Finansiering av bil?

Peppish
9 mars 2008 · 122 Inlägg

Hejsan, Någon som vet någon i Stockholms området som godtar "provanställning / tillsvidare" för att få finansiera en ny bil? Någon som vet eller känner någon? Toyota vet jag gör det. Men inte så sugen på Toyota tyvärr... Möjligen RAV4...

Peppish
9 mars 2008 · 122 Inlägg

Inga förslag? sad

Tengu1969
9 mars 2008 · 1 396 Inlägg

Öh, ta vanligt banklån?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
viccoA
9 mars 2008 · 3 110 Inlägg

1. Kolla lån/finansiering av firman som säljer bilen du är intresserad av.
2. Kolla med din bank.


Har du fast inkomst, städad ekonomi (lite sparpengar och en bevisad betalningsförmåga), kanske en bostadsrätt osv är det inga större bekymmer att få lån.

I de flesta fall är det mer fördelaktigt att låna på banken än hos bilfirman men jämför deras erbjudande.

Mortalis VW-nörd?
9 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Eller så kan du be en förälder som kanske varit med i facket i minst 6 månader i följd att ta ett medlemslån eller medlemsbillån, ganska bra faktiskt.

Skillnaden e typ att räntan e lite högre på medlemslån än medlemsbillånet, men då är itne bilen säkerhet vilket betyder att du kan byta bil hur du vill utan att behöva lösa lånet, eller tom sälja bilen o göra va du vill me cashen. Som ett vanligt lån typ då alltså..

Sir_Ed
9 mars 2008 · 304 Inlägg

Bilfirma first annars SEB är bättre på sådant (enligt min uppfattning)

I have my own race...
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 mars 2008 · 10 427 Inlägg

http://www.nybil.se/

+24år, minst 120 000 årsinkomst osv wink

Peppish
10 mars 2008 · 122 Inlägg

Tackar... Hittade precis något som hette Freedom Finance. Har 234 000 om året. Grejen är att jag har provanställning kvar. Fast vet att jag får fast om någon månad. Men ändå...

beta
10 mars 2008 · 804 Inlägg

Peppish skrev:
Tackar... Hittade precis något som hette Freedom Finance. Har 234 000 om året. Grejen är att jag har provanställning kvar. Fast vet att jag får fast om någon månad. Men ändå...

Jag fick lån hos min bank med provanställning, 130k var inga problem. Fast då med en rätt aggresiv amortering så det snabbt blev betalt. De är inte omöjliga iaf. smile

tobee
10 mars 2008 · 735 Inlägg

Billån med bilen som säkerhet funkar väl alltid? Köpte min gamla Audi på VAG och dom godtog att jag hade vissttid ..

Peppish
11 mars 2008 · 122 Inlägg

Vad står VAG för ?

John87 Stolt Volvoägare
12 mars 2008 · 4 913 Inlägg

Peppish skrev:
Vad står VAG för ?

Volkswagen AG från början.

Nu är det mer ett koncern-namn för flera bilmärken.
Volkswagen och Audi är dom största inom koncernen. Sen är Lambo, Seat, Skoda och Bently med också.
Kanske några fler, men det är dom jag kommer på såhär.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang