För höga avgasvärden på besiktningen (200sx)

Emilj90 Bil/Lastbil/maskin mekaniker
2 mars 2008 · 148 Inlägg

har lambdan gått sönder så får motorn fel värden och fel blandning. det tar katten jävligt mycket skada av. så, gick lambdan sönder efter du hade satt på ny katt?

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.
BMW 750Ia Individual "Stortysken" (1995)
engolf
2 mars 2008 · 3 235 Inlägg

kolvas skrev:
har du haft borta lambdan och rengjort den? kan vara ett enkelt fel som ställer till det

Lånar tråden lite...:

Kan man rengöra lambdan?

Är inte det bara att byta om den börjar strula, eller finns det sätt att rengöra den på?

Tack!

Emilj90 Bil/Lastbil/maskin mekaniker
2 mars 2008 · 148 Inlägg

aldrig nåt man gör på verkstäderna att rengöra skiten:P men man vet väl aldrig kan ju funka? men inget man borde göra så länge den funkar. även om den ser skitig ut.  är rätt känsliga grejer det där.

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.
BMW 750Ia Individual "Stortysken" (1995)
leo_m83
2 mars 2008 ·

jag rengjorde min gamla lambda och testade. Det funkade INTE, i alla fall inte enligt bilens dator.  Lambdan gick sönder långt efter att jag bytte mot min race kat. Borde inte CO halterna bart åt helvete om nu katen vart sönder?

kolvas
2 mars 2008 · 4 001 Inlägg

leo_m83 skrev:
jag rengjorde min gamla lambda och testade. Det funkade INTE, i alla fall inte enligt bilens dator.  Lambdan gick sönder långt efter att jag bytte mot min race kat. Borde inte CO halterna bart åt helvete om nu katen vart sönder?

inte nödvändigtvis, jag har ca 2,2% i CO på min gamla 240 med Weber förgasare, vid tomgång alltså, har inte testat vid 2500 rpm eftersom den är så gammal så den testas bara på tomgång

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Gonken Fortare än kvickt
2 mars 2008 · 241 Inlägg

tanka bilen med K-sprit. polaren fick miljöklass 1 på sin m3 e36 när han hällde i 6 flaskor på typ 20 liter bensin.

Akta lacken pappskalle!
mjukismagnus
2 mars 2008 · 470 Inlägg

http://www.tripak.se/ Vad är detta då ? Tänkte själv testa det på sierra när jag besiktar har ganska mycket problem med värderna på den bilen....

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
leo_m83
2 mars 2008 ·

mjo fast jag fick inte varet på min fråga. hur kan K-sprit påverka HC värderna? Hc värderna är ju oförbränd soppa ? Det hjälper möjligvis min CO 2500

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang