratt. Vet inte om det beror på att bilen kommer utanför sändarens räckvidd.. jag är inte så hajj på rc-bilar så jag vet inte om det går att göra nåt åt.

Intresserad av bilen?

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

msjuan skrev:
Jag har en Kyosho Pure Ten Alpha EP  med en sleten Subaru impreza kaross smile
Själva chassit är fullt fungerande, men ibland får bilen spratt. Vet inte om det beror på att bilen kommer utanför sändarens räckvidd.. jag är inte så hajj på rc-bilar så jag vet inte om det går att göra nåt åt.

Intresserad av bilen?

tack men nejtack:)

viccoA
13 februari 2008 · 3 111 Inlägg

Jag har en Sandmaster med Lancia Delta kaross och en Ultima 4wd buggy (tror jag den heter), båda från Kyosho. Ultiman är ihopmonterad (utan motor) och aldrig körd, orginalförpackning och alla prylar finns. Den var kyoshos värsta 1:10  buggy när det begav sig. Sandmastern har en motor som går väldigt fint men diffen är kass, bilen har säkert gått 500 timmar. Intresserad? smile

Lillebror har en jäkligt fin Kyosho helikopter till salu också, bara gått ca 2 timmar. Nypris över 16.000. Tror han ska ha 9.000 för den.

tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

viccoA skrev:
Jag har en Sandmaster med Lancia Delta kaross och en Ultima 4wd buggy (tror jag den heter), båda från Kyosho. Ultiman är ihopmonterad (utan motor) och aldrig körd, orginalförpackning och alla prylar finns. Den var kyoshos värsta 1:10  buggy när det begav sig. Sandmastern har en motor som går väldigt fint men diffen är kass, bilen har säkert gått 500 timmar. Intresserad? smile

Lillebror har en jäkligt fin Kyosho helikopter till salu också, bara gått ca 2 timmar. Nypris över 16.000. Tror han ska ha 9.000 för den.

Hejsan! Ultiman var tvåhjulsdriven, antingen har du en optima eller en lazer, jag är intresserad om vi kan komma överens. Skicka mig en bild till: tjompalompa@hotmail.com
mvh Tomas

yakozan
13 februari 2008 · 333 Inlägg

har nån gammal Kyosho baja-buggy liggandes som jag tror att jag bränt motorn på.
Vet dock inte om jag vill sälja den. Röramschassi och kedjedrift smile
Sen har jag en Kyosho Volvo S40 med uppgraderad motor. Men den tänkte jag sparka igång i helgen om batterierna förtfarande hänger med :p

Edit: Har en Kyosho outrage ST som jag däremot inte behöver. Saknas dock en del delar.
Men jag kan sälja den billigt om du är intresserad.

Senast redigerat av yakozan (13 februari 2008)

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

yakozan skrev:
har nån gammal Kyosho baja-buggy liggandes som jag tror att jag bränt motorn på.
Vet dock inte om jag vill sälja den. Röramschassi och kedjedrift smile
Sen har jag en Kyosho Volvo S40 med uppgraderad motor. Men den tänkte jag sparka igång i helgen om batterierna förtfarande hänger med :p

Edit: Har en Kyosho outrage ST som jag däremot inte behöver. Saknas dock en del delar.
Men jag kan sälja den billigt om du är intresserad.

den förstnämnda är den enda av intresse.
tack för svaret.
mvh Tomas

tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

jag vill bara veta vad ni kan göra er av med. //Tomas

darkwizard Fordonstekniker
13 februari 2008 · 1 740 Inlägg

En Kyosho Sandmaster ST2, är nerplockad, men komplett, nyrenoverad diff. Fick tag i dom sista soldreven av Arne på rcmuseet i västerås.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

Hej!
Arne känner jag..men jag känner tyvärr inget för en sandmaster.
tack ändå.
mvh Tomas

darkwizard Fordonstekniker
13 februari 2008 · 1 740 Inlägg

Tjompa, kan en Thunder Tiger Pontiac Firebird Trans AM, intressera dig?

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
myran Foto/Bilnörd
13 februari 2008 · 1 541 Inlägg

kyosho Stinger mk2. 1:10 AWD buggy. lite modifierad vad jag förstått. pm vid intresse.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
tjompa
13 februari 2008 · 340 Inlägg

paste:a bilder i tråden så ser jag direkt vad det är ni har, så kanske vi kan diskutera nått.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang