Kass quaifediff?

Thiger_84
28 februari 2008 · 509 Inlägg

Har nån vart med om att en quaifediff har nöpet?
Spelar ingen roll om man svänger eller kör rakt fram, diffen vägrar å släppa.
känns som om man kör med agadiff.
Har hissat upp bilen å provat å hålla imot de ena hjulet medans man försöker snurra de andra
med friläge i men de e f#n omöjligt.

Dom har ju livstids garanti men går de byta om man inte har kvitto??

pr0ny
28 februari 2008 · 99 Inlägg

Jag skulle nog mailat dom med nr på diffen och frågat hur du ska göra, jag tror inte dom strular förmycket dom är ju rätt duktiga.

Hammarslag Inläggskritiker
28 februari 2008 · 990 Inlägg

Har quaifediff ja med, dock inte monterad ännu.

Men livstids garanti på dom är det ju, men du behöver ha skickat in garanti sedeln på ditt namn för att kunna nyttja garantin.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
pr0ny
28 februari 2008 · 99 Inlägg

prova att maila ba, ett stort företag som dom kan göra goodwill saker lixom, visst du har nog inte rättigheten på din sida, men vem vet, de har ju hänt förut att företag fixat i goodwill smile

Thiger_84
28 februari 2008 · 509 Inlägg

Får väl prova å maila. Tycker de e ganska dåligt att den inte höll längre, har kört kanske 15-20 mil med den bara:(

Senast redigerat av Thiger_84 (28 februari 2008)

Hammarslag Inläggskritiker
28 februari 2008 · 990 Inlägg

Hmm, quaife lämnar ju inte livstids garanti när det handlar om "tveksam kvalité"
kanske varit nåt skit o lådan som du missat som kommit in i diffen.
Visserligen finns det måndags ex av allt, men gissar på att samtliga diffar testas i nån form av bänk innan de skeppas

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
kolvas
28 februari 2008 · 4 001 Inlägg

Garantin brukar bara gälla om man inte håller på med rally/racing eller nåt annat tävlingsmoment med bilen...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Thiger_84
28 februari 2008 · 509 Inlägg

Får väl pilla isär de å se hur de ser ut. Är den kass så blir de s40 orginaldiff till våren. Blir väl kaffeved av den vid första gaspådraget hehe.

vw___tompa Avstängd
28 februari 2008 · 386 Inlägg

kolvas skrev:
Garantin brukar bara gälla om man inte håller på med rally/racing eller nåt annat tävlingsmoment med bilen...

Ja men då kan man lika gärna skita i att slänga på en diff!

viccoA
28 februari 2008 · 3 110 Inlägg

vw___tompa skrev:

kolvas skrev:
Garantin brukar bara gälla om man inte håller på med rally/racing eller nåt annat tävlingsmoment med bilen...

Ja men då kan man lika gärna skita i att slänga på en diff!

Diff har väl mer eller mindre alla bilar (AGA-svetsade undantagna).
Diff broms däremot är väldigt vettigt att ha om man ska köra på bana eller i rallyskogen...

Antar att du menar att man kan skita i att slänga på Quaife diffar om de ändå inte ger garanti vid tävlingskörning? Tror det är svårt att bevisa att en gatreggad bil tävlingskört, sitter diffen monterad på en tävlingsbil får man väl ta med i beräkningarna att det mesta behöver bytas förr eller senare.

Senast redigerat av viccoA (28 februari 2008)

kolvas
28 februari 2008 · 4 001 Inlägg

Ja men då kan man lika gärna skita i att slänga på en diff!

sånt är livet, det är dyrt med motorsport... vi rasade en splitterny växellåda á 25000kr och det var bara att köpa en ny sad

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
pr0ny
1 mars 2008 · 99 Inlägg

Thiger_84 skrev:
Har nån vart med om att en quaifediff har nöpet?
Spelar ingen roll om man svänger eller kör rakt fram, diffen vägrar å släppa.
känns som om man kör med agadiff.
Har hissat upp bilen å provat å hålla imot de ena hjulet medans man försöker snurra de andra
med friläge i men de e f#n omöjligt.

Dom har ju livstids garanti men går de byta om man inte har kvitto??

Du kan la slänga upp ett svar sen när du får veta om dom fixar de på goodwill hadde varit intressant att veta.

Thiger_84
2 mars 2008 · 509 Inlägg

pr0ny skrev:

Thiger_84 skrev:
Har nån vart med om att en quaifediff har nöpet?
Spelar ingen roll om man svänger eller kör rakt fram, diffen vägrar å släppa.
känns som om man kör med agadiff.
Har hissat upp bilen å provat å hålla imot de ena hjulet medans man försöker snurra de andra
med friläge i men de e f#n omöjligt.

Dom har ju livstids garanti men går de byta om man inte har kvitto??

Du kan la slänga upp ett svar sen när du får veta om dom fixar de på goodwill hadde varit intressant att veta.

De kan jag göra..

Hammarslag Inläggskritiker
2 mars 2008 · 990 Inlägg

kolvas skrev:
Garantin brukar bara gälla om man inte håller på med rally/racing eller nåt annat tävlingsmoment med bilen...

Den gäller trots racing osv, står i broschyren. Livstidskvalité och den är ju knappast byggd för att köras av Nisse andersson 55år dom sista 10åren till jobbet innan pension

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
3 mars 2008 · 990 Inlägg

http://www.garaget.org/gallery/archive/35427/large/271172_hr47kd.jpg

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
kolvas
3 mars 2008 · 4 001 Inlägg

ja, enligt de som står på det bevet så ska det inte vara några problem att få ut en ny diff eller reservdelar OM det inte står något annat på garantibeviset som ska registreras inom en viss tid ifrån att man mottagit brevet

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Thiger_84
27 mars 2008 · 509 Inlägg

Har kollat diffen nu. Ett drev hade skurit. sad
De ena splinsade drevet som drivaxeln går in i har gått så varmt att de svetsats fast i själva diffhuset. med tre tons press så släppte de å slet med sig lite utav godset från diffhuset..
Har nog vart rätt varmt där.. Lär ju inte köra med redline olja fler gånger..

kolvas
28 mars 2008 · 4 001 Inlägg

vilken redline olja körde du med?

Redline olja rekommenderas av bl.a Sellholm till hans lådor och diffar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Thiger_84
28 mars 2008 · 509 Inlägg

kolvas skrev:
vilken redline olja körde du med?

Redline olja rekommenderas av bl.a Sellholm till hans lådor och diffar

Körde med redline lightweight shockproof.

Måste va de för de va rätt oljenivå å vi hittade ingen skit eller dyligt vare sig i lådan eller diffen..

kolvas
28 mars 2008 · 4 001 Inlägg

jävligt mystiskt faktiskt, jag åker med samma olja i min dogbox och i bakaxeln och har aldrig haft några problem.

Kan ju vara nåt fel på materialet i drevet... tråkigt som fan men att det skulle vara Redline oljan som det var fel på verkar långsökt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang