Min BMW skriker på mej på tyska hjälp!!!

Goodis Full gas spar tid! ;)
22 februari 2008 · 284 Inlägg

Hej! min BMW 525 fick batteri torsk.. så nu står de på tyska istälet för engelska i färddatorn.. (heter de så) å nu har de ploppat upp ytterligare ett fel som jag inte förstår va de e då.. (min tycka e inte så bra) hehe..

så min fråga till er nu är: hur ändrar jag språket???

mycket tacksam för hjälp!! smile

Tonket Bimmer Freak
22 februari 2008 · 162 Inlägg

Ett tips är o söka på www.autopower.se, i deras forum eller i mektips, finner säkert svar där.
Fixade mitt färddator språk på en tidigare 325:a med deras hjälp. Lycka till smile

Member of Unknown Örebro
Goodis Full gas spar tid! ;)
22 februari 2008 · 284 Inlägg

Tonket skrev:
Ett tips är o söka på www.autopower.se, i deras forum eller i mektips, finner säkert svar där.
Fixade mitt färddator språk på en tidigare 325:a med deras hjälp. Lycka till smile

tack! men jag har faktiskt gjort de å inte hittat ett skit.. sad så jag vet inte jag..

Miklen
22 februari 2008 ·

Ja hatar å vara sån här men leta bättre nästa gång..

För E32,E34 mfl
http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=60

För E36 mfl
http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=63

Säkert samma inehåll i länkarna har inte ens tittat man gör nog lika dant på datorerna ändå smile

Senast redigerat av Miklen (22 februari 2008)

Koop
22 februari 2008 · 1 867 Inlägg

kan tillochmed göra såhär
Tyska är defaultspråk, och också det som visas i svensksålda bilar. Om man vill byta till engelska eller något annat språk, följ instruktionerna nedan:

Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Goodis Full gas spar tid! ;)
22 februari 2008 · 284 Inlägg

Miklen skrev:
Ja hatar å vara sån här men leta bättre nästa gång..

För E32,E34 mfl
http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=60

För E36 mfl
http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=63

Säkert samma inehåll i länkarna har inte ens tittat man gör nog lika dant på datorerna ändå smile

ok ska kolla!! lite otålig bara!! wink e inte den som gärna sitter vid datorn å leter å letar!! wink

Tack än en gång

Goodis Full gas spar tid! ;)
22 februari 2008 · 284 Inlägg

Koop skrev:
kan tillochmed göra såhär
Tyska är defaultspråk, och också det som visas i svensksålda bilar. Om man vill byta till engelska eller något annat språk, följ instruktionerna nedan:

Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.

tack så hjärtligt!!! ska prova!!!!!!big_smile

Goodis Full gas spar tid! ;)
22 februari 2008 · 284 Inlägg

jag har fått veta vad jag vill.. så den här tråden e väl inte jätte nödvändig längre!!

Mr_B
17 oktober 2013 · 330 Inlägg

Kanske lite dumt, men jag sparkar på en gammal tråd, bara för att jag inte riktigt vågar dra igång en ny. Sitter och tittar på olika alternativ till nya bil. Nå, ny för mig, nyare än Mercan jag sålde för snart ett halvår sedan osv. Det jag har konstaterat är att jag vill ha bakhjulsdrivet, diesel, och gärna 200+HP, med vettig växellåda. Så då sneglade man lite automatiskt på 530, 535, osv. De kommer gärna med navigator, och, när man tittar mycket på Tyska sidor, så pratar den förstås just Tyska. Det gör inte jag. Så, kan man på ett enkelt sätt avgöra om en navigator har flera språkalternativ, eller om den måste programmeras om på en verkstad?

Tack för er tid.
B!

Tokken Team dBakuten
17 oktober 2013 · 3 453 Inlägg

Mr_B skrev:
Kanske lite dumt, men jag sparkar på en gammal tråd, bara för att jag inte riktigt vågar dra igång en ny. Sitter och tittar på olika alternativ till nya bil. Nå, ny för mig, nyare än Mercan jag sålde för snart ett halvår sedan osv. Det jag har konstaterat är att jag vill ha bakhjulsdrivet, diesel, och gärna 200+HP, med vettig växellåda. Så då sneglade man lite automatiskt på 530, 535, osv. De kommer gärna med navigator, och, när man tittar mycket på Tyska sidor, så pratar den förstås just Tyska. Det gör inte jag. Så, kan man på ett enkelt sätt avgöra om en navigator har flera språkalternativ, eller om den måste programmeras om på en verkstad?

Tack för er tid.
B!

Som sagt tidigare.. När det gäller BMW är autopowers forum the shit.
Det dom inte kan om BMW finns inte.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang