Håll avståndet skylt...

MrTurbo Better than God \o/
12 maj 2008 · 1 882 Inlägg

FL3JM skrev:
Kör inte så jävla sakta så slipper du ha en sån skylt.

haha... 


Håll höger annars. Så kan de köra förbi...  tongue

Senast redigerat av MrTurbo (12 maj 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
bmx
12 maj 2008 · 7 100 Inlägg

Joo skrev:
Personen som ligger så nära bakom kanske vill räjsa tongue? så brukar det va, bilar som kör upp tätt i röven kör antingen om eller vill att man ska ge järnet för och se om dom hänger på smile

haha så trodde ja engång tongue
så ja tröck på ja,och civilen hängde på,men arg blev dom lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
12 maj 2008 · 1 290 Inlägg

Mortalis skrev:
sur jämt...okej de e inte ja som skapar såna här trådar hela tiden om saker man stör sig på i trafiken...de kan lika gärna bli så att han kör in i dig för han inte ser ett skit. tänk lite längre än näsan räcker

Nej men du skriver jämt i sånna här trådar o klagar.... roll

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Lardi SQ
12 maj 2008 · 1 343 Inlägg

Mortalis skrev:
sur jämt...okej de e inte ja som skapar såna här trådar hela tiden om saker man stör sig på i trafiken...de kan lika gärna bli så att han kör in i dig för han inte ser ett skit. tänk lite längre än näsan räcker

de ja menade va att va du än skriver i alla trådar så ng har du nått att klaga på..  och ja tänker längre än näsan räcker ja... inte fan sitter ja å tömmer 7 liter spolarvätska.. tanken va att dom får lite stänk på sin bil, inte dränka.. samt att är de nån som jävlas med mig i trafiken så håller ja bara hastigheten.. puschar dom på mer, pressar i arslet hela tiden trots att de inte går köra om för olika förhållanden så bromsar ja ännu mer.. man ska hålla avstånd.. ja tänker inte va den som springer runt med vipplerskada m en olycka sker...

Ljudnörd!
Mortalis VW-nörd?
12 maj 2008 · 4 332 Inlägg

då bör du läsa fler trådar..man ska tydligen inte ge olika vinklar på saker o ting utan bara hålla med om allt. att hålla på å föblinda medtrafikanter för att de ligger nära...de e väl ändå sånt man får reagera på eller? yttrandefriheten gäller inte på garaget, då blir man kallad gnällfis...gillar inte heller när folk inte håller avståndet (nu gnäller ja ju också!!!) men va ska man göra åt saken, man kan testa lite olika knep, som inte gör att man riskerar att allvarligt skada någon...om man tycker spola folk i fejjan lite grann "bara" är okej, då tänker man inte längre än näsan nej

Senast redigerat av Mortalis (12 maj 2008)

Turbo_danne2
12 maj 2008 · 90 Inlägg

Tryck HÅRT på bromsen är mitt tips , då kanske dom lär sig.

Chrill27
12 maj 2008 · 553 Inlägg

Det händer faktiskt inte så ofta att folk ligger för nära, jag vet inte men nån/några av er kanske kör försakta ? Jag menar, ligger man 70 på 90 sträcka utan att gå undan så får man faktiskt skylla sig själv om folk ligger för nära. Samma sak 40 på 50 sträcka. Detta gäller då utan anledning wink

C70
12 maj 2008 · 424 Inlägg

Mortalis skrev:
sur jämt...okej de e inte ja som skapar såna här trådar hela tiden om saker man stör sig på i trafiken...de kan lika gärna bli så att han kör in i dig för han inte ser ett skit. tänk lite längre än näsan räcker

Hahaha, du tar det för seriöst! tongue

Du får se vad man sätter för 'gubbar' efter wink

Saffranskalle Palfinger tekniker
12 maj 2008 · 1 248 Inlägg

dabby skrev:
Nu har inte jag läst hela tråden tongue men om nån fräsch bil ligger nära mig så sprutar jag utav bara helvete med spolarvätska, 9/10 gånger saktar de ner smile

eller så tar man bort bakretorkaren men har kvar motorn och riktar spolar munstycket rakt bak big_smile fast då ska man ju ha kombi lol

Volvo Xc70 (2001)
Turbo_danne2
12 maj 2008 · 90 Inlägg

Chrill27 skrev:
Det händer faktiskt inte så ofta att folk ligger för nära, jag vet inte men nån/några av er kanske kör försakta ? Jag menar, ligger man 70 på 90 sträcka utan att gå undan så får man faktiskt skylla sig själv om folk ligger för nära. Samma sak 40 på 50 sträcka. Detta gäller då utan anledning wink

Jag kör då aldrig försakta (om det endå vore så), endå händer det att det kommer någon kamelryttare med sin BMW och ska ligga i arslet och trycka bara för att han känner att han vill köra

Jag tvekar inte att trycka på bromsen om det kommer någon sådan , har varit nära flera gånger.

christofer_k Vorsprung durch Technik
12 maj 2008 · 2 432 Inlägg

volvo_245 skrev:

dabby skrev:
Nu har inte jag läst hela tråden tongue men om nån fräsch bil ligger nära mig så sprutar jag utav bara helvete med spolarvätska, 9/10 gånger saktar de ner smile

eller så tar man bort bakretorkaren men har kvar motorn och riktar spolar munstycket rakt bak big_smile fast då ska man ju ha kombi lol

så har jag  nu ;P å de funkar wink

Tore Student
12 maj 2008 · 232 Inlägg

jag brukar använda varianten att vingla lite fram och tillbaka över vägen (som om man vore full) då är det inte många som ligger kvar

Edit:

Till Topic

En rolig skylt:

Luktar mina avgaser gott?

Senast redigerat av Tore (12 maj 2008)

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
Phaetoon
13 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Man får ju inte ha en lysande skylt som upplyser någon om att de kör för nära.
Men man kan ju koppla bromsljusen till en återfjädrande knapp på instrumentbrädan?
Det hade iaf jag tänkt göra på mitt nästa projekt.
Man kan ju kanske koppla in lite extra starka lysdioder där bak också för att göra det hela ännu trevligare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Opelmadness German cars, quality and beyond
13 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Bromsljuset funkar utmärkt att blinka till med några gånger.. Märkte det förut.. tongue
Låg en gammel sliten audi och nosade på mina avgaser. Det är LITE för nära när man inte kan se strålkastarna på bakomvarande bil i 80...Så ett par blink med bromsljuset och vips så föll DKW'n efter lite..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Fredde88
13 maj 2008 · 56 Inlägg

Här om dan när jag närmade mig norrtull (från norrtälje) fick jag en bil jävligt tight upp i arslet.. Det är 50 där o jag håller 50 när jag närmar mig rödljuset som slår om till rött jävligt fort, tittar i backspegeln snabbt o inser att om jag stampar på bromsen nu så har jag inget arsle kvar. Tvingas köra mot rött (vilket han också gör) för att nån jävel hoppas på att få komma fram lite lite snabbare

coyquattro
13 maj 2008 · 128 Inlägg

Förslag på skylt/text

Ser att du hittat gasen, hoppas du vet hur bromsen funkar?

Germax
13 maj 2008 · 12 086 Inlägg

Funderat själv på att köpa en sån här digital bildskärm som man kan skriva en mening lr nått o få upprullat på displayen. Finns på teknikmagasinet vet jag, där ka kan skriva typ.. håll avstånd idiotjävel smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
13 maj 2008 · 8 197 Inlägg

Min farbrors dekal på hans '68 Mercedes 220D: Min bil är bäst! Först i varje kö!
Hade acctest med den. stående MILEN 10000 meter: 115 km/h... Trött stackars fenmerca..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Donken86
13 maj 2008 · 184 Inlägg

Nog för att detta också är offtopic men ni personbilister ska absolut inte klaga överhuvudtaget på såna som kör sakta, ni sitter troligtvis i en annan personbil vad jag har läst och om ni gör de peta ner en växel o kör om då wink när ni hamnar bakom ratten på en lastbil först då SKA ni klaga på dom som kör sakta. inte direkt så man kan peta ner en växel o köra förbi i 110, en lastbil e spärrad till 90 o sen väger dom litegrann och väldigt ofta så räcker knappt omkörningsfältet till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang