installation laddtrycksmätare

rogsod22
18 februari 2008 · 49 Inlägg

halloj. tänkte bara höra om nån vet hur jag ska installera min laddtrycksmätare (i motorrummet alltså)... har en volvo v40 t4 årsmodell 98. tacksam försvar skicka gärna med en bild så man ser hur det ser ut

Mickius
18 februari 2008 · 4 670 Inlägg

rogsod22 skrev:
halloj. tänkte bara höra om nån vet hur jag ska installera min laddtrycksmätare (i motorrummet alltså)... har en volvo v40 t4 årsmodell 98. tacksam försvar skicka gärna med en bild så man ser hur det ser ut

det är väl bara sätta den på samma vaccium som du har till dumpen ev den som går till westgaten?

mvh

airflow Avstängd
18 februari 2008 · 653 Inlägg

du tar den slangen som redan är indragen i bilen till original turbo mätare, sen klipper du av den o sätter ett T-kors där på, sen är det bara att koppla på eftermarknadsmätare där på som du har, så slipper du dra in en vacumslang från motorrummet, det är ju hyffsat drygt, + att du har ändå original mätaren i funktion samtidigt som den nya smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
rogsod22
18 februari 2008 · 49 Inlägg

har ingen ingen orginal booster i bilen därför installeras en

Andreas_o_r
18 februari 2008 · 229 Inlägg

Där den stora pilen är ska du klippa slangen, under plast kåpan alltså, skarva på ett t-kors, där 2 är går slangen in i kupén. Hoppas de hjälper lite annars får du hojta till igen så ska jag se om jag kan bilder imon

http://www.garaget.org/gallery/archive/57265/259406_h9rk2u.jpg

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang