Håll avståndet skylt...

Martin 9-3 Fisketokig
5 januari 2009 · 2 997 Inlägg

Standarddimensionen på Aeron är 225-45-17

På vinterdäcken har jag det och kan köra 98 på mätaren och ligga på exakt 90km/h (uppmätt med 3 olika GPS)

På sommardäckens 235-35-19 kan jag "bara" ligga i 95km/h på mätaren för att hålla min 90 på GPS

Kör alltid enligt GPS och i 4 av 5 fall kommer man ikapp någon som ligger i 85-88km/h.

Troligtvis är det bara att de är rädda för böter och ska vara laglydiga och tror helt klart att bilens mätare är helt rätt eller t.o.m visar för mycket. MYCKET irriterande.

                     Jag har
                BRA BROMSAR
                    BRA DÄCK
           fin bil som jag älskar
                      och ett
            DJÄVULSKT HUMÖR
om din fula front skulle göra ett märke

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
MrJAM
6 januari 2009 · 1 464 Inlägg

För de som reagerade på min förra post kan jag säga att i fallet som näms så var det mycket uppenbart att muppen i bilen bakom levde jävel och inte hade 'nån akut tid att hålla'. Att reta halvkaxiga lumpare i en bil som inte går fort är säkert skoj. Att upptäcka ett psykfall till befäl... inte så skoj.

Idag förstår jag hans tänkande på sätt och vis. Kör jag nån av skrotbilarna så skulle jag inte tveka att hålla tillbaka huvudet i nackskyddet och testa ABS'en... T.ex. om nån retar upp mig med vilje av nån anledning (alltså ändå inte kör om vid fritt) eller nån som uppenbart kör som en drog/rattfull mupp.

roxe skrev:
Prova tvärnita när jag ligger bakom då så får ni se på roliga grejer. Kommer dock aldrig hända att jag riktigt trycker obefogat.

Men vad menar du med det där?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Errol
8 januari 2009 · 320 Inlägg

Någon som vet vad man kan få tag i dessa digitala-skyltar nuför tiden?

Dessa är ca 40-60 cm breda och går programmera in typ 10-texter på 30 tecken styck.
Fanns hur många som helst på Tradera. men nu är dom borta ? :S

R1kard V-Power
9 januari 2009 · 1 186 Inlägg

Det första man kan tänka på är om det finns någon anledning för den bakomvarande att ligga så nära, ofta behöver man inte ligga och sega i vänsterfilen som för många gör!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Muttley
9 januari 2009 ·

R1kard skrev:
Det första man kan tänka på är om det finns någon anledning för den bakomvarande att ligga så nära, ofta behöver man inte ligga och sega i vänsterfilen som för många gör!

finns inga anledningar att ligga för nära en annan bil. Iallafall inte när de smäller.

Felax
9 januari 2009 · 1 963 Inlägg

En sån som skjutsar ut en eldflamma ur avgaset hade varit klockrent när nån är för nära mohaha.. Fast de kanske inte är så lagligt..

Men are not born - Men are made
Gonken Fortare än kvickt
9 januari 2009 · 241 Inlägg

det enklaste och billigaste är ju att skita i om bakomvarande ligger för nära. det är inte ditt fel om det smäller. är det jättejobbigt kan du stämpla till bromsen lite kvickt en gång, det brukar fungera jättebra.

Akta lacken pappskalle!
leksak Kanon..
9 januari 2009 · 1 473 Inlägg

Gonken skrev:
det enklaste och billigaste är ju att skita i om bakomvarande ligger för nära. det är inte ditt fel om det smäller. är det jättejobbigt kan du stämpla till bromsen lite kvickt en gång, det brukar fungera jättebra.

Billigt för de som inte jobbar o förlorar arbetsinkomst på att vara sjukskrivna kanske.

Thiger_84
9 januari 2009 · 509 Inlägg

En skylt som de stå "jag vill ha ny bil, make my day!" på skulle kanske funka. Tror dekaltrim kan fixa sånt.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
9 januari 2009 · 963 Inlägg

Gonken skrev:
det enklaste och billigaste är ju att skita i om bakomvarande ligger för nära. det är inte ditt fel om det smäller. är det jättejobbigt kan du stämpla till bromsen lite kvickt en gång, det brukar fungera jättebra.

Det är framförvarande som får Whiplash så jag skulle då inte vilja ha någon för nära bakom.
Är även, som troligtvis de flesta på detta forum, rädd om min bil och vill inte ha en annan bil i arslet.

Med det sagt så tror jag aldrig jag haft problemet med att folk ligger för tätt bakom mig... tongue

LeafBox Lat Perfektionist
9 januari 2009 · 6 359 Inlägg

"Bromsar inte du så gör jag det" tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Felax
9 januari 2009 · 1 963 Inlägg

alseryd skrev:
"Kör närmare forskningen behöver din kropp."
Det är ju en bra en.
Mvh Eva.

Klockren, eller "kör närmare och bidra till organdonation"

Men are not born - Men are made
NissanMotorsport
9 januari 2009 ·

Lite offtopic kanske, har inte läst hela tråden men, ända gångerna jag ligger nära bilen framför är när jag skka köra om eller om denna ligger på tok för lågt under hastighetsbegränsningen..

Seth
9 januari 2009 · 3 354 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:
Lite offtopic kanske, har inte läst hela tråden men, ända gångerna jag ligger nära bilen framför är när jag skka köra om eller om denna ligger på tok för lågt under hastighetsbegränsningen..

samma här och man kan lägga till bogsering wink hehe.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
NissanMotorsport
9 januari 2009 ·

Seth skrev:

HaveUSeenMyS14 skrev:
Lite offtopic kanske, har inte läst hela tråden men, ända gångerna jag ligger nära bilen framför är när jag skka köra om eller om denna ligger på tok för lågt under hastighetsbegränsningen..

samma här och man kan lägga till bogsering wink hehe.

mjo tongue Men nu på vintern kör ju folk lite saktare, så det har man ju förstånde för, så tar avstånd, men en solig sommardag me torr asfalt fattar ja inte vaför folk kör typ 70.. på 90väg.. då får dom smaka på kofångarn big_smile

theswed
10 januari 2009 · 133 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:
Lite offtopic kanske, har inte läst hela tråden men, ända gångerna jag ligger nära bilen framför är när jag skka köra om eller om denna ligger på tok för lågt under hastighetsbegränsningen..

Ja det är ju det som är problemet när det väl smäller så skulle inte jag vilja sitta i bilen framför för du/eller den lär ju inte ha micro reaktioner och hinna bromsa för bilen ett par meter framför tvär bromsar  pga nått som dyker upp på vägen framför

dom ända gångerna .....      smile

theswed
10 januari 2009 · 133 Inlägg

Jag provade som någon föreslog att man skulle dutta till på bromspedalen så bromsljusen reagerar och blinkar till  gjorde så flera gånger när jag hade en bil i häcken som hade jätte bråttom  såg hur bakom varande bilen reagerade flera gånger bromsade kom efter en bit osv   han ledsnade faktiskt rejält på mig efter än 5-6 gånger när jag gjort så där körde han om som en galning och hängde på tutan



han vart rejält förbannad    så det kan funka i bland    nackdelen är att  det kan bli en farligt onödiga omkörningar     för det vart de för han som körde om mig i det fallet.....

nicce
10 januari 2009 · 2 Inlägg

Det är bara att slå på helljus, och då kommer de mötande bilarna att blinka på dej, och då tror rövslickaren bakom att det är poliskontroll.. Oj vad avståndet ökar snabbt.. Men gör det bara när det är dagsljus!

theswed
10 januari 2009 · 133 Inlägg

Den här var grym kolla in skylten  http://cgi.ebay.com/PLEASE-DONT-KISS-MY … 240%3A1318

soyd
10 januari 2009 · 1 853 Inlägg

den skulle man fasiken haft användning av alltså smile

riktiga röv slickare stannar jag fasiken så dom får åka för bi, för försöker man dra dom så kan man ge sig fasiken på att farbror blå ska stå där vetu smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang