En konstig idé jag fick. (Bygga racing-ö av Visingsö?)

expect1991
4 januari 2009 · 1 814 Inlägg

Jag kan ta på mig rollen som skolminister, lära de framtida gorgarna köra smile

2-D Faderator
4 januari 2009 · 637 Inlägg

camaro67 skrev:

2-D skrev:
Vi kan lägga till:  Vid däckmönster på lång rakstäcka straffas man med att byta däckbredd med 10mm+ tongue

Förutsatt att det inte är regn eller snö/is då däck skall användas efter det. big_smile

big_smile Men vi ska ha såkallade ''värmevägar(golv)'' i asfalten så isen försvinner och vid regn/snö kan vi bygga en cab till ön som det bara är att fälla upp, så är det fixat (!)  big_smiletongue

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
camaro67 Meister
4 januari 2009 · 6 763 Inlägg

expect1991 skrev:
Jag kan ta på mig rollen som skolminister, lära de framtida gorgarna köra smile

Du får visa att du kan köra först tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
4 januari 2009 · 6 763 Inlägg

2-D skrev:

camaro67 skrev:

2-D skrev:
Vi kan lägga till:  Vid däckmönster på lång rakstäcka straffas man med att byta däckbredd med 10mm+ tongue

Förutsatt att det inte är regn eller snö/is då däck skall användas efter det. big_smile

big_smile Men vi ska ha såkallade ''värmevägar(golv)'' i asfalten så isen försvinner och vid regn/snö kan vi bygga en cab till ön som det bara är att fälla upp, så är det fixat (!)  big_smiletongue

Klart att vi ska ha värme slingor i asfallten men de ska även gå att kyla på något sätt så man kan arangera isracing på banan

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
2-D Faderator
4 januari 2009 · 637 Inlägg

camaro67 skrev:

2-D skrev:

camaro67 skrev:

Förutsatt att det inte är regn eller snö/is då däck skall användas efter det. big_smile

big_smile Men vi ska ha såkallade ''värmevägar(golv)'' i asfalten så isen försvinner och vid regn/snö kan vi bygga en cab till ön som det bara är att fälla upp, så är det fixat (!)  big_smiletongue

Klart att vi ska ha värme slingor i asfallten men de ska även gå att kyla på något sätt så man kan arangera isracing på banan

Men självklart! big_smile vi skaffar snö kanoner !!!

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Edge EVOLUTION GARAGE
4 januari 2009 · 1 837 Inlägg

2-D skrev:
Vi kan lägga till:  Vid däckmönster på lång rakstäcka straffas man med att byta däckbredd med 10mm+ tongue

Haha.. tur att jag utnyttjade mina däck till max innan jag bytte då.. 0,1mm kvar typ.. haha lol
Låter ju faktiskt riktigt kul!
För oss som inte bor så nära, hur vore en egen gräddfil med direkt anknytning, som självfallet har fri fart så man snabbare kan ta sig till banan? tongue

//Edge
2-D Faderator
4 januari 2009 · 637 Inlägg

Edge skrev:

2-D skrev:
Vi kan lägga till:  Vid däckmönster på lång rakstäcka straffas man med att byta däckbredd med 10mm+ tongue

Haha.. tur att jag utnyttjade mina däck till max innan jag bytte då.. 0,1mm kvar typ.. haha lol
Låter ju faktiskt riktigt kul!
För oss som inte bor så nära, hur vore en egen gräddfil med direkt anknytning, som självfallet har fri fart så man snabbare kan ta sig till banan? tongue

Hahaha! ja självklart ska vi ha en gräddfil tongue vi kan skaffa en jordgubbsfil också/ där röda bilar har förträde! tongue

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Edge EVOLUTION GARAGE
4 januari 2009 · 1 837 Inlägg

2-D skrev:

Edge skrev:

2-D skrev:
Vi kan lägga till:  Vid däckmönster på lång rakstäcka straffas man med att byta däckbredd med 10mm+ tongue

Haha.. tur att jag utnyttjade mina däck till max innan jag bytte då.. 0,1mm kvar typ.. haha lol
Låter ju faktiskt riktigt kul!
För oss som inte bor så nära, hur vore en egen gräddfil med direkt anknytning, som självfallet har fri fart så man snabbare kan ta sig till banan? tongue

Hahaha! ja självklart ska vi ha en gräddfil tongue vi kan skaffa en jordgubbsfil också/ där röda bilar har förträde! tongue

Den jordgubbsfilen gillade jag! Bra idé!! haha lol

//Edge
2-D Faderator
4 januari 2009 · 637 Inlägg

Detta är bara en uppmanelse, att röd-ljusen (som det finns ytterst få av) kommer funka såhär:
Vid grönt ska man stanna och antingen varva utav h''te eller gör en burnout vid gult gasar man på allt vad man har, och rödljuset ska man aldrig se för under tiden det är gult och man ska gasa ska man vara förbi röd-ljuset! tongue big_smilebig_smile  Men om man inte är förbi rödljuset innan det skiftar så blir det straff: fem varv runt isbanan.  big_smilebig_smile

Senast redigerat av 2-D (5 januari 2009)

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
camaro67 Meister
4 januari 2009 · 6 763 Inlägg

2-D skrev:
Detta är bara en uppmanelse, att röd-ljusen (som det finns ytterst få av) kommer funka såhär:
Vid grönt ska man stanna och antingen varva utav h''te eller gör en burnout vid gult gasar man på allt vad man har, och rödljuset ska man aldrig se för under tiden det är gult och man ska gasa ska man vara förbi röd-ljuset! tongue big_smilebig_smile

OCh vid 201 respektive 402 meter så finns de streck i backen plus en tavla där man kan läsa av sin tid.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
LeLuke
5 januari 2009 · 185 Inlägg

2-D skrev:
Lovlig körning straffas med en ''däcksprängar'' burnout!

Haha, skulle vilja se scenen när man blir stoppad.

P=polis
F=förare

P= jahadu, hur var det här då? Du stannade när det var rött och blinkade vid filbyte...

F= aa, det var en engångsgrej, det är såhär, precis köpt nya däck till bilen så kan vi inte låta det gå för denna gången?

P= tyvärr, jag gör bara mitt jobb, bara att börja bränna!

Edge EVOLUTION GARAGE
5 januari 2009 · 1 837 Inlägg

Hmm... jag lär nog köra eftersom rödljuset indikerar att röd bil får köra.. hehe lol

//Edge
2-D Faderator
5 januari 2009 · 637 Inlägg

Vi kan ha: DubbelDeckarHummerGuideBussar som är moddade hummers med minst 2000hk,
och taxi-bilarna ska se ut som polisbilar och dem får häller inte kosta något! wink

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
camaro67 Meister
5 januari 2009 · 6 763 Inlägg

LeLuke skrev:

2-D skrev:
Lovlig körning straffas med en ''däcksprängar'' burnout!

Haha, skulle vilja se scenen när man blir stoppad.

P=polis
F=förare

P= jahadu, hur var det här då? Du stannade när det var rött och blinkade vid filbyte...

F= aa, det var en engångsgrej, det är såhär, precis köpt nya däck till bilen så kan vi inte låta det gå för denna gången?

P= tyvärr, jag gör bara mitt jobb, bara att börja bränna!

Man kan ju göra som de gjorde på medeltiden med hängningar. På stadens torg runt 3 tiden söndag eftermiddag får alla avtjäna sitt straff inför publik

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
2-D Faderator
5 januari 2009 · 637 Inlägg

LeLuke skrev:

2-D skrev:
Lovlig körning straffas med en ''däcksprängar'' burnout!

Haha, skulle vilja se scenen när man blir stoppad.

P=polis
F=förare

P= jahadu, hur var det här då? Du stannade när det var rött och blinkade vid filbyte...

F= aa, det var en engångsgrej, det är såhär, precis köpt nya däck till bilen så kan vi inte låta det gå för denna gången?

P= tyvärr, jag gör bara mitt jobb, bara att börja bränna!

Poliser kommer nog inte vara så vanligt eftersom det inte är så efterlänktat men men jag hade tänkt att man kunde ha sådär 1 / 2 polisbilar som är Carrera Gts som cruisar runt lite här och var..

Någon som vill söka till polisjobbet?! big_smilewink

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Edge EVOLUTION GARAGE
5 januari 2009 · 1 837 Inlägg

2-D skrev:

LeLuke skrev:

2-D skrev:
Lovlig körning straffas med en ''däcksprängar'' burnout!

Haha, skulle vilja se scenen när man blir stoppad.

P=polis
F=förare

P= jahadu, hur var det här då? Du stannade när det var rött och blinkade vid filbyte...

F= aa, det var en engångsgrej, det är såhär, precis köpt nya däck till bilen så kan vi inte låta det gå för denna gången?

P= tyvärr, jag gör bara mitt jobb, bara att börja bränna!

Poliser kommer nog inte vara så vanligt eftersom det inte är så efterlänktat men men jag hade tänkt att man kunde ha sådär 1 / 2 polisbilar som är Carrera Gts som cruisar runt lite här och var..

Någon som vill söka till polisjobbet?! big_smilewink

Bara om det blir rödljusrace och allmänt race på vägarna. Om man som polis kör ifrån den "misstänkte lagbrytaren" så blir det ett fint straff i form av några extra varv runt banan. tongue

//Edge
daajvid Elektriker
5 januari 2009 · 1 138 Inlägg

polisrollen:
Kör fram o bara.. de gick lite segt i kurvan där.. tycker allt att du får pressa lite mer annars blir de böter!!

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
2-D Faderator
5 januari 2009 · 637 Inlägg

daajvid skrev:
polisrollen:
Kör fram o bara.. de gick lite segt i kurvan där.. tycker allt att du får pressa lite mer annars blir de böter!!

Precis! Du har förstått det hela, Du vinner en Pagani Zonda F!

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
2-D Faderator
5 januari 2009 · 637 Inlägg

Jag vet hur vi kan fixa Visingsö, Om alla garaget medlemmar lämnar in 1000:- var så får vi ihop 95826000:- Enligt mej borde det räcka big_smilebig_smilebig_smilebig_smile  Men vi kan ha det som ett start belopp vi kan ju be alla gorgare att lägga ner mer pengar om.. tillslut blir det ganska stora summor totalt men ganska ''Små'' summor för varje gorg medlem, med ''små'' menar jag att det är lätt värt det winkbig_smilebig_smile  Vad sägs? hehe wink

Senast redigerat av 2-D (5 januari 2009)

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Edge EVOLUTION GARAGE
5 januari 2009 · 1 837 Inlägg

Eller... "det var lite för lite däckrök där, vänligen åk tillbaka och försök igen, annars blir det böter" tongue

//Edge
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang