Kabeldragning Audi A4?

Ricz72
18 december 2005 · 18 Inlägg

nån som kan hjälpa mig med bilder lr dylikt hur man kommer in i kupén lättast från batteriet?

tänkte mig dubbla 25 mm ström, ska bygga rejält senare!
//R

Pi Just another freak in the freak kingdom
18 december 2005 · 378 Inlägg

Om det inte finns ac på bilen så kan du dra in kablarna där ac rören ska gå in.. (det gjorde jag på min)

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Ricz72
18 december 2005 · 18 Inlägg

hehe, det är en -00 så den har la d tongue
värsta hemsk å dra kablar i verkar d som!?

Theo
18 december 2005 · 859 Inlägg

Ricz72 skrev:
hehe, det är en -00 så den har la d tongue
värsta hemsk å dra kablar i verkar d som!?

Det är inte den lättaste bilen att dra i, nej... Vill du göra det seriöst så lär du ur med stolarna också, så kan du dra kablarna intill orginalkabelstammen. Men det är lättare än man tror när man väl kommer igång.

Lycka till!

/Theo

Isröd
18 december 2005 · 301 Inlägg

Jag drog min ström kabel till steget för 2 veckor sedan jag gick jag drog tillbaks motorvärms kabeln och tejpade strömkabeln runt den. och drog tillbaks sladden till kupén. en heldel jobb var det men det var det värt.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
T0nX
26 april 2010 · 4 Inlägg

Tjena jag är nybörjare på att dra kablar i bil.
Jag har en Audi A4 sedan 1,8T årsmodell 98. Problemet är att jag inte hittar något hål i torpenväggen. Nån som kan hjälpa mej??

Piratstikin 2015 Dbakuten.
26 april 2010 · 5 092 Inlägg

T0nX skrev:
Tjena jag är nybörjare på att dra kablar i bil.
Jag har en Audi A4 sedan 1,8T årsmodell 98. Problemet är att jag inte hittar något hål i torpenväggen. Nån som kan hjälpa mej??

Samma problem som oss när vi skulle kopla in stereon.

Plocka bort handskfacket så kommer du ända in mot torpedväggen och därifrån borrar du bara ett nytt hål ut till motorrummet. kolla bara från motorn så du inte borrar genom något viktigt på andra sidan wink

Antar att det inte är allt för stor skillnad på 98:orna som 05:or bör se någorlunda lika ut iallafall. tog ca 5 - 10 minuter att få bort handskfacket. skaffa sånna där gummi "pluttar" som man sätter runt hålen så inte kabeln skavar mot den vassa metallen.

Snippan91 Db-njutare
26 april 2010 · 246 Inlägg

Jag har en a4 sedan och jag drog en 35mm2 och en 10mm2 genom samma hål som ac rörena det var enklast. Man måste skruva ner handsfacket

2x DD1515 + DDM3 + 2x xs d2400 = 150.2db ....... Sen small det!
Volkswagen Lim 113 bubbla "Cal-looker" (1965)
T0nX
27 april 2010 · 4 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Här brukar jag dra kabeln:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/682394_67yqjc.jpg

T0nX skrev:
Tjena jag är nybörjare på att dra kablar i bil.
Jag har en Audi A4 sedan 1,8T årsmodell 98. Problemet är att jag inte hittar något hål i torpenväggen. Nån som kan hjälpa mej??

Sitter en skruv du har missat bakom den lådan som man inte får bort typ hmm

T0nX
27 april 2010 · 4 Inlägg

Dark_Angel skrev:

T0nX skrev:
Tjena jag är nybörjare på att dra kablar i bil.
Jag har en Audi A4 sedan 1,8T årsmodell 98. Problemet är att jag inte hittar något hål i torpenväggen. Nån som kan hjälpa mej??

Samma problem som oss när vi skulle kopla in stereon.

Plocka bort handskfacket så kommer du ända in mot torpedväggen och därifrån borrar du bara ett nytt hål ut till motorrummet. kolla bara från motorn så du inte borrar genom något viktigt på andra sidan wink

Antar att det inte är allt för stor skillnad på 98:orna som 05:or bör se någorlunda lika ut iallafall. tog ca 5 - 10 minuter att få bort handskfacket. skaffa sånna där gummi "pluttar" som man sätter runt hålen så inte kabeln skavar mot den vassa metallen.

Låter som ett bra alternativ smile ska testa de imon. Ska även ta en bild på pärlan så ta gärna en titt imon ;D

Senast redigerat av T0nX (27 april 2010)

T0nX
27 april 2010 · 4 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Nej då, den har jag inte missat. Jag markerade bara de man behöver lossa på, det går att få upp locket ändå och lossa bygeln över elektroniken också så att man har fritt att dra kablar ner till pedalstället.
Detta har jag gjort på ett tiotal A4:or.

T0nX skrev:

Swedenrockers skrev:
Här brukar jag dra kabeln:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/682394_67yqjc.jpg

Sitter en skruv du har missat bakom den lådan som man inte får bort typ hmm

Okej tack smile slipper jag borra. Ska se om ja får upp den imon då smile Tusen tack

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang